    From: "Me(L)Isa" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Panele podlogowe - zabezpieczenie
    Date: Wed, 23 Nov 2011 14:29:54 +0100

    W dniu 2011-11-22 22:38, R.e.m.e.K pisze:

    > Chodzilo mi np. o jakas paste, ktora moze uszczelnic zlaczenia. Poprzednie
    > panele niestety sie nadymaly na zlaczach, gdy np. z kwiatka nakapalo wody i
    > postalo do rana.

    Niestety, taka uroda paneli. Nie znoszą wody, a tym bardziej,
    zostawionej, rozlanej na kilka godzin. Natychmiast nasiąkają brzegi
    i powstają wybrzuszenia. Jednym słowem mało praktycznie.
    Zabezpieczenie brzegów, specjalnym preparatem ( wygląda jak olejowanie),
    jest możliwe podczas zakładania paneli, ponieważ, te tańsze nie mają
    takiego zabezpieczenia fabrycznego. Nie wiem tylko
    czy jest to skuteczne. Pewnie nie za bardzo.
    Dobrym rozwiązaniem jest pokrycie podłogi płytkami np. w kuchni i w
    łazienkach, a w innych pomieszczeniach założenie wykładziny dywanowej.
    --
    M.