  • 1. Data: 2011-11-21 12:40:21
    Temat: Panele podlogowe - zabezpieczenie
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Witam

    Czy warto zabezpieczac jakims srodkiem swiezo polozone panele? Jesli tak to
    czym, co polecacie?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 2. Data: 2011-11-22 09:25:54
    Temat: Re: Panele podlogowe - zabezpieczenie
    Od: Romanas <r...@o...pl>

    On 21 Lis, 13:40, "R.e.m.e.K" <g...@d...null> wrote:
    > Witam
    >
    > Czy warto zabezpieczac jakims srodkiem swiezo polozone panele? Jesli tak to
> [...]

    Witam

    Kolega może napisać, czy ma panele drewniane czy laminowane? Bo co
    dobre dla paneli drewnianych niekoniecznie służy laminowanym.

  • 3. Data: 2011-11-22 09:57:16
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 01:25:54 -0800 (PST), Romanas napisał(a):

    > Kolega może napisać, czy ma panele drewniane czy laminowane? Bo co
    > dobre dla paneli drewnianych niekoniecznie służy laminowanym.

    Zwykle panele laminowane.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 4. Data: 2011-11-22 13:19:41
    Od: "pablo eldiablo" <j...@g...pl>

    R.e.m.e.K <g...@d...null> napisał(a):

    > Zwykle panele laminowane.

    Niczym sie nie zabezpiecza. Co najwyzej w miejscach narazonych na wytarcie
    (np. pod fotelem na kolkach przed biurkiem) poloz przezroczysta mate albo cos
    takiego...

    Za jakis czas i tak beda powycierane - i zechcesz je wymienic na drewniana
    podloge ;-)

  • 5. Data: 2011-11-22 20:44:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    R.e.m.e.K wrote:
    > Witam
    >
    > Czy warto zabezpieczac jakims srodkiem swiezo polozone panele? Jesli
    > tak to czym, co polecacie?

    hm...

    mozna by na nie polozyc linoleum :)

  • 6. Data: 2011-11-22 20:47:10
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-11-22 21:44, Marek Dyjor pisze:

    > hm...
    >
    > mozna by na nie polozyc linoleum :)

    A na to siakiś dywan albo wykładzinę.

    N.

  • 7. Data: 2011-11-22 21:38:51
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 13:19:41 +0000 (UTC), pablo eldiablo napisał(a):

> [...]
    > takiego...
    >
    > Za jakis czas i tak beda powycierane - i zechcesz je wymienic na drewniana

    Chodzilo mi np. o jakas paste, ktora moze uszczelnic zlaczenia. Poprzednie
    panele niestety sie nadymaly na zlaczach, gdy np. z kwiatka nakapalo wody i
    postalo do rana.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 8. Data: 2011-11-23 06:52:04
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał(a):

    >Chodzilo mi np. o jakas paste, ktora moze uszczelnic zlaczenia. Poprzednie
    >panele niestety sie nadymaly na zlaczach, gdy np. z kwiatka nakapalo wody i
    >postalo do rana.

    Przeciez taka podloga pracuje i jest ruchoma, nie uszczelnisz jej w ten sposob,
    zeby pomiedzy panele nie przedostawala sie woda. Lepiej ją scieraj
    niz mialaby znalezc sie pomiedzy podkladem foliowym a samym panelem - bo
    wtedy to ci dopiero powybrzusza.

  • 9. Data: 2011-11-23 09:29:00
    Od: Mariano Italiano <m...@g...pl>

    W dniu 2011-11-22 21:47, Nixe pisze:

    > A na to siakiś dywan albo wykładzinę.

    Nie zapominając o folii w miejscach gdzie "się więcej chodzi"...
    A resztkami folii zawsze można okleić piloty.

    --
    Mariano

  • 10. Data: 2011-11-23 13:29:54
    Od: "Me(L)Isa" <j...@a...pl>

    W dniu 2011-11-22 22:38, R.e.m.e.K pisze:

    > Chodzilo mi np. o jakas paste, ktora moze uszczelnic zlaczenia. Poprzednie
    > panele niestety sie nadymaly na zlaczach, gdy np. z kwiatka nakapalo wody i
    > postalo do rana.

    Niestety, taka uroda paneli. Nie znoszą wody, a tym bardziej,
    zostawionej, rozlanej na kilka godzin. Natychmiast nasiąkają brzegi
    i powstają wybrzuszenia. Jednym słowem mało praktycznie.
    Zabezpieczenie brzegów, specjalnym preparatem ( wygląda jak olejowanie),
    jest możliwe podczas zakładania paneli, ponieważ, te tańsze nie mają
    takiego zabezpieczenia fabrycznego. Nie wiem tylko
    czy jest to skuteczne. Pewnie nie za bardzo.
    Dobrym rozwiązaniem jest pokrycie podłogi płytkami np. w kuchni i w
    łazienkach, a w innych pomieszczeniach założenie wykładziny dywanowej.
    --
    M.