  • 1. Data: 2011-11-13 17:12:25
    Temat: świetlówka vs żarówka
    Od: maniek <m...@g...com>

    Witam.Może mi ktoś wyliczyć jaką żywotność powinna mieć żarówka
    energooszczędna żeby była opłacalna?

    Za przykład może służyć np.energooszczędna 14W,koszt 18zł.i zwykła
    60W,koszt 2zł.Ceny za kWh nie pamiętam,przyjmijmy np.0,50zł.

  • 2. Data: 2011-11-13 19:38:23
    Temat: Re: świetlówka vs żarówka
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-13 18:12, maniek pisze:
> [...]
    >
    > Za przykład może służyć np.energooszczędna 14W,koszt 18zł.i zwykła
    > 60W,koszt 2zł.Ceny za kWh nie pamiętam,przyjmijmy np.0,50zł.

    Świetlówka energooszczędna kosztuje ok. 6 zł.
    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2011-11-13 20:08:08
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Świetlówka energooszczędna kosztuje ok. 6 zł.
    > Pozdrawiam,

    świetlówka energooszczędna nadająca się do oswietlenia mieszkania kosztuje
    "nieco" więcej. Poza tym policzenie tego nie wykracza poza zakres szkoły
    podstawowej....

    MaW

  • 4. Data: 2011-11-13 20:45:26
    Od: maniek <m...@g...com>

    .
    policzenie tego nie wykracza poza zakres szkoły
    > podstawowej....
    >
    > MaW

    Rozumiem kolego że takową szkołę ukończyłeś,możesz być tak uprzejmy i
    mi to wyliczyć?

  • 5. Data: 2011-11-13 21:25:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.11.2011 18:12, maniek pisze:
> [...]
    >
    > Za przykład może służyć np.energooszczędna 14W,koszt 18zł.i zwykła
    > 60W,koszt 2zł.Ceny za kWh nie pamiętam,przyjmijmy np.0,50zł.

    1. zdecyduj się - żarówka energooszczędna kontra zwykła żarówka, czy
    świetlówka kontra żarówka?

    2. matematyki w zakresie 4 działań dziecko nie opanowało?

  • 6. Data: 2011-11-13 21:57:23
    Od: maniek <m...@g...com>

    On 13 Lis, 22:25, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > zdecyduj się - żarówka energooszczędna kontra zwykła żarówka, czy
    > świetlówka kontra żarówka?

    Jak możesz to wylicz jak się ma jedno do drugiego, żarówka
    energooszczędna vs zwykła żarówka oraz świetlówka vs żarówka,
    porównamy wyniki.......czepiasz się

  • 7. Data: 2011-11-13 22:09:22
    Od: "_ąćęłńóśżź." <j...@W...gazeta.pl>

    Policz 6 godzin dziennie świecenia czyli około 2 tys. godzin rocznie.
    Energooszczędna zużyje przez ten rok 28 kWh czyli prądu za 14 złotych i
    jeszcze rachunek od okulisty (wzrok) i psychiatry (deprecha).
    Zwykła zużyje przez ten rok 120 kWh + dodatkowe dwie żarówki czyli razem 64
    zł + plaster na oparzenia.
    Weź pod uwagę, że jak tłuczesz energooszczedną (co się zdarza, w siatce z
    zakupami lub rakietką do badmintona) to masz bardziej w plecy i mniej zdrowo.
    I nie wierz w te przeliczniki mocy, co podają na pudełkach.
    Co "setka" to "setka" i żadna 20 W tego nie zastąpi.
    Może dlatego, że dużo światła jest emitowane "do środka", mimo coraz bardziej
    udziwnionych kształtów rurek.

  • 8. Data: 2011-11-13 23:12:28
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-13 21:45, maniek pisze:
> [...]
    > policzenie tego nie wykracza poza zakres szkoły

    > Rozumiem kolego że takową szkołę ukończyłeś,możesz być tak uprzejmy i

    Jeśli dobrze liczę, świetlówka powinna świecić niecałe 696 godzin - przy
    Twoich założeniach.

    Jeśli zaś kupisz taką jak np. tu:
    http://allegro.pl/swietlowka-philips-economy-e-27-14
    w-75w-kgo-fv-i1926451465.html
    to wystarczą 174 godziny.

    Pozdry,
    MW

  • 9. Data: 2011-11-13 23:15:34
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-13 21:08, MaW pisze:
> [...]
    >
    > świetlówka energooszczędna nadająca się do oswietlenia mieszkania
    > kosztuje "nieco" więcej. Poza tym policzenie tego nie wykracza poza

    Co to znaczy "nadająca się do oświetlenia mieszkania"?
    Bo ja mam takie Philipsy za 5-6 złotych i od prawie 3 lat nimi oświetlam
    cały dom i wydaje mi się, że jest ok.
    W sumie mam ich w domu jakieś 20 sztuk i, póki co, padła tylko jedna.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 10. Data: 2011-11-13 23:47:37
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Energooszczędna zużyje przez ten rok 28 kWh czyli prądu za 14 złotych
    > jeszcze rachunek od okulisty (wzrok) i psychiatry (deprecha).

    O, to, to! Czemu wszyscy o tym zapominają? Energooszczędna _nie świeci_
    tak, jak zwykła żarówka.