  • 11. Data: 2011-11-14 08:27:57
    Temat: Re: świetlówka vs żarówka
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "M1SLQ" napisał

    > O, to, to! Czemu wszyscy o tym zapominają? Energooszczędna _nie świeci_
    > tak, jak zwykła żarówka.

    Nie wszyscy , nie wszyscy :)))

    pozdrawiam

    Dziobak

    ps. ... i precz z preczem !! ;)

  • 12. Data: 2011-11-14 17:46:51
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    M1SLQ <m...@m...o2.pl> napisał(a):

    > O, to, to! Czemu wszyscy o tym zapominają? Energooszczędna _nie świeci_
    > tak, jak zwykła żarówka.
    >

    > Pozdrawiam

    Nie tyle zapominają co nie wiedzą. Świetlówka ( znaczy się żarówka
    energooszczędna) zapala się i gaśnie od 80 do 200 tysięcy razy na sekundę.
    Gdyby nie czas poświaty luminoforu to może karaluch by coś zauważył. Głowa by
    go mogła boleć albo oczy. Dla człowieka świetlówka z gwintem, wkręcona do
    żyrandola, świeci tak jak by prądem stałym była zasilana.

  • 13. Data: 2011-11-14 20:42:21
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał

    > Gdyby nie czas poświaty luminoforu to może karaluch by coś zauważył. Głowa
    > by
    > go mogła boleć albo oczy.

    I to już jest podstawa do interwencji "zielonych" ;)

    pozdrawiam

    Dziobak

  • 14. Data: 2011-11-15 09:05:42
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "_ąćęłńóśżź." <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Policz 6 godzin dziennie świecenia czyli około 2 tys. godzin rocznie.
    > Energooszczędna zużyje przez ten rok 28 kWh czyli prądu za 14 złotych i
    > jeszcze rachunek od okulisty (wzrok) i psychiatry (deprecha).
    > Zwykła zużyje przez ten rok 120 kWh + dodatkowe dwie żarówki czyli razem
    > 64
    > zł + plaster na oparzenia.

    W zimie taka żarówka dogrzewa pomieszczenie, w którym świeci. :-)
    Ponadto żarówka szybko osiaga maksymalną jasność, w świetlówce potrzeba
    kilka minut.
    Ja teraz widziałem żarówki halogenowe 53W w bańce jak zwykła żarówka,
    odpowiadają 70W zwykłej żarówce.
    Barwa światła bardzo przyjemna. :-)

  • 15. Data: 2011-11-15 13:38:17
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 10:05:42 +0100, nom napisał(a):

    > W zimie taka żarówka dogrzewa pomieszczenie, w którym świeci. :-)

    Latem za to denerwuje

    > Ponadto żarówka szybko osiaga maksymalną jasność, w świetlówce potrzeba
    > kilka minut.

    Są już cywilizowane świetlówki, poniżej minuty. Choć nadal to jest ich
    spora wada.

    > Ja teraz widziałem żarówki halogenowe 53W w bańce jak zwykła żarówka,
    > odpowiadają 70W zwykłej żarówce.
    > Barwa światła bardzo przyjemna. :-)

    Też gorące i do tego delikatne. Do tego oświetlenie punktowe.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2011-11-15 14:48:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.11.2011 14:38, Borys Pogoreło pisze:

    > Też gorące

    Rzekłbym - gorętsze.

    > i do tego delikatne.

    Eeetam.

    > Do tego oświetlenie punktowe.

    Nie tylko.

  • 17. Data: 2011-11-15 18:00:09
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    > Latem za to denerwuje

    Latem dzień dłużej trwa i mniej się świeci. :-)

    > Też gorące i do tego delikatne. Do tego oświetlenie punktowe.

    Halogenowa delikatna? W samochodzie używa się halogenowych a trzęsie na
    naszych drogach i jakoś nie przepalają się szybko.
    Punktowe? A zwykłą żarówka daje punktowe światło?
    http://image.ceneo.pl/data/products/1712715/f-osram-
    zarowka-halogenowa-energy-saver-42w-e27.jpg

  • 18. Data: 2011-11-16 01:03:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 19:00:09 +0100, nom napisał(a):

    > Latem dzień dłużej trwa i mniej się świeci. :-)

    A ja lubię siedzieć nocami. ICMPTZ? ;)

    > Halogenowa delikatna? W samochodzie używa się halogenowych a trzęsie na
    > naszych drogach i jakoś nie przepalają się szybko.

    Nie znam konstrukcji tych samochodowych, ale tam to musi być jakoś
    sensownie rozwiązane. Domowe, tanie, ponoć można szybko wykończyć przez
    zwykłe poruszanie.

    > Punktowe? A zwykłą żarówka daje punktowe światło?
    > http://image.ceneo.pl/data/products/1712715/f-osram-
    zarowka-halogenowa-energy-saver-42w-e27.jpg

    Większość popularnych reflektorków daje światło punktowe. Poza tym ten
    Osram kosztuje ok. 7zł, a ma żywotność raptem dwa razy dłuższą niż żarówka
    za grosze.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2011-11-16 06:19:20
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Większość popularnych reflektorków daje światło punktowe. Poza tym ten
    > Osram kosztuje ok. 7zł, a ma żywotność raptem dwa razy dłuższą niż żarówka
    > za grosze.

    Ja kupowałem 53W z Piły w Biedronce w promocji po 2,99zł/szt.
    To nie jest reflektor tylko zwykła bańka. :-)

  • 20. Data: 2011-11-16 07:33:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.11.2011 02:03, Borys Pogoreło pisze:

    > Większość popularnych reflektorków daje światło punktowe. Poza tym ten

    Niehalogenowy reflektorek też będzie punktowy - twój argument jest
    idiotyczny.