  • 1. Data: 2011-11-20 15:12:36
    Temat: Czym zaimpregnowac granit?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Wlasnie zamontowalem blaty w kuchni i widze ze kropnie pija wode.
    Pewnie z kolorowymi plynami bedzie tak ze zaplamia.
    Blaty sa surowe. Niczym nie napuszczane.

    Kupilem w castoramie "HG ochrona przed plamami" pomazalem ciutke na
    probe i po wyschnieciu dalej pije wode.

    Dostalem od innej firmy probki i te wody nie pija. Glupio do nich
    dzwonic i pytac jak to zrobic :)

    Pytanie:
    Czym napuscic/nawoskowac/zaimpregnowac blat zeby sie nie plamil i woda
    sie go bala?

  • 2. Data: 2011-11-20 17:56:33
    Temat: Re: Czym zaimpregnowac granit?
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    ptoki <s...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > dzwonic i pytac jak to zrobic :)
    >
    > Pytanie:
    > Czym napuscic/nawoskowac/zaimpregnowac blat zeby sie nie plamil i woda

    Taki masz granit, że pije wodę..?? czy aby na pewno to naturalny
    granit???

  • 3. Data: 2011-11-20 18:36:43
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Marex" <m...@W...gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Taki masz granit, że pije wodę..?? czy aby na pewno to naturalny
    > granit???

    A co w tym dziwnego. Naturalny granit pije wode jak drzewo.

  • 4. Data: 2011-11-20 18:40:14
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "ptoki" <s...@g...com> schrieb im Newsbeitrag
    .googlegroups.com...
> [...]
    > dzwonic i pytac jak to zrobic :)
    >
    > Pytanie:
    > Czym napuscic/nawoskowac/zaimpregnowac blat zeby sie nie plamil i woda

    Nie daj boże woskować.

    Cóś takiego np.:

    http://www.do-kamienia.pl/component/page,shop.produc
    t_details/flypage,flypage-ask.tpl/product_id,287/cat
    egory_id,7/option,com_virtuemart/Itemid,29/

    albo to, tyle że daje efekt "mokry kamień":

    http://www.do-kamienia.pl/component/page,shop.produc
    t_details/flypage,flypage-ask.tpl/product_id,283/cat
    egory_id,7/option,com_virtuemart/Itemid,29/

  • 5. Data: 2011-11-20 23:53:10
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 20 Nov 2011 19:36:43 +0100, Andy Niwiński napisał(a):

    > "Marex" <m...@W...gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > A co w tym dziwnego. Naturalny granit pije wode jak drzewo.

    Mam granitowe blaty (polerowane) - są absolutnie nienasiąkliwe.
    Wielokrotnie były zalane wodą, pozostającą na nich przez wiele godzin i
    niewidoczną (pod filtrem dzbankowym). NIC nie wsiąka - ani woda, ani
    tłuszcze. Wałkuję na blacie ciasto, obieram warzywa, kładę mokre rzeczy,
    rozlewam wodę, olej, soki - żadnego śladu po niczym.

    Być może mylisz granit z marmurem.

  • 6. Data: 2011-11-21 07:16:17
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 21, 12:53 am, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
    > tłuszcze. Wałkuję na blacie ciasto, obieram warzywa, kładę mokre rzeczy,
    > rozlewam wodę, olej, soki - żadnego śladu po niczym.

    Nic nie jest mylone. Granit jest tak jak pies. Niby wszystkie podobne
    ale jak sie przyjzec dokladnie to zupelnie inne.
    Ten twoj moze byc albo specyficznie zwarty albo producent u ktorego go
    pupilas sam go odpowiednio zaimpregnowal.
    Te probki co mam to po wierzchu sa jak nawoskowane i woda sie ich nie
    trzyma. Ale z boku tam gdzie byly ciete juz mozna je normalnie zwilzac
    i widac jak pija wode.
    Ten moj to kaszmir gold. Tyle ze producent go tylko przycial i
    wypolerowal. A ja go zamontowalem i wychodzi na to ze zaimpregnuje.

  • 7. Data: 2011-11-21 07:16:52
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 20, 7:40 pm, Andy Niwiński <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > http://www.do-kamienia.pl/component/page,shop.produc
    t_details/flypage...

    > albo to, tyle że daje efekt "mokry kamień":

    Dziekuje za namiary. Wyprobuje.

  • 8. Data: 2011-11-22 16:43:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 20 Nov 2011 23:16:17 -0800 (PST), ptoki napisał(a):

    > Ten twoj moze byc albo specyficznie zwarty albo producent u ktorego go
    > pupilas sam go odpowiednio zaimpregnowal.

    Niczym nie impregnowany, tylko wypolerowany dosłownie na "lustro", wcale
    nie różni się w dotyku od szkła. Może to ma znaczenie.

    > Te probki co mam to po wierzchu sa jak nawoskowane i woda sie ich nie
    > trzyma. Ale z boku tam gdzie byly ciete juz mozna je normalnie zwilzac
    > i widac jak pija wode.
    > Ten moj to kaszmir gold.

    Mój to Madura Gold.

    > Tyle ze producent go tylko przycial i
    > wypolerowal. A ja go zamontowalem i wychodzi na to ze zaimpregnuje.

    Tylko musisz to zrobić przed rozpoczęciem używania.

  • 9. Data: 2011-12-07 14:29:30
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Granit jest bardziej porowaty od marmuru.
    A im bardziej polerowany, tym bardziej trzeba impregnować.

    -----

  • 10. Data: 2011-12-08 12:56:49
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2011-12-07 15:29, _ąćęłńóśźż. pisze:
    > Granit jest bardziej porowaty od marmuru.

    A myślałem, że mniej i przez to mniej chłonny.
    Popatrz na takie granitowe nagrobki,