  • Data: 2018-10-17 22:28:30
    Temat: Re: Panele słoneczne - o co pytać
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Oct 2018 11:29:14 -0700 (PDT), Kris wrote:

    > W pewnym uproszczeniu
    > Wpłacaj te 450zł miesięcznie przez 10lat(120 miesięcy) na konto Energi czy od kogo
    tam prąd kupujesz. Będziesz miał za to prąd przez ok 14 lat

    No ok, ale po 10 latach spłaty już nie będzie nic płacił i będzie korzystał
    z tych paneli za "free", tak czy nie?

    > Czyli zużywasz jakieś 500kWh miesięcznie 6000kWh rocznie
    > Teoretycznie tyle powinna "Twoja" instalacj fv rocznie wytworzyć ale na bieżąco
    tego nie zużyjesz, sam nie zmagazynujesz a za magzynowanie w Prosumencie np zapłacisz

    Ale zaraz, to nie jest tak, że pompuje się nadmiar prądu w sieć i potem
    dostaje się 80% tego co się wpompowało?
    Czy może chodzi Ci o to, że w jego przypadku nie będzie nadmiaru i wszystko
    "przeje" od razu, bez zapasu?

    > Moim zdaniem nie gdyż to że panele będziesz miał na dachu to nie znaczy że pokryją
    one Twoje zapotrzebowanie roczne na energię w 100%. Czyli oprócz 450zł "abonamentu"
    będziesz jeszcze płacił do Energii

    W innym poście wcześniej napisał "mogę od drugiego roku dopłacać do
    rachunku 200zł czy 250zł ( czyli całość z prądem 500-550zł)" - czy nie o to
    mu chodziło?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka