  • 1. Data: 2014-02-27 20:15:10
    Temat: Pekajace rury wodociagowe: PP Typ 2 Slawomir Malicki
    Od: fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    W moim budynku przed około 10 laty wymieniono instalację wodociągową na
    plastikową, zgrzewaną. Rury PP Typ 2 sygnowane nazwiskiem Slawomir
    Malicki, w kolorze szarym - tyle udało mi się odczytać. Przez lata był
    spokój, aż nagle rury zaczęły nagminnie pękać, stale zdarzają się
    awarie, zalania itp. Chciałbym ustalić przyczynę - czy wadliwe rury, czy
    może źle dobrany typ lub może coś innego.
    Może ktoś ma informacje na temat tych rur, ewentualnie podobne
    doświadczenia?
    f.

  • 2. Data: 2014-02-27 22:18:59
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    fonon wrote:
> [...]
    > czy może źle dobrany typ lub może coś innego.
    > Może ktoś ma informacje na temat tych rur, ewentualnie podobne

    Ja wiem tylko z jeden z dewelooperoof we Wroclawiu wstawil rury chinskie, po
    10latach (czy ile tam minelo) podobne kwiatki, zalane mieszkania, piony...

    Co jak co ale takie rzeczy tylko markowe, wymieniaj takie rury pod wylewka :/

  • 3. Data: 2014-02-27 23:27:48
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-27 22:18, forestdumb pisze:

> [...]
    > mieszkania, piony...
    >
    > Co jak co ale takie rzeczy tylko markowe, wymieniaj takie rury pod

    Tylko czy aby to nie jest polski wyrób firmy Hydroplast, której prezesem
    jest ww Sławomir Malicki?

    Pierwsze słyszę, aby rury zgrzewane PP pękały. Natomiast Po ok. 10
    latach robią się kruche rury z klejonego PVC i te faktycznie pękają.

  • 4. Data: 2014-02-27 23:33:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Mogły "popłynąć". Jak ktoś z tego zrobił piony i nie zrobił odpowiednio
    > punktów stałych i kompensacji to przy którejś kolejne zmianie temperatury
    > i długości coś gdzieś się mogło urwać.

    > Natomiast Po ok. 10 latach robią się kruche rury z klejonego PVC i te
    > faktycznie pękają.

    Z klejonki to chyba nikt pionów nie robił - to byłoby proszenie się o
    kłopoty :-) natomiast zgrzewane piony często widuję w remontowanych
    kamienicach (4 piętra) i leci sobie taki pion w jednym kawałku przez naście
    metrów bez ani jednej kompensacji.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-02-28 13:01:53
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    W dniu 27-02-14 23:27, uzytkownik pisze:> Tylko czy aby to nie jest
    polski wyrób firmy Hydroplast, której prezesem
    > jest ww Sławomir Malicki?
    Jest też napis "Hydroplast" obok nazwiska. Może uda mi się ustalić
    więcej danych po odczytaniu zatartych napisów.

    > Pierwsze słyszę, aby rury zgrzewane PP pękały. Natomiast Po ok. 10
    > latach robią się kruche rury z klejonego PVC i te faktycznie pękają.
    Te niestety pękają i to nie jest jedyny przypadek w tej partii rur.
    f.

  • 6. Data: 2014-03-08 22:02:16
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2014 20:15:10 UTC+1 użytkownik fonon napisał:
> [...]
    >
    > może źle dobrany typ lub może coś innego.
    >
    > Może ktoś ma informacje na temat tych rur, ewentualnie podobne

    A to mnie zmartwiles. Ja tez mam sporo rur PP...