  • 11. Data: 2009-04-23 12:51:22
    Temat: Re: Piec Viesman 3 letni a wiec po gwarancji - czy jest sens robienia corocznych przegladow?
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    A jak niby się reguluje skład spalin w kotle z otwartą komorą spalania?

    Jedyne co to trzeba zapewnić dopływ świeżego powietrza w kotłowni, bo kocioł
    pobiera 15m3 powietrza na 1m3 gazu.

  • 12. Data: 2009-04-23 15:43:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "denes" <denesATpoczta.fm@nie_spamuj.invalid> napisał w
    wiadomości news:gsphnp$7uh$1@sunflower.man.poznan.pl...

    > To bardzo tanio chcial, jak dzwonilem do dwoch (Poznan),
    > jeden chcial 190 inny 200. Na razie sie nie skusilem
    > i tylko mruga mi na piecu coraz wyzsza liczba
    > (liczba miesiecy od ostatniego serwisu).
    > Ktos wie jak to wylaczyc w cholere?

    Mi kiedys w samochodzie swiecila sie lampka od rezerwy paliwa. Odlaczylem w
    cholere zarowke i przestala. Ty mozesz odlaczyc wyswietlacz.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-04-23 18:08:56
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Nie wiem z czego się cieszysz - d.... nie serwisant.

    Ty jesteś d..., serwisant jest bardzo dobry, serwisuje większośc kotłów
    (różnych producentów) Viessmann, Vailant, Imergas, AVC. A analizator spalin
    kosztuje ponad 4 tyś. zł i nikt mu za darmo tego nie da. :-)

  • 14. Data: 2009-04-23 18:28:19
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Ty jesteś d...,

    Vice versa - skoro nie umiesz przyjąć do wiadomości,
    że są ludzie traktujący swoją pracę poważnie i ci "drudzy".

    Dla pozostałych - jak ktoś podchodzi do sprawy profesjonalnie
    do wykonywanego zawodu (zwłaszcza wiążącego się z bezpieczeństwem klienta
    i własnym), to nie poprzestaje na śrubokręcie i majzliku,
    a inwestuje w stosowny sprzęt.
    Przykładowo - jak serwisant przyjechał na przegląd do mojego pieca,
    to ze sobą miał dwie walizeczki sprzętu + to co w aucie.
    Być może zakres czynności sprawdzania ulatniającego się gazu nie obejmuje,
    ale zrobił to w ww. celu gratis.
    I faktycznie okazało się, że jedną nakrętkę za zaworem gazowym pieca trzeba
    było
    lekko dokręcić.
    No ale "nom" będzie sobie to pianką sprawdzał.

    Pzdr

    JKK

  • 15. Data: 2009-04-24 05:18:43
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Thu, 23 Apr 2009, JKK wrote:

    > Vice versa - skoro nie umiesz przyjąć do wiadomości,
    > że są ludzie traktujący swoją pracę poważnie i ci "drudzy".

    Pozwolę sobie wtrącić. Gdzież są Ci co tak profesjonalnie podchodzą do
    swojego zawodu? Możesz pokazać? Ja nie spotkałem osobiście żadnego.
    Jeśli chodzi o piec to owszem przyjechał serwisant - ale nie wykrył
    usterki mimo, że chwilowo wszystko zadziałało. W koncu sam musiałem
    to naprawić. I wolę ostatecznie sam w tym grzebać bo wiem co ruszałem i
    czego mogę się spodziewać. Serwisant zrobi coś, sam nie wie co i w razie
    katastrofy i tak nie bierze za nic odpowiedzialności bo kto mu odowodni.

    dp

  • 16. Data: 2009-04-24 06:10:00
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    A jaki masz piec?

    Ja Ci tłumaczę, że do kotła z otwartą komorą spalania analizator jest
    zbędny.

    Nie mam analizatora spalin a sam reguluję instalację gazową w samochodzie
    BRC Blitz, na analizatorze spaliny wychodzą bardzo dobrze (np. CO=0,0
    :-) ).

    Ilość przyrządów nie świadczy o kompetencji serwisanta! Wiedza jest dużo
    ważniesza.

  • 17. Data: 2009-04-24 09:07:17
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Dokładnie, serwisant nie naprawia płyty głównej od kotła tylko ją wymienia
    (koszt po gwarancji ok. 800 - 1000zł w zależności od kotła). Koszt wymiany
    uszkodzonego warystora (bo tylko warystor poszedł) ok. 2zł (jak ktoś umie
    lutować). :-)

    Powiedz serwisantowi, żeby zmienił Ci powiedzmy histerezę temperatury w
    zbiorniku CWU a on powie, że się nie da. :-)

    Większość serwisantów kotłów naprawia poprzez podmianę podzespołów,
    poszczególne pozdzespoły są dla nich nienaprawialne. I kto za to płaci? :-)

  • 18. Data: 2009-04-27 18:36:54
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > No ale "nom" będzie sobie to pianką sprawdzał.

    tak samo dobry test jak czujnikiem
    nieszczelnosc wykryje.

    --
    pzdr