  • 31. Data: 2021-11-09 11:14:36
    Temat: Re: Piec na groszek nie jest eko bo groszek nie jest eco, bo to pokruszony węgiel, aby podajnik pracował
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 8 listopada 2021 o 23:48:00 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
    > Cale lab to 100 akwariów i milionów akwariów w domach w Europie może robićc za mój
    lab i hodowac, testować różne gatunki alg

    > Kiedyś szkolila mnie profesor ze Szkocji, która chcciala dostac Nobla za stosowanie
    bakterii magnetotycznych to tkankowej koagulacji komórek nowotworowych

    > I najpierw szukało się bakterii beztlenowych syntezującyc h magnetyt, a potem je
    zadawano podtkankowo, aby ogrzać w polu magnetycznym.

    > Poniewaz alg są miliony gatunków to robotę trzeba podzielić na cały świat i każdy
    będzie testowac lokalne glony/algi podawając CO2

    > Smartfon + Arduino z czujnikami CO2, O2, temperatury
    > będą monitorować zużycie CO2 i przyrost glonów i emisję O2
    >
    > Do przyrostu glonów użyję czujnika optycznego
    >
    > O każdy Zenek, na całym świecie, wykorzysta swoje akwarium do produkcji glonów
    > a dodatkowo sprawdzi intensywnośc produkcji nasycając wodę CO2 + dobre oświetlenie
    > aby fotosynteza była najszybsza.
    >
    > I zamiast hodowli rybek bedzie hodowla alg, glonów
    > analiza przyrostu masy suchej i znalezienie formuły
    matematyczno-fizyczno-chemicznej
    > Ile glonów/alg potrzeba i w jakich warunkach, w jakiej objętości, powierzchni aby
    pochłonęły tonę CO2 i w jakich warunkach temperaturowych

    > Czyli proof-of-concept
    >
    > Jak widac, wielu już nad tym pracowało, ale sukcesów na skalę przemyslową nie
    widać, zatem warto w to zainwestować

    > Czyli spaliny z elektrowni, zamiast kominem w góre, jeszcze cieple, napowietrzają
    wodę, ogrzewają, a w tej wodzie algi rosną bujnie pod wpływem oświetlenia UV.

    > Nie wiem tylko skąd algo czerpią CO2, gdy zanurzone w wodzie, a nie plywają na
    powierzchni, może ruch falowy wody napowietrza wodę

    > Są materiały video z Morza Chinskiego, gdzie cale wybrzeże jest zielone od
    alg/glonów
    > cczyli tam warunki są sprzyjające ( temperatura wody, powietrza, zasolenie i
    występujące gatunki glonów)

    > Nie widziałem aby te glony odławiali, jedynie zamykają czasowo plaże dla turystów.
    Znaczy się ze przestajesz pracować nad pompa ciepła z ogniwami Peltiera. Dasz radę z
    dwoma projektami. Świat ich potrzebuje.

  • 32. Data: 2021-11-09 15:01:07
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 9 November 2021 at 11:14:37 UTC+1, 4...@g...com wrote:
> [...]
    > Znaczy się ze przestajesz pracować nad pompa ciepła z ogniwami Peltiera. Dasz radę
    z dwoma projektami. Świat ich potrzebuje.
    Pompy Ciepła Peltiera kontroluję i finansuję samodzielnie

    Natomiast hodowla glonów wymaga globalnej współpracy i znacznych środków

    Porozmawiam dzisiaj z uczestnikami szczytu klimatycznego w Glasgow, czy są
    zainteresowani, czy dysponują środkami i czego oczekują.

    Jeżeli wiele ośrodków pracuje nad hodowlą glonów od 30 lat i dlużej, od czasów
    kryzysu paliwowego i nikt nie ogłosił sukcesu, to znaczy, że podejście typu budowa
    instalacji z rur
    i pompowanie wody, CO2 i glonów się nie sprawdziło.

    Gdy znajdę dane o szybkosci przyrostu suchej masy glonów z 1m2 oswietlonej i
    ogrzewanej powierzchni, to będę wiedział, czy glony mają zdolność zredukowania emisji
    CO2 w skali miasta, kraju, regionu, aby osiągnąc cel zakladany na szczycie
    klimatycznym.

    Jest też roślina, zwana bambusem europejskim, bylina, która ma szybszy przyrost
    suchej masy celulozowej niż glony i ona może być rozwiązaniem i zakrzaczenie nią
    tysięcy hektarów nieużytków.

    Wierzba energetyczna okazała się energetyczną porażką

    Jak masz akwarium to powiedz czy masz glony i jak szybko rosną w warunkach domowych

  • 33. Data: 2021-11-09 20:14:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 9 listopada 2021 o 15:01:09 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    >
    > Wierzba energetyczna okazała się energetyczną porażką
    >
    > Jak masz akwarium to powiedz czy masz glony i jak szybko rosną w warunkach domowych
    To mnie uspokoiłeś. Kiedy pierwsze relacje z prac nad pompa ciepła na peltierach?
    Wszyscy czekają i się wiercą jak by na szpilkach siedzieli.

  • 34. Data: 2021-11-09 23:01:36
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 9 November 2021 at 20:14:48 UTC+1, 4...@g...com wrote:
> [...]
    > To mnie uspokoiłeś. Kiedy pierwsze relacje z prac nad pompa ciepła na peltierach?
    Wszyscy czekają i się wiercą jak by na szpilkach siedzieli.
    dzięki za wsparcie
    Olga od solarów perovskites mnie nauczyła, że i tak produkcja może być tylko w
    Azji/Chinach

    Testy trwają, czekam na mrozy