  • 11. Data: 2011-08-03 05:33:41
    Temat: Re: Podłączenie kominka ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@g...pl>

    O to co wyczytałem z instrukcji montażu i użytkowania kominka.
    Nie pamiętam z jakiej strony pobrałem pdf-a ale instukcja jest długa i podaje
    sposoby podłaczenia , montażu i itd ...

    O to co napisano ...

    "W przypadku komina z cegły
    wykuwamy na odpowiedniej wysokości otwór i obsadzamy w nim przejście
    kominowe. U&#348;ywamy do tego gotowych mas lub cementu &#348;aroodpornego
    wymieszanego z piachem w proporcji podanej przez producenta. Gdy mamy
    do czynienia z gotowym kominem z kształtek ceramicznych, musimy u&#348;yć
    przejścia kominowego ze sznurem po jego zewnętrznej średnicy."

    Patrzyłem w kotłowni jak połączono piec na kominem i wygląda że jest
    obmurowany przy użyciu dwóch różnych zapraw. Zapewne jedna jest tą zaprawa
    szamotowa ...

  • 12. Data: 2011-08-10 11:06:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Sie, 22:40, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > sprawdzony spos b podpalania si dom w od wiek w :)
    >
    > wystarczy ma a nieszczelno i domek leci z dymem.

    A skad niby nieszczelnosc? Caly komin jest otynkowany 1-3cm warstwa
    tynku CW. Bylem caly czas przy murowaniu i wszystkie fugi byly od
    srodka b. dokladnie "klejone". Nie ma szans na jakakolwiek
    nieszczelnosc :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2011-08-10 12:34:53
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > No właśnie, to jest problem, że wysoka...

    W czym widzisz problem że wysoka? Mieszkam w ponad stu letniej kamienicy.
    Jakieś 100 lat było i jest w niej palone w piecach. Kominy z cegły, takiej
    czerwonej. Zwykłej znaczy się. Zaprawa wapienna. Żeby te wszystkie dzisiejsze
    wynalazki wytrzymały połowę tego to będzie dobrze.

  • 14. Data: 2011-08-10 16:47:35
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-08-01 11:45, /// Kaszpir /// pisze:
    > Komin mam zbudowany z cegły. Dziura w gazobetonie (łącząca salon z
    > kominem) ma szerokość 14cm , więc trzeba będzie ją powiększyć do 18cm.
    > Wyczytałem że dziurę później zalepić zaprawą szamotową i to
    > wszystko ....

    Załatasz zaprawą szamotową na sztywno, rura stalowa będzie się
    cyklicznie rozszerzała i zwężała, z czasem wszystko na około popęka...

    ________MAT_______

  • 15. Data: 2011-08-10 18:52:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:

> [...]
    > z cegły, takiej czerwonej. Zwykłej znaczy się. Zaprawa wapienna. Żeby
    > te wszystkie dzisiejsze wynalazki wytrzymały połowę tego to będzie

    wiesz widzę dostaczenie dużo kominów w kamienicach na ktorych widac piękne
    wykwity sadzy wynikajace z nieszczelności spoin miedyz cegłami. :)

  • 16. Data: 2011-08-11 21:45:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 12:34:53 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > W czym widzisz problem że wysoka? Mieszkam w ponad stu letniej kamienicy.
    > Jakieś 100 lat było i jest w niej palone w piecach.

    W piecach, to znaczy, że spaliny mają na wlocie do komina NISKĄ
    temperaturę.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356