    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Date: Thu, 29 Sep 2016 16:18:09 +0200

    W dniu 29.09.2016 o 14:39, ąćęłńóśźż pisze:
    > Wydaje mi się słuszne, aby w nowym budownictwie ściany pomiedzy lokalami były
    izolowane cieplnie, co przy okazji poprawi zarówno opór akustyczny ścian, jak i
    odporność p.-poź. scian (przykłądowo przy zaizolowaniu wełną mineralną).

    Chyba tak ma być - znaczy zgodnie z nowym projektem prawa budowlanego,
    ma być określona izolacyjność ścian międzylokalowych, ale dalej będzie
    znacząco niższa niż zewnętrznych, czyli problem zostaje. Jakby miała być
    taka sama, to po pierwsze ściana droższa, po drugie grubsza, czyli
    metrów mniej;)

    > Ale w wielu segmentach ściany pomiedzy poszczególnymi segmentami nie są izolowane
    cieplnie (nie wiem, jak obecnie, chyba zresztą segmenty tracą na popularności).
    > Stropy praktycznie są już od lat chcący/niechcący izolowane (wymaganie "podłogi
    pływającej").

    W stropie zwykle masz 5 cm stypropianu. W zewnętrznej zwykle 15cm.

    Shrek.