  • 1. Data: 2016-09-29 14:39:15
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wydaje mi się słuszne, aby w nowym budownictwie ściany pomiedzy lokalami były
    izolowane cieplnie, co przy okazji poprawi zarówno opór akustyczny ścian, jak i
    odporność p.-poź. scian (przykłądowo przy zaizolowaniu wełną mineralną).
    Ale w wielu segmentach ściany pomiedzy poszczególnymi segmentami nie są izolowane
    cieplnie (nie wiem, jak obecnie, chyba zresztą segmenty tracą na popularności).
    Stropy praktycznie są już od lat chcący/niechcący izolowane (wymaganie "podłogi
    pływającej").

    -----
    > Płacenie od metra jest zdrowsze, bo ludzie mają mniejszą pokusę żeby sobie
    zagrzybić mieszkanie w ramach oszczędności na ogrzewaniu.
    > Ale z drugiej strony ludzie potrafią poważnie z tym zdrowiem przesadzić i grzać
    otoczenie bloku na koszt sąsiadów.

  • 2. Data: 2016-09-29 16:18:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.09.2016 o 14:39, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    odporność p.-poź. scian (przykłądowo przy zaizolowaniu wełną mineralną).

    Chyba tak ma być - znaczy zgodnie z nowym projektem prawa budowlanego,
    ma być określona izolacyjność ścian międzylokalowych, ale dalej będzie
    znacząco niższa niż zewnętrznych, czyli problem zostaje. Jakby miała być
    taka sama, to po pierwsze ściana droższa, po drugie grubsza, czyli
    metrów mniej;)

> [...]
    > Stropy praktycznie są już od lat chcący/niechcący izolowane (wymaganie "podłogi

    W stropie zwykle masz 5 cm stypropianu. W zewnętrznej zwykle 15cm.

    Shrek.

  • 3. Data: 2016-09-29 19:10:55
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ścianę zewnętrzną liczy się na 40°C różnicy temperatur (- 20°C w zimie), pomiędzy
    lokalami taka różnica nie wystąpi.
    Natomiast przy ścianach wewnetrznych byłoby duzo mostków cieplnych (sciany działowe
    posadowione bezpośrednio na płycie stropu).

    -----