  • 1. Data: 2016-09-28 13:56:22
    Temat: Budowa skromnego domku dla emeryta.
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Jestem samotnym emerytem mieszkającym na wsi oddalonej o 500 km od moich
    rodzinnych stron.
    Od kilku miesięcy opracowuję sobie w myślach projekt wybudowania nowego
    domku w mojej rodzinnej miejscowości, obok licznej rodziny.
    Mam do dyspozycji 200 tys zł na zakup działki i budowę domu.
    Ceny działek są tam 50 tys za 1000 m2.
    Pozostaje mi 150 tys na wszystko pozostałe aż do zamieszkania.
    Dom projektuję bardzo skromny, do zamieszkania dla dwóch starszych osób.
    Większość prac instalacyjnych (elektryka, woda, kanalizacja, ogrzewanie) i
    wykończeniowych (układanie płytek itp.) jestem w stanie wykonać sam. Jako
    emeryt nie mam nic innego do roboty.
    10 lat temu wybudowałem sam własny dom na Kaszubach korzystając również z
    pomocy miejscowych rolników, którzy od lat nie zajmują się rolnictwem a
    jedynie budowaniem domów dla miejskich wieśniaków.
    Doświadczenie w budowaniu i wykańczaniu domu więc mam.

    Wielu grupowiczów z pewnością też budowało własne domy metodą gospodarczą i
    mam do nich pytanie, czy z taką "kasą" mogę porywać się na budowę skromnego
    domku.
    Domek ma mieć powierzchnię mieszkalną ok 65 m2, parterowy, bez piwnic i bez
    strychu.
    Stawki robocizny z województwa świętokrzyskiego.

    -
    Tomasz

  • 2. Data: 2016-09-28 14:33:17
    Temat: Re: Budowa skromnego domku dla emeryta.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 28 września 2016 13:56:25 UTC+2 użytkownik Tomasz napisał:
> [...]
    > strychu.
    > Stawki robocizny z województwa świętokrzyskiego.

    Już to kiedyś pokazywałem, ale w sumie pasuje do pytania.
    Gość buduje domy na sprzedaż, aktualnie wykańcza coś takiego:

    http://sprzedamdom.org/dom1.html

    Województwo wielkopolskie, działka na pewno droższa niż Twoja.
    Zakładając, że on nie robi tego charytatywnie, to zapewne tenże dom
    (użytkowa prawie 100m2) wraz z działką kosztował około 250 tys. zł.
    Patrząc z tej perspektywy na Twoje plany budowy 65m2 użytkowej z działką
    za 200 tys, przy ogromnym wkładzie własnej pracy,
    powinno się spokojnie udać.

    L.

  • 3. Data: 2016-09-28 15:51:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup dwa kontenery morskie. Pospawaj je jak Ci bedzie pasowalo. Powycinaj dziury na
    okna i drzwi. Ociepl, dorob daszek. Jak wykonczysz to pies z kulawa noga nie bedzie
    wiedzial z czego to zrobione.

  • 4. Data: 2016-09-28 17:51:00
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > strychu.
    > Stawki robocizny z województwa świętokrzyskiego.

    szukaj ofert kanadyjczyków pod klucz

    b.

  • 5. Data: 2016-09-28 21:31:50
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-09-28 13:56, Tomasz wrote:
    > Wielu grupowiczów z pewnością też budowało własne domy metodą gospodarczą i
    > mam do nich pytanie, czy z taką "kasą" mogę porywać się na budowę skromnego
    > domku.

    mysle ze sie da

    wymaga to masy planowania, brania ekip tylko kiedy sa faktycznie
    potrzebne, dobrego wywiadu gdzie co kupowac i jeszcze raz masy planowania

    podstawa to dobra lista rzeczy niezbednych - tak zeby braklo na cos bez
    czego mozna zyc

    samo przesuniecie planowanego miejsca domu na sredniej wielkosci dzialce
    moze kosztowac konkretnie pieniadze - zarowno wszystkie przylacza jak i
    jakies lokalne problemy w gruncie w stylu wieki glaz ktorego nikt sie
    tam nie spodziewal

    jezeli masz wiecej czasu niz pieniedzy to warto tez polowac na okazje
    dawno temu podczas stawiania gospodarczego mialem czesc cementu z koncem
    waznosci 'na juz' ponizej ceny u producenta, wiekszosc zbrojenia ze
    zlomu w cenie grubo ponizej polowy tego co za nowe, a dzieki kilku
    flachom kierowcy gruszek z lokalnej cementowni wpadali po drodze i
    zrzucali to czego klient zamawiajacy beton nie wykorzystal

  • 6. Data: 2016-09-28 23:29:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-28 o 13:56, Tomasz pisze:
> [...]
    > ogrzewanie) i wykończeniowych (układanie płytek itp.) jestem w stanie
    > wykonać sam. Jako emeryt nie mam nic innego do roboty.

    Chcesz się budować bo masz nadmiar czasu czy po prostu zamieszkać w
    miarę tanio i szybko?

    Najtaniej i najszybciej będzie, tak jak pisał Zenek, zakupić 3-4
    kontenery 20 i 40 stóp i za połowę tego co masz można zrobić niekiepską
    chałupę.
    Albo do razu zlecić wykonanie czegoś takiego:
    http://allegro.pl/kontener-kontenery-mieszkalny-hand
    lowy-biurowy-i6507135745.html

    A jeżeli, to ma być dom na "starość", to działka 1000m2 będzie prędzej
    czy później utrapieniem, szukałbym czegoś jeszcze mniejszego, no chyba
    że będzie komu obrabiać to "pole".

  • 7. Data: 2016-09-29 00:35:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wydaje mi sie ze to troll. Troche przegial z opisem.

  • 8. Data: 2016-09-29 08:31:28
    Od: uciu <a...@g...com>

    Da sie spokojnie sąsiad tak buduje:
    (zdjęcia z zeszłego roku)
    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATIdk9MLU
    5Jd0R1THM
    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATINlh3Sk
    NScjVtOTQ

    Rejon świętokrzyskie, koło Nagłowic

    Mieszka w kempingu, który postawił na początku.
    Wszystko samemu - nawet więżbe skręcał na dole i wciągał z jakimś gościem spod
    monopolowego (10zł godzina). W tym roku tez sam kopał i murował szambo... kopał w
    glinie przez 3 tygodnie. Emeryt, siedzie tam i dłubie od wiosny do późnej jesieni.

    Zdjęcia troche nieaktualne - teraz są już okna, drzwi wejściowe, tynki w środku, cała
    góra w płytach kg, na elewcji na razie sam styropian, oczywiście instalacje. Mowi ze
    na razie kosztowało go to ok 80tyś.
    Nie wiem jaka wielkość domu/jaki to projekt - moge sie dowiedzieć w sobote.

    Wiec się da :-)

    uciu

  • 9. Data: 2016-09-29 08:43:02
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > mam do nich pytanie, czy z taką "kasą" mogę porywać się na budowę skromnego
    Spokojnie
    Na grupie kiedyś pisywał człowiek o pseudonimie Hana.
    http://www.hana.com.pl/120.html
    To bodajże jego strona
    Jak widzisz ceny nie powalają.

  • 10. Data: 2016-09-29 10:50:45
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "uciu" <a...@g...com> napisał

[...]

    Dzięki, pocieszyłeś mnie.
    Jeśli zo 80 tys zł gość buduje pałac dla kilkupokoleniowej rodziny to myślę
    że i ja za podobne pieniadze mogę wybudować dużo skromniejszy domek, dla 2
    osób.

    10 lat temu wybudowałem domek (link poniżej), którego koszt całkowity, z
    wszelkimi instalacjami i wykończeniem wyniósł ok. 140 tys zł. To poddasze
    jest tylko nieocieplonym strychem, czyli graciarnią. Moim zamiarem jest
    wybudowanie czegoś jeszcze prostszego na przykład bez strychu, z lekkim
    prostym dachem o spadku ok 25 stopni i na płycie fundamentowej.
    https://www.dropbox.com/sh/0t6rg61upnyh2j2/AAAVMrbpH
    yOEdEhJ2Lotpht6a?dl=0

    Nie wiem jak przez ten czas zmieniły się ceny na materiały i robociznę
    dlatego dałem zapytanie na grupę.

    --
    Tomasz