  • 41. Data: 2013-09-02 11:55:41
    Temat: Re: Pompa Ciepła - Dobór urządzenia, Dobór dolnego źródła
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 2 Sep 2013 01:41:30 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Ale co Ci da spiralny? Liczy się obszar z którego ssiesz ciepło, a nie długość
    rurki. Jak wpakujesz spiralny to wcale więcej z tej ziemi nie wyciągniesz :>
    A widzisz...
    Widziałem zdjęcia z różnych realizacji DZ i takie wersje zauważyłem:
    1. pionowe odwierty - zdażają się różnej długości
    2. poziome DZ - rowy z ułożonymi właśnie spiralnymi rurkami
    3. poziome DZ - zepchnięta ziemia na dużych obrzarze (zamiast rowów) i
    rozłożone rurki. Potem całość przysypana ziemią i tyle.

    --
    Franc

  • 42. Data: 2013-09-02 11:59:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 września 2013 11:18:07 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Naruszasz mase gruntu - bedzie to potem dluzej i bardziej nierownomiernie
    > osiadalo
    Ja pisałem ja tam się nie znam ale na chłopski rozum wlasnie calośc będzie bardziej
    równomiernie osiadać jak tylko rowki
    > niz takie "precyzyjne" rowki :)
    Jeślisie da pracyzyjne rowki to ok ale jeśli piach np czy mokra glina to precyzyjnie
    się chyba nie da za bardzo.

  • 43. Data: 2013-09-02 12:35:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 września 2013 11:59:50 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ja pisałem ja tam się nie znam ale na chłopski rozum wlasnie calośc będzie bardziej
    równomiernie osiadać jak tylko rowki

    Ale skad :) Rowki dodatkowo jak Ci zalezy mozesz sobie dodatkowo zageszczac
    "skoczkiem" co 30cm np. Wtedy jedna zima i koniec osiadania.

    A zebrane 400m2 gruntu i nawiezione od nowa - nigdy nie wiesz jak osiadzie;)

    > Jeślisie da pracyzyjne rowki to ok ale jeśli piach np czy mokra glina to
    precyzyjnie się chyba nie da za bardzo.

    W piachu przerypane. Ale jak jest piach to zwykle sie nie robi poziomego
    DZ bo to jest slabe medium - trzeba robic b. dlugie i cenowo zaczyna sie
    to zblizac do odwiertow :)

    Ale glina - jak najbardziej moze byc mokra, tylko trzeba idealnie pionowo
    kopac i nic sie nie bedzie zapadac :) Jak Ci jedna gasienica zjedzie pare cm
    nizej niz druga i zaczniesz kopac nawet lekko z ukosa to max 5-10mb i wszystko
    sie obsunie ;) Ja u siebie wykopalem 4 rowy po 25mb jeden obok drugiego w
    ogleglosci 80cm (czyli: 30cm wykop, 80cm przerwa, 30cm wykop, 80cm przerwa itp)
    na 1,5mb i nic sie nie zawalilo, co wiecej one oczywiscie byly koncami
    polaczone zeby rury szlo wsadzic (taki meander normalny) :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 44. Data: 2013-09-02 12:40:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 02 Sep 2013 12:45:38 +0200, Albercik

    > Hewalex z Czechowic

    Właśnie miałem to napisać. Projektują i produkują pompy.
    Inna sprawa, że nie sa elastyczni. :P Nie chceli mi
    odpalić podzespołów do mojego projektu. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 45. Data: 2013-09-02 12:45:38
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 02.09.2013 11:19, Adam pisze:

    > Z kim!? U nas ktos pompy produkuje?:)
    > pozdr.

    Hewalex z Czechowic

  • 46. Data: 2013-09-03 08:09:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 2 Sep 2013 03:35:19 -0700 (PDT), Adam

    > A zebrane 400m2 gruntu i nawiezione od nowa - nigdy nie wiesz jak osiadzie;)

    Czyli ludzie robiący płytę fundamentową i pod nią jeszcze GWC, to szaleńcy.

    Nie wiem czy kopanie rowów (i ubijanie w nich gruntu przy takiej
    głębokości) będzie sensowniejsze (czyt. łatwiejsze i tańsze) niż całkowite
    odgarnięcie gruntu, położenie GWC, zasypanie i przytarganie wibro-walca
    żeby to należycie uklepał. Ja bym wybrał drugą opcję. Wybrałbym też w takim
    wypadku spiralny GWC.

    --
    Pozdor Myjk

  • 47. Data: 2013-09-03 10:38:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 września 2013 08:09:03 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Czyli ludzie robiący płytę fundamentową i pod nią jeszcze GWC, to szaleńcy.

    Ale oni kopia plytko no i zasypuja piaskiem, zageszczajac co 15-20cm max.

    Jak to sie ma do zageszczenia 1,5m gliny? :) Nijak ;)

> [...]
    > odgarnięcie gruntu, położenie GWC, zasypanie i przytarganie wibro-walca

    Musialbys uklepywac warstwami co 15cm. Komu sie bedzie chcialo? :)

    > Ja bym wybrał drugą opcję. Wybrałbym też w takim
    > wypadku spiralny GWC.

    Kazdy wybiera jak uwaza. Ja mysle ze to najgorsza z mozliwych opcji dla
    parametrow DZ i osiadania terenu :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2013-09-03 10:40:27
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-03 08:09, Myjk pisze:
> [...]
    > żeby to należycie uklepał. Ja bym wybrał drugą opcję. Wybrałbym też w takim

    Tym bardziej, ze ladowarka zgarnie to w godzine, a kopania jest dilka dni.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2013-09-03 12:20:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-03 10:38, Adam pisze:

    > Ale oni kopia plytko no i zasypuja piaskiem, zageszczajac co 15-20cm max.
    >
    > Jak to sie ma do zageszczenia 1,5m gliny? :) Nijak ;)

    > Musialbys uklepywac warstwami co 15cm. Komu sie bedzie chcialo? :)

    Daj spokoj z tymi warstwami. Mowa byla o wibrowalcu, a nie o
    zageszczarce jak kosiarka do trawy. Poza tym po chuchu to zageszczac jak
    nie wiem co, jezeli grunt zgarniany bylby spod niezabudowywanej czesci
    dzialki?

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2013-09-03 12:23:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Sep 2013 01:38:46 -0700 (PDT), Adam

    > Ale oni kopia plytko no i zasypuja piaskiem, zageszczajac co 15-20cm max.
    > Jak to sie ma do zageszczenia 1,5m gliny? :) Nijak ;)

    Borze, czy Ty zauważyłeś jak mocno naginasz fakty dla swoich teorii? ;P

    Przecież było napisane: 1.8m piasek, poniżej dopiero glina. To jakie
    zagęszczanie 1.5m gliny? Można położyć wąż na glinie albo lekko pod i to
    wystarczy -- a zagęszczenie piasku przeciętnym cięższym sprzętem dochodzi
    jednorazowo do 50-60cm. Dwa, może trzy przejazdy (zamykające się w
    niecałych 2h pracy sprzętu) i z głowy. Całość można zrobić w jeden dzień, w
    przeciwieństwie do opcji z kopaniem rowów. Przy okazji można zrobić DOBRZE
    płytę fundamentową, co przy ogrzewaniu PC może być sporym plusem.

    > Musialbys uklepywac warstwami co 15cm. Komu sie bedzie chcialo? :)

    No tak. W rowach sypiących się na łeb nie trzeba zagęszczać. Lepiej mieć
    pózniej nieco urozmaicony trawnik -- bo prosty jest zbyt nudny. ;P

    --
    Pozdor Myjk