  • 81. Data: 2009-01-10 20:06:38
    Temat: Re: Poprowadzenie kabli sieciowych
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > A jak Wy macie te skretki prowadzone?? Z pokoju do pokoju, rownolegle
    > z ethernetem gwiazdziscie??

    z każdego pomieszczenia do miejsca gdzie będzie "serwerownia":)

  • 82. Data: 2009-01-10 20:07:51
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Amen. I dziala to z reguly lepiej i bezpieczniej niz jakis prosty WEP.

    Jasne i ze 100% łącza zostaje nam 30% - i tak woooolnego łącza :(
    Kabel rządzi.

    --
    Mariusz

  • 83. Data: 2009-01-10 20:09:43
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message
    [...]
    > A jak Wy macie te skretki prowadzone?? Z pokoju do pokoju, rownolegle z
    > ethernetem gwiazdziscie??

    Ja jeszcze nie mam, ale planuje gwiazde, bo mam kotlow... tfu! serwerownie
    blisko srodka domu i tam wchodza wszystkie instalacje i stamtad sie
    rozchodza.

  • 84. Data: 2009-01-10 20:14:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    > WiFi w domu to lipa, drukarke tak podłaczysz może?
    > Wg mnie

    Zgadza sie wg Ciebie.

  • 85. Data: 2009-01-10 20:14:18
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message

    > WPA PSK - WPA preshared key, a nie personal

    Moze to jakas roznica w nazwach, ale:

    "WPA2 is available in two types: WPA2-Personal for consumer use, and WPA2
    Enterprise, which adds EAP authentication."

    http://en.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi_Alliance

    Zreszta w AP Linksysa, ktorego uzywam tez jest taka nazwa.

  • 86. Data: 2009-01-10 20:19:17
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "robercik-us" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    > Jaki się takie rynienki nazywają? Chodzi mi o zwyczajne
    > rynienki/kształtki/tunele... czy jak tam inaczej zwał... :-). Nie wiem
    > czego szukać w sieci, czy w zwykłych sklepach :-).

    Korytka. Poszukaj jakiejś hurtowni elektrycznej w okolicy.
    OIDP, to takie najmniejsze (gdzieś na 4 skrętki)
    to coś ~7 PLN za 2 mb.
    Czasami oprócz białych można trafić tez brązowe.

    Pzdr

    JKK

  • 87. Data: 2009-01-10 20:26:22
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "TomekD" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    [...]
    > W przyszłości to z pewnością się nie zwróci.
    > Na dziś może tak.
    > Przyszłość to raczej coś na kształt hybrydy Wi-Fi i czegoś na kształt
    > ZigBee.

    Aby nawiazac do tematyki grupy ;).
    Czy dzis sa jakies urzadzenia wykorzystujace filozofie chociaz podobna do
    zigbee?

    Nie jest wcale od czapy scenariusz centralnego serwera w domu, do ktorego
    podlaczamy alarm aby moc ogladac/sluchac/zmieniac status przez net (dobre na
    etapie budowy, kiedy nie daje budowlancowi kodu do alarmu, tylko klucz do
    drzwi, po czym on dzwoni ze juz jest a ja przez neta dezaktywuje alarm);
    jakby alarm sie zalaczyl, to chce wlaczyc podswietlenie w podbitce i
    ogrodzie; idac dalej chcialbym podczas pracy na laptopie zobaczyc kto
    wlasnie dzwoni wideodomofonem i moc otworzyc furtke; a jesli nie chce mi sie
    ruszac z miejsca to jeszcze i krzywa grzewcza pompy ciepla zmienic.

    Ten caly scenariusz jest do wykonania juz dzisiaj, tylko ze wymaga
    umiejetnosci polaczenia klockow ze soba, a np. sam modul sterowania
    internetowego do pompy ciepla to 4 kpln. Do tego podobny modul do alarmu
    (nie znam kosztu), jakies typowe elektryczne sprawy do wlaczania oswietlenia
    itd. Czyli jest to takie "wydziergane".

    Jasne, czesc spraw mozna zalatwic intelignentnym domem, ale np. ja nie chce
    robic u siebie takiej instalacji, bo nie mam worka pieniedzy i jak sie
    przeliczy co sie dostanie po wydaniu kilkunastu/dziesieciu kilo pln to nie
    warto a i tak do tego nie podlacze pompy ciepla.

    To taka refleksja...

  • 88. Data: 2009-01-10 20:35:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > Panowie, rozpatrujmy przypadek uzytkownika, ktory nie koniecznie musi byc
    > sieciowcem, ma w domu WIFI i pierwszy raz slyszy to, o czym tu rozmawiamy.

    I nie kazdy pracuje w domu, w dodatku dla Pentagonu.

    > Nie kazdy musi byc sieciowcem, a chcialby, zeby jego dane byly bezpieczne.

    Bez przesady, mnostwo jest tzw. "sieciowcow" montujacych Internet osiedlowy,
    tak bardzo przejmujacych sie swoja rola w spoleczenstwie, ze nie zdzierza,
    iz sa inne - wystarczajaco dobre - rozwiazania, niz te ktore oni sami
    blogoslawia.

    > Tak sie fajnie zrobilo, ze Ci ktrorzy mowili ze to nic dobrego, nie jako
    > bronia WIFI w jednej z najwiekszych jego wad twierdzac, ze jest prawie tak
    > samo bezpieczne jak ethernet. Wady jak widac zacieraja sie.

    No wiec wlasnie.

    Jak pisalem, mialem w domu (mieszkaniu) siec na kablu, przeszedlem na WiFi i
    bylem zadowolony. Wiec w domu (jednorodzinnym) sprawdzilem zasiegi i
    jakosc - okazalo sie, ze Nka (zadne drogie mecyje ASUS WL-500W) smiga
    wszedzie, wiec po jakiego grzyba mialbym puszczac kable? Tym bardziej, ze
    WiFi i tak musze miec (dwa notebooki). Powiem wiecej, kabli po prostu nie
    lubie czym mniej tym lepiej. Myszki klawiatury tez mam wylacznie
    bezprzewodowe.

  • 89. Data: 2009-01-10 21:10:00
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > WiFi i tak musze miec (dwa notebooki). Powiem wiecej, kabli po prostu nie
    > lubie czym mniej tym lepiej. Myszki klawiatury tez mam wylacznie

    Tez nie lubie kabli i ostatnio kupilem sobie fajna myszke Logitech LX8,
    fajna skoro tak o myszkach. W domu nie wiem czy bede mial WIFI, w kazdym
    razie kabel polozylem. Zajelo mi to 1 dzien i nie cale 100zl. Korzystam
    glownie z laptopa, bo tak mi pasuje, ale mimo ze to laptop, to caly czas
    musze byc podpiety do sieci 230, jezeli dluzej chce pracowac. Wiec skoro
    zasilacz mam podlaczony caly czas, to i moge podlaczyc sobie skretke, wazne
    zeby gniazdo bylo w poblizu, ale trudno o takie w salonie np. 30m, czy
    trawie przed domem. Korzystam tez z iplusa, wiec i tak mam bezprzewodowo i
    strasznie sie do tego przyzwyczailem. Kabel to troche na przyszlosc dla
    dzieciakow, bo malolaty wszystko musza miec big, a AP moge dorzucic w kazdej
    chwili. Jedno nie wyklucza drugiego.

    Pozdro.. TK

  • 90. Data: 2009-01-10 21:11:00
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "ygreko" <...@...com> wrote in message news:gkb05l$rbd$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > przeliczy co sie dostanie po wydaniu kilkunastu/dziesieciu kilo pln to nie
    > warto a i tak do tego nie podlacze pompy ciepla.

    Ja tylko pozwoliłem sobie wątpić że prowadzenie licznych kabli logicznych zwróci
    się w PRZYSZŁOŚCI.
    Tak czy siak przyszłość to rozwiązania bezprzewodowe więc na etapie budowy
    dzisiaj warto położyć kable ale bez popadania w przesadę.
    ZigBee nie jest fikcją a działającym rozwiązaniem które działa i jest używane co
    prawda na DZIŚ raczej przez pasjonatów.
    Wszystko kwestią czasu, masowości produkcji i ustabilizowania się standardów.

    TomekD