  • 1. Data: 2013-02-05 09:44:29
    Temat: Poprowadzenie rur wentylacyjnych poddaszem w warstwie ocieplenia ?
    Od: w...@g...com

    Witam.

    Czy dobrym pomysłem jest, aby rury wentylacyjne, które będą rozprowadzone na poddaszu
    - zakupić
    rury o przekroju prostokątnym (max 10x10cm) i poprowadzić je w warstwie ocieplenia
    wełną mineralną.
    Miałbym wtedy przekrój (licząc od dołu) -

    1 płyta karton-gips,
    2 folia,
    3 5cm wełny,
    4 10 cm rura,
    5 15cm wełny,
    6 3cm przerwy
    7 deska
    8 papa
    9 dachówka ceram.

    Dlaczego tak ? Mam do wyboru puszczać rury (spiro) nad ociepleniem, ale trochę to by
    wychładzało powietrze (więc niejako sens rekuperacji
    podważa) albo mocno izolować tą rurę. Dodam, że będzie około max 20m łącznie tych
    rur.

    Rurę prostokątną rozważam, aby po prostu łatwiej ją docieplić wokoło wełną.

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2013-02-05 10:36:42
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 05.02.2013 09:44, w...@g...com pisze:
> [...]
    wełną mineralną.
    > Miałbym wtedy przekrój (licząc od dołu) -

    Ja bym się starał umieścić te kanały jak najbliżej pomieszczenia, z jak
    największą izolacją od góry.
    Przykładowo:
    wełna ~2cm (tak aby tylko drgania i odgłosy wytłumić nieco)
    kanał, możliwie płaski, np 5cm
    dalej wełna, do równa z resztą izolacji

  • 3. Data: 2013-02-05 11:42:45
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >łącznie tych rur.
    >
    >Rurę prostokątną rozważam, aby po prostu łatwiej ją docieplić wokoło wełną.

    Ja tak zrobiłem i żałuję, że dość pochopnie wybrałem takie rozwiązanie.
    Teraz bym się trzy razy zastanowił zanim bym tak zrobił. Ewentualnie
    zrobiłbym to nieco inaczej.

    U mnie tych rur w warstwie ocieplenia jest tylko kilka metrów, łącznie
    będzie z 6m. Rury są okrągłe o średnicy bodajże 125mm i każda rura ocieplona
    wełną grubości 2cm (z ekranem foliowym srebrnym). Rury idą tuż przy samej
    płycie KG. Wełny mam między krokwiami 18cm i druga warstwa 10cm, tak więc
    między rurą a membraną jest jeszcze 12-13cm wełny. Jest to jednak za mało,
    bo ściana w tym miejscu jest wyraźnie zimniejsza.

    W innym pomieszczeniu rura idzie w dalszej odległości od membrany (jakieś
    17-18cm) i tam dałem wełny 18+15cm zamiast 18+10cm i to było dobre
    rozwiązanie. Teraz to dałbym w obydwu tych pomieszczeniach jako drugą
    warstwę wełny 15 albo nawet 20cm i wtedy nie byłoby problemu z
    wychładzaniem. Oczywiście rury muszą iść jak najdalej od membrany. U Ciebie
    w punkcie 3, te 5cm wełny zupełnie bez sensu, przysuń rurę maksymalnie
    blisko do płyty KG.

  • 4. Data: 2013-02-05 11:44:25
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

  • 5. Data: 2013-02-05 18:22:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 5 Lut, 09:44, w...@g...com wrote:
> [...]
    poddaszu - zakupić
    > rury o przekroju prostokątnym (max 10x10cm) i poprowadzić je w warstwie ocieplenia

    A jak na parterze? Sufit podwieszany czy zatopione w stropie?

    Pzdr.
    L.

  • 6. Data: 2013-02-05 19:00:38
    Od: w...@g...com

    > A jak na parterze? Sufit podwieszany czy zatopione w stropie?

    Hej
    Na parterze udało się wszystkie rury spiro poprowadzic w suficie podwieszanym.

    pzdr
    Bogdan

  • 7. Data: 2013-02-05 19:20:09
    Od: w...@g...com

    Oczywiście rury muszą iść jak najdalej od membrany. U Ciebie
    > w punkcie 3, te 5cm wełny zupełnie bez sensu, przysuń rurę maksymalnie
    > blisko do płyty KG.

    OK. Dzięki za pomoc. Myślalem, aby dać z 5cm pod spodem w celu wygłuszenia
    ewentualnego szumu. I

    pzdr
    Bogdan

  • 8. Data: 2013-02-06 01:44:30
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Oczywiście rury muszą iść jak najdalej od membrany. U Ciebie
    >
    > OK. Dzięki za pomoc. Myślalem, aby dać z 5cm pod spodem w celu wygłuszenia
    > ewentualnego szumu. I

    Jakiego szumu? Sama instalacja (dobrze wykonana) powinna być bezgłośna.
    Słyszeć możesz wentylatory w pomieszczeniu gdzie jest rekuperator. Dodatkowo
    80% czasu instalacja i tak pracuje na najniższym biegu wiec szybciej
    usłyszysz wiatr za oknami niż powietrze płynące w instalacji.

    Co do miejsca gdzie prowadzić instalacje to uważam że aby uniknąć
    niepotrzebnych strat, nie należy iść na żadne kompromisy i powinno prowadzić
    ją w miejscach gdzie panuje temperatura pokojowa. Robiąc inaczej, po
    pierwsze narażasz się na straty ciepła a po drugie zimą z anemostatów będzie
    leciało odczuwalnie zimne powietrze. Co, z całą pewnością, nie ujdzie uwadze
    żadnej małżonce, zwłaszcza sceptycznie nastawionej do pomysłów i wynalazków
    Pana domu :)

  • 9. Data: 2013-02-06 10:18:05
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > OK. Dzięki za pomoc. Myślalem, aby dać z 5cm pod spodem w celu wygłuszenia
    > ewentualnego szumu. I

    Tu raczej mogą pojawić się szumy w anemostatach spowodowane kotłowaniem się
    powietrza. Sztywne kanały przenoszą takie szumy lepiej niż elastyczne.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2013-02-06 11:53:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Feb 5, 7:00 pm, w...@g...com wrote:
    > Hej
    > Na parterze udało się wszystkie rury spiro poprowadzic w suficie podwieszanym.

    A sufit podwieszany planowałeś tylko ze względu na wentylację?
    Widziałem że ludzie robią tak i tak a nie mogę się doszukać, która
    wersja jest lepsza. Czy upychać to w betonie w kształtkach, czy
    podwieszać sufit i rury spiro...

    L.