  • 21. Data: 2022-09-06 16:30:33
    Temat: Re: Poważne pytanie do poważnej grupy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 16:27, Jarosław Sokołowski wrote:
    > nie maja nic przeciwko produkcji alkoholu i telefonów. Problem da się
    > rozwiązać w prostszy sposób -- w sklepach wiszą napisy, że "młodzieży
    > do lat 18 alkoholu nie sprzedajemy", co w skrócie opisuje stan prawny.

    A nie powinno przypadkiem faktyczny, a nie prawny?

  • 22. Data: 2022-09-06 16:35:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > No to nie wiedziałem. W mojej okolicy kilkuletnie dzieci są normalne
    > i żadnych telefonów nie mają. Być może w dużych miastach jest inaczej.

    W dużych miastach bywa rozmaicie, co nie powinno dziwić, gdyż miasta są
    duże i różni ludzie w nich żyją. Zapewniam, że normalnych kilkuletnich
    dzieci też w nich nie brakuje. Być może w małych jest inaczej -- tam
    może przeważyć w jedną, albo w drugą stronę, a to rzutuje na perspektywy
    ich rozwoju.

    Jarek

    --
    mam w dupie małe miasteczka
    mam w dupie małe miasteczka

  • 23. Data: 2022-09-06 16:36:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > A nie powinno przypadkiem faktyczny, a nie prawny?

    Nie.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2022-09-06 16:41:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 16:36, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Nie.

    To właśnie dlatego w posiadaniu telefonów przez przedszkolaki nic złego,
    mimo stanu prawnego "z onetu".

  • 25. Data: 2022-09-06 16:52:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > To właśnie dlatego w posiadaniu telefonów przez przedszkolaki nic złego,
    > mimo stanu prawnego "z onetu".

    W sensie prawnym oczywiście nic złego, nie jest zakazane, paragrafu na to
    nie ma, więc wolno.

    Jarek

    --
    W ogóle dużo jest na świecie takich rzeczy, których robić nie wolno, ale
    można. Najważniejsze to, żeby spróbować, czy zakazanej rzeczy zrobić nie

  • 26. Data: 2022-09-06 16:53:01
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W wtorek, 6.09.2022 o 16:15, heby napisał:

> [...]
    zerowy-koszt-telefonu.html
    > Również uważam, że należy zakazać produkcji alkoholu bo niektórzy nie
    > znają umiaru.

    Sądząc po kiepskiej percepcji artykułu, jesteś - z braku laku -
    na głodzie i stąd te natrętne skojarzenia z jednym, jak rekrutowi
    biała chusteczka z dupą. Do roboty, suwerenne młoty! A nie będzieta
    siedzieć o suchym pysku nim dostanieta pińcet plus.

    --
    Collie

  • 27. Data: 2022-09-06 16:56:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 16:53, Collie wrote:
    > Do roboty, suwerenne młoty!

    Mi bliżej do emerytury.

    > A nie będzieta
    > siedzieć o suchym pysku nim dostanieta pińcet plus.

    Akurat zarabiam na kilka pincet plus w okolicy i kilka dup polityków w
    zarządach.

    Jesli więc kogoś oceniasz, to miej choć minimalny koncept o podstawach
    tych ocen.

  • 28. Data: 2022-09-06 17:15:40
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-09-06 o 16:20 +0200, heby napisał:

    > Wszędzie tak jest, choć może w miastach ten koncept jest silniej
    > widoczny.

    Nie, nie wszędzie tak jest.

    > Może nie zaglądasz im do plecaków

    Zaglądam. Zarówno przedszkolakom, jak i tym troszkę większym. Nie mają.
    Słyszę czasem jakieś wzmianki o oglądaniu bajki na smartfonie taty rano
    przed szkołą, czy wieczornym graniu w nie wiem co, ale poziom patologii
    nie sięga dalej w mojej lokalizacji geograficznej.

    > Ale posiadanie? Jak najbardziej, w przedszkolach.

    Mogę tylko współczuć.

    > W poblizu jest ich masa. One nie maja być tam cały czas, tylko ktoś
    > ze smartfonem przechodzi obok i to wystarczy.

    Czy to faktycznie wystarczy ktoś "ze smartfonem", czy raczej "z iphonem
    mającym włączone BT i zaptaszkowanym współdzieleniem czegoś tam" ?

    > Będziesz zdumiony jak dobrze to działa w mieście i jak źle na wsi.
    > Więc zależy od tego gdzie owe dziecko ma sie gubić docelowo.

    Z gubieniem jest ten problem, że ciężko przewidzieć jego lokalizację.
    Dlatego, gdybym miał ulegać fobii gubiącego się potomstwa,
    preferowałbym rozwiązanie działające w szerokim spektrum warunków.

    > Zgadza się, ale telefon łatwiejszy, bo dziecko traktuje go jako swoją
    > własnośc, uzyteczną do innych rzeczy. I pilnuje. Może niekoniecznie
    > perfekcyjnie, ale zawsze bardziej niż "breloczka".

    Telefon może zgubić. Może się rozładować. Może zostać skonfiskowany.
    Breloczek łatwiej wpiąć w coś na stałe, dyskretniejszy, nie wymaga
    codziennego ładowania.

    > Ostatecznie są zegarki z GPS i sim.

    To może być fajna opcja, jeśli zegarek jakiś w miarę prosty i
    dyskretny, nie wymaga częstego ładowania a dziecko faktycznie umie z
    niego odczytać godzinę.

    Mateusz

  • 29. Data: 2022-09-06 17:27:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2022 17:15, Mateusz Viste wrote:
    > Zaglądam. Zarówno przedszkolakom, jak i tym troszkę większym. Nie mają.

    Wątpie. Po prostu kiepsko zaglądasz. Telefon do lat 10 miały wszystkie
    dzieci. Nawet te biedniejsze. Lat temu z 5. Teraz jest jeszcze taniej.

    > Czy to faktycznie wystarczy ktoś "ze smartfonem", czy raczej "z iphonem
    > mającym włączone BT i zaptaszkowanym współdzieleniem czegoś tam" ?

    iPhones jak mrówków. Nie przejmuj się, jesli ludzie chodza, to iPhone
    się znajdzie.

    To ustawienie jest domyslnie włączone. Nawet nie wiem czy da się
    wyłaczyć. Nie mam iPhone.

    > Z gubieniem jest ten problem, że ciężko przewidzieć jego lokalizację.

    Tym bardziej smartfon. Można zadzwonić i zapytać. Można zlokalizować
    nadajnikami gsm. Można zdalnie odwtorzyć dziwęk. Itd itp.

    > Dlatego, gdybym miał ulegać fobii gubiącego się potomstwa,
    > preferowałbym rozwiązanie działające w szerokim spektrum warunków.

    To Loran. A nie, już nie działa. To może Baofeng i kurs dla KF?
    Przymowali gówniaków w wieku podstawowym, kiedyś. Z małym dipolem
    powinien sobie poradzić jak się zgubi nawet w lesie.

    > Telefon może zgubić.

    Jest "za darmo" jeśli tylko nie masz potrzeby aby to był najnowszy model.

    > Może się rozładować.

    Może. Tak samo jak wszystkie inne techniki oparte o elektronikę.

    > Może zostać skonfiskowany.

    Może. Wtedy masz na kogo zrzucić winę.

    > Breloczek łatwiej wpiąć w coś na stałe, dyskretniejszy, nie wymaga
    > codziennego ładowania.

    No to bierz. Gówniak w końcu poprosi o smartfon, bo inni mają. Choć
    można siłowo dziecko wykluczać społecznie, co kto lubi.

    > To może być fajna opcja, jeśli zegarek jakiś w miarę prosty i
    > dyskretny, nie wymaga częstego ładowania a dziecko faktycznie umie z
    > niego odczytać godzinę.

    Umie. Tylko że o ile wygląda bajerancjo, to po krótkim czasie dziecko
    zorientuje sie, że jednak fajniejsze rzeczy da się robić na smartfonie a
    nie zegarku w kształcie misia. Będzi mu przykro.

  • 30. Data: 2022-09-06 17:38:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Wątpie. Po prostu kiepsko zaglądasz. Telefon do lat 10 miały wszystkie
    > dzieci. Nawet te biedniejsze. Lat temu z 5. Teraz jest jeszcze taniej.

    Z moich obserwacji (nie tylko w wielkim mieście), to głównie te biedniejsze.

    --
    Jarek