  • Data: 2019-01-08 16:59:44
    Temat: Re: Prąd nie zdrożeje
    Od: Andrzej S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-01-08 07:34, Zenek Kapelinder pisze:
    > To gminy kradna pieniadze z dotacji. Zgadnij jaka jest zaleznosc pomiedzy cena
    postawienia lawki a tym kto w gminie rzadzi.

    Dopuszczam myśl, że są jeszcze gminy, które nie chcą tych ławek.
    To może wpływać na koszt. Gdyby przyszli z ławką do mnie,
    jako dobrze wychowany nie posłałbym na drzewo a uzasadnił że
    ławka może stanąć w podmokłym rogu posesji po czym wystawiłbym
    rachunek za osuszanie terenu. Jest okazja, to niech rząd cywilizuje
    dzikie zakątki. Wszak taka ławka w miejscu, gdzie do tej pory była
    kałuża to działanie godne uznania.

    Ale co to ma z prądem? Mamy rekordowy import węgla, więc zgaduję,
    że te niskie ceny węgla krajowego to niekoniecznie prawda:

    https://energia.rp.pl/surowce-i-paliwa/wegiel/15159-
    niepewna-przyszlosc-naszego-wegla

    Dodatkowe obciążenie emisyjne CO2 zostaje w budżecie, ale w żadnym
    razie nie jest przekładaniem z jednej kieszeni do drugiej, bo
    musi być wydane na określone cele proekologiczne, a nie na 500+.
    Więc rząd ma jakiś tam problem, podobno wart 9 mld zl:

    https://www.parkiet.com/Energetyka/312299986-Sterowa
    nie-cenami-pradu-za-9-mld-zl.html

    Slychać zgrzytanie zębami bo te pieniądze zamiast iść tam, gdzie
    rządzący by chcieli, idą na poprawę naszego klimatu. Kiełbasa wyborcza
    całkiem smaczna.

    Przez chwilę podwyżek cen prądu nie będzie.

    pozdr
    --
    A S