  • 1. Data: 2009-09-03 17:07:53
    Temat: Problem(?)gazowy
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam wszystkich.
    Zabudowa szeregowa.W procederze;-) biorą udział 3 mieszkania: moje(1), dalej
    sąsiada(2) i następnego
    sąsiada(3)
    Partyzanci budując daaawno ten budynek, wpuścili od głównego gazociągu w ulicy
    przyłącze-rurę do
    sąsiada nr2 (środkowego). U niego w piwnicy wpakowali również zawór- na oko ze 2,5
    cala, a za owym
    monstrum lecą sobie 1i1/4 calowe rury w lewo do mnie, w prawo do sąsiada nr 3.
    Oczywiście z tego
    korzysta też sąsiad środkowy-2.
    Wszystko jest legalne, ZG nigdy nie kwestionował jakości połączeń przy wszelkich
    kontrolach (b.
    rzadko) ani tym bardziej przy odczytach gazomierzy.
    Ów sąsiad uznał,że nie chce tych rur w piwnicy wraz z gigantycznym zaworem.I
    słusznie.
    Zwołał nas- bocznych sąsiadów i oświadczył,że wywalamy toto na zewnątrz i każdy robi
    sobie
    indywidualne przyłącze.

    W zasadzie do tej pory ok.
    Problem oczywiście polega, jak się domyślacie, na tym, kto za to ma płacić.
    Sąsiadom pobocznym to lata, bo się gazu nie boimy.Z kolei przecudowna żółta skrzynia
    na gazomierz w
    ogródku zupełnie mi nie odpowiada.
    A najbardziej to,że musiałbym (wg jego wiedzy) zabulić sam za 1/3 kosztów robót,
    czyli ok 1500zeta.
    _Pytania:_

    1.Czy takie modernizacje ZG może zrobić za friko? (ja wątpię)
    2.Czy sąsiad prawnie może na pozostałych wymusić zmiany w przyłączu, a tym samym
    opłaty za to?

  • 2. Data: 2009-09-03 18:31:04
    Temat: Re: Problem(?)gazowy
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > 1.Czy takie modernizacje ZG może zrobić za friko? (ja wątpię)
    > 2.Czy sąsiad prawnie może na pozostałych wymusić zmiany w przyłączu, a tym samym
    opłaty za to?

    1) Nie, bo po co, skoro wcześniej inwestorzy wybrali taki wariant
    2) Nie może wam na siłę zlikwidować przyłącza ale może wprowadzić odpłatność za jego
    obecność.
    3) Wszystko to przy założeniu, że nie obciążyliście jego księgi wieczystej
    służebnością na to przyłącze.

  • 3. Data: 2009-09-03 18:44:01
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > 1) Nie, bo po co, skoro wcześniej inwestorzy wybrali taki wariant
    Nie mieli wyboru- tak kupiono nieruchomości
    > 2) Nie może wam na siłę zlikwidować przyłącza ale może wprowadzić odpłatność za
    jego obecność.
    Zależy mu na likwidacji.Więc, czy mógłby ustalić jakieś zaporowe stawki? IMO chyba
    nie.
    > 3) Wszystko to przy założeniu, że nie obciążyliście jego księgi wieczystej
    służebnością na to przyłącze.
    Napewno nie.

  • 4. Data: 2009-09-03 20:31:04
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Rentier <f...@g...com> wrote:

    > 1.Czy takie modernizacje ZG może zrobić za friko? (ja wątpię)
    > 2.Czy sąsiad prawnie może na pozostałych wymusić zmiany w
    > przyłączu,
    > a tym samym opłaty za to?

    Liczniki gazowe macie każdy swój u siebie? Jeśli tak, to sprawdźcie
    w umowie, gdzie jest określony punkt rozdziału kompetencji, zwykle
    jest on gdzieś na liczniku, wszystko do licznika jest własnością ZG,
    od licznika - Twoje. Jeśliby tak to było ujęte, to prosta sprawa, wy
    macie umowy z ZG i macie mieć gaz, Was nic nie obchodzi. A środkowy
    sąsiad niech pisze pismo do ZG, że w związku z obecnością na jego
    terenie infrastruktury ZG niebędącej jego przyłączem do gazociągu,
    prosi o jej usunięcie, w przeciwnym przypadku zacznie naliczać
    opłaty za dzierżawę terenu.

    J.

  • 5. Data: 2009-09-04 06:43:37
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Liczniki gazowe macie każdy swój u siebie?
    Tak, oczywiście.

    Jeśli tak, to sprawdźcie
    > w umowie, gdzie jest określony punkt rozdziału kompetencji, zwykle
    > jest on gdzieś na liczniku, wszystko do licznika jest własnością ZG,
    No tak. Gdzie mam szukać umowy z lat 60tych? Oto problem.

> [...]
    > terenie infrastruktury ZG niebędącej jego przyłączem do gazociągu,
    > prosi o jej usunięcie, w przeciwnym przypadku zacznie naliczać
    Ok, to jakby jego problem.Dla mnie najwygodniejsza opcja to zbieżna z
    twoją- Ja mam mieć gaz. Wszystko funkcjonuje ok.Nie ma potrzeby
    zmian.Jeżeli chcą, niech robią na czyjś, bliżej nieokreślony koszt.
    Tylko czy to się broni, oto jest pytanie.

  • 6. Data: 2009-09-04 15:11:18
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Rentier <f...@g...com> wrote:

    > No tak. Gdzie mam szukać umowy z lat 60tych? Oto problem.

    Jeśli nie masz swojego egzemplarza, to może w ZG? Ewentualnie z
    głupia frant zadzwoń do nich i spytaj, czy to co przed licznikiem
    jest w ich kompetencji, czy w twojej.

> [...]
    > zmian.Jeżeli chcą, niech robią na czyjś, bliżej nieokreślony
    > koszt.
    > Tylko czy to się broni, oto jest pytanie.

    _wydaje_mi_się_, że tak. Na grupie czasami ujawniają się osoby
    obeznane z prawnymi kruczkami takich niuansów, więc ewentualnie
    niech się ujawnią i pomysł skrytykują (bądź poprą).

    J.

  • 7. Data: 2009-09-04 18:22:54
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > _wydaje_mi_się_, że tak. Na grupie czasami ujawniają się osoby obeznane
    > z prawnymi kruczkami takich niuansów, więc ewentualnie niech się ujawnią
    > i pomysł skrytykują (bądź poprą).
    Ok.zapytam jeszcze na grupie prawnej