  • 1. Data: 2009-09-02 19:53:24
    Temat: Oczyszczalnia przydomowa
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

    Witam,
    W sobotę zamierzam wykonać jeden z etapów budowy domu mianowicie zagłębienie
    przydomowej oczyszczalni - zbiornik i drenaż. Tu pytanie do praktyków i
    użytkowników:
    - właściciel koparki dysponuje koparka z łyżką o szer. 90 cm i 40 cm.. W
    projekcie mam szer. 60 cm - drenaż rozsączający 3 x 20 m z uwagi na
    gliniaste podłoże.
    I tu pytanie praktyczne: czy robić wykopy szer. 40 cm czy 90 cm?
    Pytanie zasadnicze bo muszę zamówić kamień i żwir - żwiru warstwa o gr 70
    cm.
    O ile żwir w miarę tani to kamień juz nie, ale chcę żeby oczyszczalnia
    spełniała swoją funkcję.
    Jurek

  • 2. Data: 2009-09-03 07:31:28
    Temat: Re: Oczyszczalnia przydomowa
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > cm.
    > O ile żwir w miarę tani to kamień juz nie, ale chcę żeby oczyszczalnia

    spróbuj policzyć ile wiecej zapłacisz przy szerszym wykopie
    moze się okazać ze kruszysz kopie powiedzmy o 200 zł

    ja wybrałbym wariant lepszy technicznie
    bo kompromisy w budownictwie lubia się mścić

    wyobraź sobie ze za 5 lat sie okazuje, że trzeba wszystko rozgrzebac bo
    "złoża" jest za mało
    a wlasnie przybył nieplanowany lokator (np. dzieci, wnuki, jak wolisz ;-))

    btw. jaką montujesz oczyszczalnie?
    ja we wrzesniu jeszcze bede robić u siebie też
    i na razie wybrałem szwedzki wynalazek in-drain

  • 3. Data: 2009-09-03 07:38:38
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > ja we wrzesniu jeszcze bede robić u siebie też
    > i na razie wybrałem szwedzki wynalazek in-drain

    To też rozsaczanie? Bo ja planowalem biologiczna ze wzgledu na gline.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 4. Data: 2009-09-03 07:59:45
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > To też rozsaczanie? Bo ja planowalem biologiczna ze wzgledu na gline.

    tak. zobacz filmy na stronach producenta gdzie oni to montują
    i na jakiej zasadzie działa

    mi się to spodobało dlatego na razie to mój wybór

  • 5. Data: 2009-09-03 11:41:44
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > tak. zobacz filmy na stronach producenta gdzie oni to montują
    > i na jakiej zasadzie działa
    >
    > mi się to spodobało dlatego na razie to mój wybór

    Obejrzalem juz wszystkie systemy. Doszedlem do wniosku ze rozsaczanie
    nie dla mnie. Pozazdroscic tylko wszystkim, ktorzy maja odpowiednie
    warunki.
    pewnie wiesz ale tak na wszelki wypadek, przy rozsaczaniu co kilka lat
    zamulaja sie dreny. Powinno sie je przelozyc w inne miejsce.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2009-09-03 16:43:52
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > przy rozsaczaniu co kilka lat zamulaja sie dreny.
    > Powinno sie je przelozyc w inne miejsce.

    jak I stopień jest do d. to tak bedzie
    dlatego stawiam na cos droższego ale pewnego

    bo to co tanio sprzedają w marketach to praktycznie szambo z przelewem do
    rozsączu
    i to nie bardzo ma prawo działać długo...

    zobacz jaki ma system rozsączu ten in-drain
    tam nie ma żwiru na którym powstaje bariera bilogiczna - wszystko sie dzieje
    w takich specjanych matach, które stawiasz na rodzimym gruncie (nawet na
    skale mozna)
    i przysypujesz też gruntem rodzimym
    szwedzi daja na to albo 20 albo 30 lat gwarancji chyba

  • 7. Data: 2009-09-03 18:11:56
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > i przysypujesz też gruntem rodzimym
    > szwedzi daja na to albo 20 albo 30 lat gwarancji chyba

    Byc moze, rozsaczanie bedzie dzialalo ale tak naprawde wszystko zalezy
    od bakterii. Jesli one nie rozloza tego g.... to cos bys nie mial na
    koncu to i tak sie zatka. bakterie beda tak dlugo zyly jak dlugo nie
    zastosujesz np. domestosa.
    Z tego wzgledu te supermaketowe nawet wygladaja na bardziej sensowne
    bo tam i tak wszystko przeplywa i tak bez specjalnego oczyszczania
    wiec i antybiotyki tudziez inne nie grozne.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 8. Data: 2009-09-04 08:01:37
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > skale mozna)
    > i przysypujesz też gruntem rodzimym
    > szwedzi daja na to albo 20 albo 30 lat gwarancji chyba

    Zobaczyłem, i wszystko pięknie, ale jest na stronie zastrzeżenie żeby nie
    wlewać naraz zbyt dużej ilości ścieków (spuszczanie wody z wanny stopniowo,
    dziękuję), i uwaga na chemię. Kret do rur i po bakteriach.
    MS

  • 9. Data: 2009-09-04 09:40:52
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Zobaczyłem, i wszystko pięknie, ale jest na stronie zastrzeżenie żeby nie
    > wlewać naraz zbyt dużej ilości ścieków (spuszczanie wody z wanny
    > stopniowo, dziękuję), i uwaga na chemię. Kret do rur i po bakteriach.

    to dotyczy wszelakich biologicznych oczyszczlni scieków
    bez wzgledu na metode oczyszcznia
    oni sie nie bali tylko tego powiedzieć "na głos"

  • 10. Data: 2009-09-04 10:14:28
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > to dotyczy wszelakich biologicznych oczyszczlni scieków
    > bez wzgledu na metode oczyszcznia
    > oni sie nie bali tylko tego powiedzieć "na głos"

    Co racja to racja, nie zmienia to faktu zatykania sie drenow jesli
    bedzie cos nie tak.
    Tak swoja droga szkoda ze tak malo osob z tych co korzystaja z takich
    udogodnien (czyt. udziwnien) wypowiada sie. Chetnie bym posluchal ich
    uwag.

    pozdrawiam
    Dy