  • 11. Data: 2009-09-04 10:14:51
    Temat: Re: Oczyszczalnia przydomowa
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > to dotyczy wszelakich biologicznych oczyszczlni scieków
    > bez wzgledu na metode oczyszcznia
    > oni sie nie bali tylko tego powiedzieć "na głos"

    Ale mniej dotyczy oczyszczalni z podajnikiem ścieków - choćby Poliplast, są
    podobne jeszcze inne ale nie znam.
    Pierwszy zbiornik pełni rolę bufora (według producenta mogący przyjąć 500
    litrów wody na raz - duża wanna pójdzie :), od tego zbiornika podajnikiem
    inżektorowym (chciałem się dowiedzieć z ciekawości jaka jest zasada
    działania ale nie znalazłem w sieci - podobno bez części mechanicznych)
    porcjami podawane są ścieki do drugiej komory gdzie obdywa się właściwe
    oczyszczanie. Według producenta ma to większe znaczenie przy chemii -
    rozcieńczanie w pierwszym zbiorników. IMHO ma to sens, butelka kreta wlana
    na raz jest chyba mniej szkodliwa niż butelka kreta wlewana przez kilka dni.
    Taka teoria, jaka praktyka nie wiem. Mało coś też w sieci opinii na temat
    tego Poliplasta, bo to jest dostepne od niedana (chyba 3-4 lata), jak już są
    to pozytywne.

    MS

  • 12. Data: 2009-09-04 17:43:58
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > na raz jest chyba mniej szkodliwa niż butelka kreta wlewana przez kilka dni.

    Ciekawe, jak do tej pory spotkalem sie tylko z opiniami, ze jaki by to
    nie byl system zaden nie jest odporny na chemie.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 13. Data: 2009-09-04 19:15:20
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]

    Ciekawe, jak do tej pory spotkalem sie tylko z opiniami, ze jaki by to
    nie byl system zaden nie jest odporny na chemie.

    Nie napisałem że producent podaje że jest odporny na chemię, ale bardziej
    odporny niż inne, to tak jak bezpieczny sex różni się od bezpieczniejszego
    sexu :)

    MS

  • 14. Data: 2009-09-05 20:15:59
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odporny niż inne, to tak jak bezpieczny sex różni się od bezpieczniejszego

    Witam,
    Dzieki za wszystkie odpowiedzi. Jest wykop 90 cm i głęboki na 140 - 150 cm -
    wymiana gruntu. Na dno wykpu żwir ok 70 cm a potem kamienie. Pracowała
    koparka i 3 osoby od 8 mej do 19 tej. Jutro zagłebienie zbiornika - wykop
    juz przygotowany.
    Myślę że oczuszczalnia bedzie działać, mając doświadcznie z 2 okolicznych
    oczyszczalni. Jedna ma krótszy drenaż i dział jak trzeba. Ja trochę się
    bałem gliniastego podłoża i dlatego poszło dużo żwiru i kamienia.
    Jutro cd. i próba generalna.
    Pozdrawiam
    Jurek