  • 11. Data: 2011-12-27 04:38:30
    Temat: Re: Problem z centralą ogrzewania podłogowego - po wyłaczeniu pompy nagrzewa się.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
    > Zastanawiam się czy nie powinno być 2 pomp, jedna na obiek
    > kaloryferów a druga pompujaca do rozdzielacza. I brak pompy wspólnej
    > na wlocie do pieca. Ponadto jest trzeci obwód (CWU) który dodatkowo
    > miesza mi w koncepcji ;)

    dobrze myślisz...

    jak masz kocioł bez pompowy to robisz oddzielne obwody grzewcze, grzejniki z
    pompą, podłogówki z pompą zaworem trójdrogowym z odpowiednim sterownikiem i
    pompa do cwu.

    te uproszczone rozwiążania stosuje sie gdy mamy albo instalację CO i chcemy
    do niej dołożyć podłogowe lub mamy kocioł z pompą wbudowaną i chcemy dołożyć
    podłogówkę.

  • 12. Data: 2011-12-27 14:35:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-12-2011 o 00:24:42 KS <o...@o...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Jak pompa będzie zawsze działała to możesz kapilarę zamocować bardziej
    > na prawo, tak +- za naklejką powrót.
    > Wtedy ten zawór będzie mierzył temp powrotu z podłogówki.
    Proponuję że jak się nie wie to się nie radzi bo to co poradziłeś
    to jest błąd, ten zawór ma mierzyć wodę na zasilaniu podłogówki
    a nie jej powrót. Jest dobrze założony, ewentualnie może być założony na
    górze
    nad pompą ale to to samo.

    > Jak już powrót przekroczy ustawioną na regulatorze temperaturę to
    > przymknie dopływ z kotła i będzie mieszał tę samą wodę.
    > Jak spadnie temp podłogi to dopusci wody z kotła do obiegu.
    > Minus tego taki że nie do końca kontrolujesz temp zasilania podłogówki,
    > a nie wiem czy nie ma jakichś ograniczeń max temp zasilania.
    Pewnie że są tylko ty o tym nie wiesz i piszesz pierdoły.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2011-12-27 15:04:32
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-12-2011 o 22:34:30 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Wlasnie nie. Podczas pracy pompy mieszającej dolna rura jest gorąca a
    > górna ciepła.
    No bo zawór puszcza gorącą (może trochę za dużo) i z drugiej strony
    przychodzi chłodna
    z powrotu, pompa je miesza i na górze masz właściwą temp dla zasilania
    podłogówki.

    > Może masz na mysli zasilanie i powrót z rozdzielacza,
    Nie, to nas nie interesuje.

    mnie
    > interesuje całość (czyli mieszalnik i rozdzielacz).
    No włąśnie i jak na razie to masz to lekko spiepszone,
    zresztą Marek ci już napisał.
    Wadą twojej instalacji jest to że pompa przy piecu pracuje
    ci cały czas i jak się zamkną wszystkie głowice termostatyczne
    w grzejnikach to tłoczy ci gorącą wodę do mieszacza bo popuszcza
    zawór regulacyjny, stąd masz efekt że się wszystko rozgrzewa.
    Pompa powinna być wyłączana termostatem pokojowym umiesczonym
    tam gdzie masz grzejniki a jeden grzejnik bez głowicy najlepiej
    grzejnik i termostat w najzimniejszym pokoju.
    Ale to jest temat na dłuższe wypracowanie bo trzeba 'pożenić' dwa
    sterowania
    podłogówkę i grzejniki, ty to masz jak na razie skopane.

    > Naklejki pokazują odwrotnie :) Organoleptycznie jest zgodnie z
    > naklejkami.
    Wiesz ślepy nie jestem ale na zdjęciu wyraźnie pisze u góry po prawej
    zasilanie
    na dole powrót i kolory peszli też się zgadzają, i zasada działania tego
    mieszacza także.
    A jak on dokłądnie działa pisałem poprzednio, przeczytaj jeszcze raz
    bo nic z tego nie zrozumiałeś.

    > No to już nie rozumiem. Co nazywasz zasilaniem?
    Popatrz na nalepki.

    > No własnie: dowiedziałem się w międzyczasie że pompa mieszająca *MUSI*
    > być właczona cały czas. To opinia hydraulika.
    Bzdura, tzn musi chodzić w jego instalacjach ale jak zmodyfikujesz
    lekko sterowanie to nie.

    > Oczywiscie na pytanie to po co ten termostat odpowiedzi nie uzyskałem.
    Marek ci już napisał a ja powtórzę, to zabezpieczenie aby za gorącą wodę
    nie wpuścić
    w podłogówkę, ale to teoria.

    > Zaczynam się z lekka zastanawiać co jest wlaściwym regulatorem
    > temperatury:
    >
    > a) zawór z pokrętlem na wejściu?
    Tak

    > b) termostat?
    Tak, ale pokojowy.
    Tyś elektronik to sobie sam możesz sklecić termostat, tylko że potrzebujesz
    taki bardziej wypasiony, bo podłogówka ma dużą bezwładność i najlepszy
    byłby
    z pid-em i pogodówką.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2011-12-27 17:35:43
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]

    >to jest błąd, ten zawór ma mierzyć wodę na zasilaniu podłogówki
    >a nie jej powrót. Jest dobrze założony, ewentualnie może być założony

    Pisząc "zawór mierzy" uzyłem skrótu myślowego.
    Miałem na mysli kapilara mierzy a zawór zamyka.
    Chodziło mi o przeniesienie kapilary a nie zaworu.
    Ty w sumie tez napisałeś "zawór ma mierzyć" ale domyślam się że masz
    na mysli "kapilara ma mierzyć".

    >Pewnie że są tylko ty o tym nie wiesz i piszesz pierdoły.

    Jakbyś przeczytał do końca to byś widział że napisałem gosciowi że
    nie wiem czy i jakie sa ograniczenia max temp zasilania.
    Więc jak już komentujesz czyjąś wypowiedź to przeczytaj całość a nie
    komentuj jednego zdania.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 15. Data: 2011-12-27 21:22:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-12-2011 o 18:35:43 KS <o...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Chodziło mi o przeniesienie kapilary a nie zaworu.
    > Ty w sumie tez napisałeś "zawór ma mierzyć" ale domyślam się że masz na
    Ale ja doskonale wiem o czym pisałeś i napisałem wyraźnie że kapiary nie
    można
    przenieść na powrót tylko musi być na zasilaniu czyli tam gdzie jest.

    > Jakbyś przeczytał do końca to byś widział że napisałem gosciowi że nie
    > wiem czy i jakie sa ograniczenia max temp zasilania.
    Wiesz jest taka zasada że jak się nie wie to się nie wypowiada i sam staram
    się trzymać tej zasady, a ty dywagujesz ale nie wiesz czy dobrze, to po
    co innych 'uszczęśliwiasz' swoimi wypocinami jak nie masz nic do
    powiedzenia
    w temacie? nMniej postów to mniejszy szum informacyjny, a co do
    podłogówki to max temp wody zasilającej to 55st ale do obliczeń przyjmuje
    się
    bezpieczne 45st.

    > Więc jak już komentujesz czyjąś wypowiedź to przeczytaj całość a nie
    > komentuj jednego zdania.
    A ty poczytaj co inni mają do powiedzenia w tym temacie jak nie masz o nim
    pojęcia.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2011-12-27 22:41:30
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]

    >nie można
    >przenieść na powrót tylko musi być na zasilaniu czyli tam gdzie jest.

    A dlaczego Ty uważasz że ona jest na zasilaniu?
    Patrzysz na naklejki?
    Jesli przyjąć że kapilara mierzy temp która występuje po środku jej
    długości to na pewno nie jest to temp zasilania pętli podłogówki.

    K.S..

  • 17. Data: 2011-12-28 09:27:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-12-27 23:41, KS wrote:
    > A dlaczego Ty uważasz że ona jest na zasilaniu?
    > Patrzysz na naklejki?
    > Jesli przyjąć że kapilara mierzy temp która występuje po środku jej
    > długości to na pewno nie jest to temp zasilania pętli podłogówki.

    Bez wątpienia temperatura w miejscu gdzie znajduje się czujnik jest
    wyższa niż na goracej listwie rozdzielacza. O ile - nie mam czym
    zmierzyć, ale wyczuwalnie ręką.

  • 18. Data: 2011-12-28 14:16:19
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-12-2011 o 23:41:30 KS <o...@o...pl> napisał(a):

    > A dlaczego Ty uważasz że ona jest na zasilaniu?
    > Patrzysz na naklejki?
    Nie, znam zasadę działania tego mieszacza.

    > Jesli przyjąć że kapilara mierzy temp która występuje po środku jej
    > długości to na pewno nie jest to temp zasilania pętli podłogówki.
    Powiem delikatnie że błądzisz.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 19. Data: 2011-12-28 14:18:50
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-12-2011 o 10:27:43 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Bez wątpienia temperatura w miejscu gdzie znajduje się czujnik jest
    > wyższa niż na goracej listwie rozdzielacza. O ile - nie mam czym
    > zmierzyć, ale wyczuwalnie ręką.
    Bo tam zaczyna się mieszanie zimnej z ciepłą, w zależności jak się
    uformują strumienie wew rury taka jest temp, ale po przejściu wody
    przez pompę jest odpowiednio zmieszana i zasila podłogówkę.
    Czytałeś mój poprzedni post? masz na wszystkich grzejnikach
    głowice termostatyczne?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2011-12-28 19:35:18
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    >Nie, znam zasadę działania tego mieszacza.

    >Powiem delikatnie że błądzisz.

    Uzasadnij w którym miejscu błądze!?. Nie mogę teraz otworzyć tego
    zdjęcia, ale postaram się opisać.
    W dolnej "gałęzi" pod pompką mieszają się strumienie. Strumien z lewej
    pochodzi prosto z kotła i na lewo od pompki będzie najwyższa
    temperatura.
    Strumień z prawej składa się z dwóch strumieni, strumienia
    pochodzącego z góry który płynie bypas-em i strumienia z powrotu pętli
    podłogówki (najniższa temp.).
    Tak więc na dolnej części (między pompką a bypass-em) płynie
    mieszanina strumienia z bypass-a i powrotu pętli i temperatura w tym
    puncie będzie zależna od temperatur i wielkości tych strumieni. ( jak
    pamietam tu jest przyczepiony czujnik i powtarzam nie mierzy on
    temperatury zasilania (jak napisałes powyżej) tylko +_ temp.
    mieszanki tych dwóch strumieni tzn. powrotnego strumienia pętli i
    strumienia z bypassa).
    Poza tym na dole są tak małe odległości między gałęziami tego
    mieszacza że kilka cm i przewodnictwo będzie decydowało o temperaturze
    mierzonej przez czujnik.
    Więc jesli chcesz mierzyć temp zasilania pętli to najlepej go
    przenieśc na górę.

    Pozdrawiam
    K.S.
    .