  • Data: 2017-11-16 01:42:13
    Temat: Re: Projekt POŚ
    Od: QUATTRO <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17-11-15 o 08:55, uciu pisze:

    > Działka jest poza aglomeracją - sprawdzałem w wydziale ochrony środowiska i nie ma
    przeciwwskazań do montażu oczyszczalni. Obok u sąsiadów też są zamontowane
    oczyszczalnie biologiczne.

    > Problem jest tylko takie że mój tytuł projektu domu brzmi tak: "Domu jednorodzinny
    wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz bezodpływowym zbiornikiem na nieczystości
    ciekłe" . W projekcie jest też wpis, ze firma xxx ma do niego prawo autorskie i
    wszystkie zmiany wymagają pozwolenia od nich.

    > I teraz ta firma xxx za projekt oczyszczalni chce 1500zł...
    >
    > Na necie projekt oczyszczalnie można kupić np z Archonu za 200zł...
    > tylko potrzeba zgode autora domu:-/
    >
    > Wczoraj dowiedziałem się też, że firmy robiące oczyszczalnię dają gotowy projekt
    oczyszczalni gratis tylko trzeba tam wpisać swoje dane - plik w wordzie do edycji.
    Ja musze tylko skombinować mapkę i nanieść oczyszczalnię.

    > By jednak dać gotowy projekt musze załatwić pozwolenie z firmy, która
    zaprojektowała dom.... wczoraj o to zapytałem mailem...ciekawe ile sobie zażyczą...

    > Najchętniej bym olał ich zgodę - skąd oni się dowiedzą, że coś zmieniłem w
    projekcie?

    > Inna kwestia to kasa...
    > szambo z montażem 3000zł
    > oczyszczalnia z projektem firmy xxx 12 000zł
    >
    > uciu

    czyli posiadasz uprawnienia projektanckie i możesz sam nanieść zmiany na
    projekcie zagospodarowania działki? Pamiętaj, że to ty będziesz się
    zmagać z urzędami przy odbiorze budynku i podchodzisz od strony tyłka.
    Powinieneś podejść do Nadzoru Budowlanego, poinformować o planowanych
    zmianach i tam Ci powiedzą na co zwracają uwagę, co powinno się znaleźć
    koniecznego od strony formalno prawnej, aby przyjęli odbiór. Następnie w
    wydziale budownictwa i architektury starostwa skonsultować to co
    usłyszałeś w nadzorze i finalnie masz dostarczyć wymagane rzeczy, tam
    się masz konsultować, bo proces budowlany to cała masa różnych
    czynników, oni zaś siedzą w zagadnieniach i wyłapią wszystkie kwestie. W
    swym życiu widziałem masy ludzi, którzy nigdy nie zalegalizują budynków,
    bo słuchali mądrych porad sąsiadów, majstrów budowlanych itp