  • Data: 2017-11-16 09:23:10
    Temat: Re: Projekt POŚ
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 16-Nov-17 01:42, QUATTRO wrote:
    > czyli posiadasz uprawnienia projektanckie i możesz sam nanieść zmiany na
    > projekcie zagospodarowania działki? Pamiętaj, że to ty będziesz się
    > zmagać z urzędami przy odbiorze budynku i podchodzisz od strony tyłka.
    > Powinieneś podejść do Nadzoru Budowlanego, poinformować o planowanych
    > zmianach i tam Ci powiedzą na co zwracają uwagę, co powinno się znaleźć
    > koniecznego od strony formalno prawnej, aby przyjęli odbiór. Następnie w
    > wydziale budownictwa i architektury starostwa skonsultować to co
    > usłyszałeś w nadzorze i finalnie masz dostarczyć wymagane rzeczy, tam
> [...]

    Zmiany na etapie budowy wymagają ingerencji w projekt. Czego legalnie
    nie da się zrobić bez uzgodnienia z autorem. No chyba, że nabyło się
    prawa zależne - co raczej jest niespotykane w przypadku projektów typowych.

    Jeśli ktokolwiek w nadzorze albo starostwie *powie* inaczej to -
    delikatnie mówiąc - błądzi. I jeśli Ucio nie będzie miał na to co
    usłyszy kwitu to może popłynąć jeśli urzędnikowi się odwidzi albo będzie
    miał gorszy dzień.

    Dlatego IMHO jedyne *legalne* rozwiązanie minimalizujące koszty
    "projektowe" to nie dotykać się do projektu i POŚ zrobić na zgłoszenie
    po odbiorze budynku.

    A do odbioru - o ile projekt nie jest zbyt szczegółowy - za szambo może
    robić zbiornik oczyszczalni, który jest przecież szczelny (i powinny być
    na to kwity).

    Podkreślam, że wszystko co powyżej jest IMHO - każdy się bawi za własne
    pieniądze ;-)

    Piotrek