    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Proponuję zrobić zakłady
    Date: Fri, 18 Sep 2020 14:19:59 +0200

    2020-09-18 o 05:00 -0700, Kris napisał:
    > I wtedy sprzedający odmawia podpisania aktu notarialnego;)

    Powinien wówczas oddać pieniądze - a jeśli nie chce bo nie, to drogą
    sądową powinno dać się to w miarę łatwo wyegzekwować... Czy w praktyce
    ludzie robią takie wałki nie wiem, jest natomiast powód dużo bardziej
    trywialny, dla którego sprzedający może mieć opory: przelew wcale nie
    musi do niego dojść natychmiast. Jeśli obie strony są w jednym banku to
    pewnie da się tak zrobić, ale między różnymi bankami to już nie takie
    hop siup*. Jak kupowałem ostatnio nieruchomość w Polsce to z tego
    właśnie powodu wykonałem przelew sprzedającemu 2 dni wcześniej. Ale to
    jednak trzeba mieć zaufanie do ludzi... Przy notarialnym escrow problem
    po prostu nie istnieje.

    Mateusz

    *mój bank proponuje co prawda przelewy "natychmiastowe" do innych
    banków, i początkowo z tego chciałem skorzystać, ale... okazało się, że
    taki przelew jest ograniczony do jakiejś śmiesznie niskiej kwoty (5
    albo 50 tys., nie pamiętam której).