  • 11. Data: 2009-10-13 13:06:35
    Temat: Re: Protokół kominiarski
    Od: mkonst <m...@e...put.poznan.pl>

    On 13 Paź, 11:44, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:

    > ROTFL
    > Czyżby w szkołach kominiarskich były teraz lekcje "Jak oskubać
    > frajera?"
    > Aby wystawić kwit "do odbioru domu" to kominiarz nie musi się u Ciebie
    > wcale pojawić.

    Czytając powyższe chyba nie będę szukał tańszego bo szanse na
    znalezienie mam niewielkie a czas ucieka :(
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 12. Data: 2009-10-13 16:08:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    >Aby wystawić kwit "do odbioru domu" to kominiarz nie musi się u Ciebie
    >wcale pojawić.

    Piszesz glupoty, on powinien przyjsc dla Twojego bezpieczenstwa.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-10-13 21:58:08
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    Witam
    Moi sąsiedzi opowiadali że przy wystawianiu kwitów do odbioru kominiarz
    wkłada lusterko w wyczystkę i jak nie widać światełka z nieba co świadczy o
    prostym i przelotowym przewodzie dymowym to za cholerę nie podpisze.
    Widać u mnie jeszcze do kamer nie dorośli albo nie zainwestowali w sprzęt
    "profi" ;-)
    Ceny ok 250 zł

    Pozdr
    Jarek

  • 14. Data: 2009-10-14 09:44:34
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Oct 13, 6:08 pm, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > Piszesz glupoty, on powinien przyjsc dla Twojego bezpieczenstwa.

    Wbrew pozorom nie.
    Dla bezpieczeństwa jest konieczna kontrola działania instalacji etc.
    Papier zawiera informacje czy instalacja jest odpowiednia, a to co
    innego.
    Tak czy inaczej na podstawie wiatraczka kominiarz nie potwierdzi że
    przekrój komina jest właściwy (anie nie będzie sprawdzał przekroju
    komina w inny sposób)
    Praktyczni ludzie łączą ze sobą te czynności (i słusznie), ale jak się
    spieszy to można "off line"

    --
    ZZ@private

  • 15. Data: 2009-10-14 15:25:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Wbrew pozorom nie.
    >Dla bezpieczeństwa jest konieczna kontrola działania instalacji etc.
    >Papier zawiera informacje czy instalacja jest odpowiednia, a to co
    >innego.

    Zakladasz, ze wszystko jest zgodne ze sztuka a tak jest tyle ze nie zawsze.
    Pare miesiecy temu ktos pisal, ze kominiarz nie chcial napisac opini bo
    kanaly wentylacyjne byly otwarte z boku tylko z jednej strony komina, do
    tego o ile dobrze pamietam od zachodu. Skutek byl taki, ze wiejacy wiatr
    powodowal cofanie sie powietrza kominem, czyli wentylacja defacto nie
    dzialala albo dzialala z odwrotnym przeznaczeniem. :-) Co jezeli murarz
    fantasta wykonczy tak komin spalinowy do kotla albo kominka?? Ilosc
    koniecznych kanalow wentylacyjnych tez nie zawsze musi byc wlasciwa, bo
    czasami ktos zapomni wymurowac odpowiedni kanal, wysokosc komina to samo.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-10-15 23:30:03
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    mkonst pisze:
    > Kominiarz za wystawienie protokołu niezbędnego do odbioru domu zażyczył
    > sobie 180 zł :(
    > Czy to naprawdę tyle kosztuje czy szukać tańszego?

    Polecam lekturę art. 62 ust. 6 Pb
    Kierbud może taki protokół wystawić, jak posiada uprawnienia do
    kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno -
    budowlanej bez ograniczeń do bardziej "skomplikowanych" rzeczy
    człowiek z uprawnieniami w zakresie instalacji sanitarnych (przy
    wymuszonym ciągu - kominiarzowi nie wolno wystawiać takich protokołów,
    oczywiście nie mówię np. o klimatyzacji bo niektórzy mają jakieś
    dokumenty że mogą zrobić pomiary wydajności). Z doświadczenia -
    kierbud niechętnie wystawia protokoły, bo wiadomo w razie W...

  • 17. Data: 2009-10-19 22:50:18
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Dokładnie tak.
    > Kwitki tylko chcą wypisywać.

    bo
    "nie ma to jak kominiarzom - nic nie robią tylko łażą"
    --
    Jackare