  • 1. Data: 2009-04-20 07:24:53
    Temat: Przedłużanie kabla pod wodą ...
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Dzien dobry,

    Musze siegnąć jednorazowo do dna studni (odpompowanie dużej
    ilości żółtego szlamu) i w tym celu musze przedłużyć o kilka metrów
    kabel do pompy.

    Nie chce rozbebeszać pompy i podmieniać cały przewód na dłuższy,
    nie wiem czy dalbym rade solidnie wszystko uszczelnic.
    Wolalbym przedłużyć go, w ostatecznosci z odcieciem wtyczki,
    dosztukowaniem i zaizolowaniem (jak myśle - termokurczliwymi rurkami,
    na to dopasowany ciasno gumowy wężyk).

    Ale najlepiej - z racji jednorazowości - byloby zamknac w jakiejs
    puszce zwykłe złącze wtyczkowe.

    Prosze o jakiś genialny pomysl
    --
    A S

  • 2. Data: 2009-04-20 08:11:55
    Temat: Re: Przedłużanie kabla pod wodą ...
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Rurki termokurczliwe będą ok, ale nie dają 100% szczelności. Kup taśmę
    izolacyjną samowulkanizującą, porządnie poowijaj w taki sposób, aby taśma
    była rozciągnięta, co zapewni szczelny docisk. Na to dopiero koszulke
    termokurczliwą, albo kilka zwojów zwykłej taśmy,
    Jacek

  • 3. Data: 2009-04-20 09:21:26
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > Ale najlepiej - z racji jednorazowości - byloby zamknac w jakiejs
    > puszce zwykłe złącze wtyczkowe.
    Istnieją koszulki termokurczliwe z klejem od wewnątrz - podgrzana koszulka
    kurczy się a klej (plastyczny na gorąco) dokładnie uszczelnia. Powinno
    wystarczyć, jak dasz wieksze zakładki koszulki na kablu.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2009-04-20 10:07:09
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Andrzej S. wrote:
> [...]
    > na to dopasowany ciasno gumowy wężyk).
    >
    > Ale najlepiej - z racji jednorazowości - byloby zamknac w jakiejs

    jeżeli ma to być zrobione szybko (czyli kilka godzin) to się nie pitol tylko
    podłącz przedłużacz jakiś ogrodowy i tyle, przecież połaczenie nie będzie
    pod wodą, tylko nad wodą

    jeffrey

  • 5. Data: 2009-04-20 10:34:15
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Jeffrey pisze:
    > jeżeli ma to być zrobione szybko (czyli kilka godzin) to się nie pitol
    > tylko podłącz przedłużacz jakiś ogrodowy i tyle, przecież połaczenie nie
    > będzie pod wodą, tylko nad wodą
    >
    > jeffrey

    Niestety, łącze wypada pod wodą. I marzy mi sie jakas
    hermetyczna puszka, a w niej - jak piszesz - zwykłe wtyczki.
    pozdro
    --
    A S

  • 6. Data: 2009-04-20 10:46:23
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    No to słoik, w środku 2 wtyczki, w pokrywce dziura na kable + rozcięcie aby
    je przełożyć, potem silikon dla uszczelnienia i całość owinąć taśmą
    izolacyjną, żeby się pokrywka trzymała. Ewentualnie bez słoika tylko taśmą
    samowulkanizującą owinąć wtyczkę z gniazdem, a potem jeszcze zwykła taśma na
    to.
    Jacek

  • 7. Data: 2009-04-20 11:18:06
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    > na to dopasowany ciasno gumowy wężyk).

    > Ale najlepiej - z racji jednorazowości - byloby zamknac w jakiejs

    weź:
    butelka denaturatu
    worek foliowy
    taśma powertape

    wkładasz wtyczki do worka
    zalewasz spirytusem
    obklejasz szczelnie taśmą
    wyciskając powietrze ze środka

    gotowe!

  • 8. Data: 2009-04-20 11:31:34
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    qlphon pisze:

    > weź:
    > butelka denaturatu
    > worek foliowy
    > taśma powertape
    >

    > wkładasz wtyczki do worka
    > zalewasz spirytusem
    > obklejasz szczelnie taśmą
    > wyciskając powietrze ze środka
    >
    > gotowe!
    i chleb !!

    zapomniales o chlebie !!

    michal ;)

  • 9. Data: 2009-04-20 12:26:09
    Od: Bambuś <b...@a...com>

    qlphon wrote:

    > weź:
    > butelka denaturatu
    > worek foliowy
    > taśma powertape
    >

    > wkładasz wtyczki do worka
    > zalewasz spirytusem
    > obklejasz szczelnie taśmą
    > wyciskając powietrze ze środka
    >
    > gotowe!

    Zapomniales dopisac - właczasz prąd i jebut! wywalilo korki.
    Jak już chcesz czyms to zalewac to weż olej jadalny.

    Buziaczki!
    Bambuś

  • 10. Data: 2009-04-20 12:46:59
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Zapomniales dopisac - właczasz prąd i jebut! wywalilo korki.
    > Jak już chcesz czyms to zalewac to weż olej jadalny.

    spirytus nie przewodzi prądu

    inne zalety:
    po wszystkim wysycha bez śladu nie brudząc wszystkiego na około
    i mozna go zlac do butelki w celu dalszego użycia
    a olej jadalny po takiej operacji trafi do kanalizy