  • 1. Data: 2009-04-20 08:22:32
    Temat: Do przemyślenia- kontynuacja
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Na grupie toczą się zaciete dyskusje nad wyższością FIRM nad Heńkami iitp
    Szanowni grupowicze mam kilka pytań- dotyczy budowy domków jednorodzinnych-
    czyli temat nam bliski

    1. Czy ktoś z grupowiczów trafił np na takiego Kierbuda który faktycznie
    rzetelnie pilnował procesu budowy , sprawdzał wykonawców sam wynajdywał
    błędy wykonawcze itp.. Taki któremu inwestor może w pełni zaufac?
    2. Czy spotkaliście sie z solidną FIRMĄ która solidnie wszystko robiła, nie
    naciagała inwestora, nie kombinowała z materiałami, roboty wykonywała
    zgodnie ze sztuką itp.?
    3. Czy faktycznie jakość pracy Heńków jest gorsza od jakośći pracy FIRM?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-04-20 08:32:12
    Temat: Re: Do przemyślenia- kontynuacja
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 20 Kwi, 10:22, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > rzetelnie pilnował procesu budowy , sprawdzał wykonawców sam wynajdywał
    > błędy wykonawcze itp.. Taki któremu inwestor może w pełni zaufac?

    Wydawało mi się że za takiego płaciłem... Teraz wiem już że byłem w
    błędzie.
    ;-)

    > 2. Czy spotkaliście sie z solidną FIRMĄ która solidnie wszystko robiła, nie
    > naciagała inwestora, nie kombinowała z materiałami, roboty wykonywała
    > zgodnie ze sztuką itp.?

    Jedynie firma od więźby ... ale też nie mieli za dużo okazji do
    kombinowania ...
    ;-)

    No jeszcze firma od "okien", ale Ci chcieli coś zakombinować , choć
    nie wiem co (nie dałem się)...
    ;-)

    > 3. Czy faktycznie jakość pracy Heńków jest gorsza od jakośći pracy FIRM?

    Nie zauważyłem... Tak czy owak wszystko jest "cacy" ale do pierwszego
    problemu....
    ;-)

  • 3. Data: 2009-04-20 09:14:06
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > 1. Czy ktoś z grupowiczów trafił np na takiego Kierbuda który faktycznie
    > rzetelnie pilnował procesu budowy , sprawdzał wykonawców sam wynajdywał
    > błędy wykonawcze itp.. Taki któremu inwestor może w pełni zaufac?

    U siebie nie, u znajomych tez nie.

    > 2. Czy spotkaliście sie z solidną FIRMĄ która solidnie wszystko robiła,
    > nie naciagała inwestora, nie kombinowała z materiałami, roboty wykonywała
    > zgodnie ze sztuką itp.?

    Tak. Firma od koparki ;)

    > 3. Czy faktycznie jakość pracy Heńków jest gorsza od jakośći pracy FIRM?

    Zalezy jakich Heńków, jakich firm oraz tego kto ich pilnuje. Pamietaj nalezy
    ze w tych FIRMACH pracuja Heńki - jak na zmianie nie ma szefa czy
    brygadzisty ktory odpowiada finansowo przed szefem za to co nawyprawia
    ekipa...to wiadomo co sie moze zdarzyc. Plus wtedy Heńki se mysla "jak
    zrobie tak zrobie, szef i tak placi dniowki" - a jak Henki robia sami to
    kombinuja chyba odwrotnie "zrobic dobrze i szybko: szybko bo sa inne roboty
    a dobrze bo bede mial reklame a i gosc mi zaplaci". Taka moja koncepcja
    poparta doswiadczeniami z mojej budowy i paru innych.

    Pozdrawiam

    Kane

    ps. najgorsze doswiadczenia mialem z _rekomendowaną_ firmą z okolic ktora
    miala mi robic hydraulike. Nie wyszli nawet z kotlowni i wspolpraca sie
    skonczyla. Niedouczeni, brak podstawowej wiedzy (ja jej wtedy tez nie mialem
    w tej dziedzinie ale to nie moja branza), chamscy, brak kultury technicznej.
    Potem wzialem "Heńków" - slabe rekomendacje bo niewiele robili
    powazniejszych robot ale...nie ma co porywnywac. Niebo a ziemia !

  • 4. Data: 2009-04-20 09:31:20
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > ze sztuką itp.?
    > 3. Czy faktycznie jakość pracy Heńków jest gorsza od jakośći pracy FIRM?

    powiem tak, firmy albo są rodzinne albo są takie, gdzie jest szef i
    zatrudnionych paru Panów Heńków, którzy nie mieli głowy do zakładania własnej
    firmy - nie neguje ich jakości pracy ale wiadomo jak jest z pracownikami
    najemnymi - patrzą sie jak najmniej narobić ;) dlatego do wielu prac lepszy
    będzie Pan Heniek pracujący na własną marke niż na marke szefa. A firme wziąłem
    np. do posadzek maszynowych - przyleciało kilkunastu chłopa z maszyną w jeden
    dzień zrobili posadzki gładkie jak stół (firma tylko tym sie zajmuje) i Heniek
    jak kładł płytki to był pod wrażeniem :)

  • 5. Data: 2009-04-20 10:23:39
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    W tych odpowiedziach nie wystepuje kierbud. Zdaje sie to taki sam
    syndrom jak na budowie.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2009-04-20 10:25:38
    Temat: Re: Do przemyslenia- kontynuacja
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    >W tych odpowiedziach nie wystepuje kierbud. Zdaje sie to taki sam
    > syndrom jak na budowie.

    u mnie kierbud byl na zalewaniu law, potem wiency - potem obejrzal dach i tyle
    go widzialem - papiery zalatwil i glównie taka byla jego rola...

  • 7. Data: 2009-04-20 10:46:48
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > rzetelnie pilnował procesu budowy , sprawdzał wykonawców sam wynajdywał
    > błędy wykonawcze itp.. Taki któremu inwestor może w pełni zaufac?

    Ano ja trafiłem, ale nie u siebie. Mój kierbud bierze 1% wartości całej
    inwestycji (kwota umowna) za standardową obsługę budowy. Wtedy, kiedy jest
    na budowie, a pojawia się średnio raz na 2 tygodnie (przy murowaniu był co
    drugi dzień), ogląda, szuka, podpowiada itd. Niestety, w ten sposób nie jest
    w stanie upilnować wszystkiego. Natomiast na innej budowie, gdzie 3 kumpli
    budowało po sąsiedzku 3 potężne wille, był zatrudniony prawie na pełny etat
    i jak ekonom chodził od budowy do budowy i pilnował. Ale tych panów było
    stać na takiego inspektora nadzoru (stać było ich również na toi-toia i
    stróża 24h/dobę).

    > 2. Czy spotkaliście sie z solidną FIRMĄ która solidnie wszystko robiła,
    > nie naciagała inwestora, nie kombinowała z materiałami, roboty wykonywała
    > zgodnie ze sztuką itp.?

    Tak, choć nigdy nie spotkałem ekipy, która nie popełniłaby ani jednego
    błędu. Ale kto z nas jest nieomylny? :)
    Mogę polecić cieśli/dekarzy, dekarzy, wstawiaczy bram garażowych i
    przemysłowych.

    > 3. Czy faktycznie jakość pracy Heńków jest gorsza od jakośći pracy FIRM?

    Nie. Np. mój hydraulik, który nie nazywa siebie szumnie instalatorem, jest
    naprawdę godnym polecenia fachowcem.
    Szybko, czysto, sprawnie i poprawnie. Robi sam, bo tak mu jest szybciej,
    jeśli jest na budowie to chętnie dodatkowo coś jeszcze podpowie, choć gadać
    za bardzo nie chce, bo jest w pracy. Instalacje bez kotłowni w domu
    150-200m2 robi w niecałe 10 dni. Materiały zamawia sam ze swoimi rabatami
    (np. 40% na grzejniki), klient tylko jedzie do hurtowni na rozliczenie.

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2009-04-20 12:57:04
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > zgodnie ze sztuką itp.?
    > 3. Czy faktycznie jakość pracy Heńków jest gorsza od jakośći pracy FIRM?

    A to i ja sie dopisze do tematu...
    Slowko wyjasnienia najpierw...
    Robie elementy domow (sciany i wiezba) i ich montaz...
    reszte robot zazwyczaj robia inne firmy...
    Kierbud jest zazwyczaj inwestora ale czesto pada pytanie czy kogos nie
    mam...
    Jedyny jakiego polecam jest z Pruszkowa i tylko w okolicach DC bierze
    roboty.
    I jest bez zarzutu, na budowie co 2-3 dni czasami codziennie,
    czesto podsyla znajome firmy na poszczegolne roboty ale...
    u niego nie ma przebacz,
    znajomy czy nie jak tylko cos jest nie tak to sie nie patyczkuje,
    przy mnie wywalil Henkow, z ktorymi znal sie ponad 3 lata
    Przepisy ma w malym palcu, wiedza o budowlance potezna,
    a jak dostal pierwszego kanadyjczyka
    to po 3 dniach zastrzelil mnie szczegolami bo sobie troche poczytal...
    Cenowo powiem ze polka srednia wyzsza ale mysle ze warto...
    Ja akurat wole brac FIRMY,
    chociaz zdarza mi sie ze do wiekszych wiezb dachowych biore Henkow
    ale musze z nimi walczyc o jakis papier (umowa o dzielo chociaz)
    i to jest u nich najwiekszy problem.
    Z porzadnych FIRM to glownie branzowe, elektryk, hydraulik.
    A kombinacje ucinam krotko,
    robota z materialem i reszta mnie nie interesuje.
    Oczywiscie wstepnie mam podliczone zawsze wiec pole manewru maja niewielkie.

    pozdrawiam
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 9. Data: 2009-04-20 16:29:01
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > 1. Czy ktoś z grupowiczów trafił np na takiego Kierbuda który faktycznie
    > rzetelnie pilnował procesu budowy , sprawdzał wykonawców sam wynajdywał

    Nie. Mój za dopłatą za dojazd bywał dodatkowo al.e wielu rzeczy oczywistych
    nie zobaczył. Może się nie znał po prostu. Trudno ocenić, bo powinien mieć
    listę kontrolną i odkreślać co zrobione i czy czy dobrze.

    > 2. Czy spotkaliście sie z solidną FIRMĄ która solidnie wszystko robiła,
    > nie naciagała inwestora, nie kombinowała z materiałami, roboty wykonywała
    > zgodnie ze sztuką itp.?

    Tak, hydraulik i elektryk i ekipa murarska na początku ale do murarzy mam
    pewne uwagi. Gdyby kierbud dopilnował itd...
    Mimo to pod koniec murarze jużm mieli w nosie czy leją do betonu
    plastyfikator napowietrzający czy uszczelniający. Musiałem dać im w końcu
    kopa, bo nie byłem pewien czy sypią tyle cementu do zaprawy co potrzeba.
    Worek ciężki, trzeba podnieść.

    > 3. Czy faktycznie jakość pracy Heńków jest gorsza od jakośći pracy FIRM?

    ale tam

  • 10. Data: 2009-04-20 19:13:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 10:22:32 +0200, kris napisał(a):

    > 2. Czy spotkaliście sie z solidną FIRMĄ która solidnie wszystko robiła, nie
    > naciagała inwestora, nie kombinowała z materiałami, roboty wykonywała
    > zgodnie ze sztuką itp.?

    Tak.

    > 3. Czy faktycznie jakość pracy Heńków jest gorsza od jakośći pracy FIRM?

    Nie. Jakość jest zalezna od ceny. Konkretniej - cena ogranicza jakość od
    góry. Za kiepskie pieniądze nei będziesz miał dobrej jakości.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356