  • 1. Data: 2009-04-20 09:12:17
    Temat: elewacja cz.2 - zamalować drewnochron?
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Perypetii elewacji ciąg dalszy.....

    tak wygląda stan wyjściowy, dodałem zdjęcia domu sąsiada (juz otynkowany
    i pomalowany na biało)
    http://picasaweb.google.com/brzemia/Dom

    mam 2 warianty podstawowe, i kilka przemyśleń

    1. tynkuje na biało, i robie z ciemniejszego odcienia szarości wstawki
    coś ala dom sąsiada ale z wstawkami z innego koloru, w celu
    zaakcentowania pewnych miejsc

    2. zamieniam kolor belek i podbitki na inny ( nie chce wprowadzać
    kolejnego koloru) np na biały,
    pozbywam się jednego koloru, posta taje czerwony dach i białe elementy:
    drzwi, okna, rolety, podbitka, większe pole do działania.

    moge wstawić drewno, kamien, itp

    pozostaje pytanie czy warto zmieniać to wszystko dla uzyskania efektu,
    czy moze coś z tego wariantu sąsiada da sie wycisnąć ?

    PS. mozna zamalować belki i podbitkę pomalowaną drewnochronem ?
    jaka farba sie do tego nada?

    michal

  • 2. Data: 2009-04-20 10:26:05
    Temat: Re: elewacja cz.2 - zamalować drewnochron?
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > michal

    Wykusz ma tynk dlatego ze byl inaczej robiony czy z innego powodu?
    Pytam z ciekawosci.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 3. Data: 2009-04-20 10:27:36
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Dy pisze:

    > Wykusz ma tynk dlatego ze byl inaczej robiony czy z innego powodu?
    > Pytam z ciekawosci.
    >
    > Pozdrawiam
    > Dy
    tak, wykusz był obklejany styro+siatka+klej
    reszta ściana 3W

    michal

  • 4. Data: 2009-04-20 22:33:25
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moze coś z tego wariantu sąsiada da sie wycisnąć ?
    >
    > PS. mozna zamalować belki i podbitkę pomalowaną drewnochronem ?

    Obawiam się, że przemalowanie drewna na biało będzie kłopotliwe, a trwałość
    takiej powłoki (szczególnie w miejscach narażonych na słońce i deszcz) może
    być niewielka. U siebie w sąsiedztwie widzę kilkuletnie domy jasnoszarych z
    białą podbitką i białymioknami (robota dewelopera). Nie wygląją najciekawiej
    bo biała farba łuszczy się, a tynk akrylowy nieco się zabrudził. Możliwe, że
    pomalowano świeże drewno, może bez impregnatu, a może sie mylę, i na Twoim
    wysezonowanym i pomalowanym drewnie będzie lepiej?

    W każdym razie dom Twojego sąsiada nie wygląda źle, choć brakuje mu jakiegoś
    ciekawego akcentu. Na pewno coś wymyślisz.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 5. Data: 2009-04-21 09:30:34
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Druid29 pisze:

    > W każdym razie dom Twojego sąsiada nie wygląda źle, choć brakuje mu
    > jakiegoś ciekawego akcentu. Na pewno coś wymyślisz.

    Dzięki za sugestie
    widze ze raczej nikt więcej nie doradzi, mimo wszytko dziękuje tym co
    poświecili mi czas, wszystkie sugestie i propozycję przemyślimy.
    Umieszczę parę zdjęć z przebiegu prac.

    Jako ze chciałbym kompleksowo zabrać sie do tematu mam jeszcze kilka
    pytań. Okazuje sie ze człowiek musi sie znać na wszystkim

    1. Farba na tynk cementowo-wapienny
    sa akrylowe, silikatowe, silikonowe, jaka wybrać?
    jest jakiś produkt który stosowaliście i możecie polecić?

    2. odnowienie dachówki, jako ze ma już 13 lat, przydało by sie ją trochę
    odświeżyć, prawdopodobnie będę ją czyścić myjką ciśnieniową.
    Stosował ktoś jakieś preparaty wspomagające czyszczenie?
    Warto po tym zabiegu zaimpregnować dachówkę?

    dzięki !!

    michal

  • 6. Data: 2009-04-21 10:06:37
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    > Dzięki za sugestie
    > widze ze raczej nikt więcej nie doradzi, mimo wszytko dziękuje tym co
    > poświecili mi czas, wszystkie sugestie i propozycję przemyślimy.
    > Umieszczę parę zdjęć z przebiegu prac.

    Nie ma za co :)

> [...]
    >
    > 1. Farba na tynk cementowo-wapienny
    > sa akrylowe, silikatowe, silikonowe, jaka wybrać?
    > jest jakiś produkt który stosowaliście i możecie polecić?

    Jeśli tynk cementowo-wapienny, to na to na pewno farba "oddychająca", czyli
    raczej nie akrylowa. Podobnie z odpornością na zabrudzenia.
    Zobacz na stronę firmy Farby Kabe
    http://www.farbykabe.pl/index.php?pid=39&cid=10 - jest porównanie
    właściwości farb do elewacji. Produkty Kabe polecam po wielu rozmowach z
    różnymi wykonawcami i po zapoznaniu się z bardzo bogatym wzornikiem kolorów
    (paleta K).
    Dla siebie wybrałem tynk polikrzemianowy Novalit jako niezbyt drogi, ale
    paroprzepuszczalny i podobno mający właściwości samoczyszczące. Farby
    Novalit mają podobne własciwości. Ale czy wybór był słuszny, przekonam się
    za parę lat...

> [...]
    > Stosował ktoś jakieś preparaty wspomagające czyszczenie?
    > Warto po tym zabiegu zaimpregnować dachówkę?

    Nie wiem czy się da _równo_ wyczyścić cały dach bo myjka ma określony,
    niezbyt duży zasięg działania. Tyle wiem, niech się inni wypowiedzą.

  • 7. Data: 2009-04-21 14:12:28
    Od: p...@i...pl

    On 20 Kwi, 11:12, Usrobo <u...@o...pl> wrote:

    > PS. mozna zamalować belki i podbitkę pomalowaną drewnochronem ?

    mozna, jesli drewno jest suche oczywiscie. Przed malowaniem koniecznie
    przeszlifuj, prztrzyj rozpuszczalnikiem i mozna malowac.

    pzdr
    krzychut