  • 11. Data: 2013-03-27 09:56:09
    Temat: Re: Pytania do Experta
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-03-26 18:18, Expert Muratora pisze:
    > Witam wszystkich.
    > Właśnie jestem po lekturze rocznej prenumeraty Muratora, wraz z numerami
    > specjalnymi, co czyni mnie ekspertem w budowlance. Dlatego proszę śmiało
    > zadawać pytania a ja udziel fachowych odpowiedzi za free.
    Mam 25 lat, jestem bezrobotnym absolwentem jednej z prywatnych uczelni
    wyższych. Chciałbym wybudować nieduży domek (tak do 400m2), gdzieś w
    dobrym miejscu, najlepiej w jednych z dużych miast (może być Mokotów w
    Warszawie). Jaki będzie dla mnie najbardziej optymalny sposób
    finansowania inwestycji?

    Maciek

  • 12. Data: 2013-03-27 10:07:04
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 26 marzec (wtorek), gdy o godzinie 21:59 *Marek
    Dyjor* naskrobał(a):

    płacić podatki...

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2013-03-27 10:06:49

  • 13. Data: 2013-03-27 10:10:33
    Od: SJS <s...@p...pl>

> [...]
    > specjalnymi, co czyni mnie ekspertem w budowlance. Dlatego proszę śmiało
    > zadawać pytania a ja udziel fachowych odpowiedzi za free.

    Ekspert na bazie informacji zawartych w Muratorze?
    Nie za wcześnie?
    Przecież 1 kwietnia to dopiero w poniedziałek

    --
    sjs

  • 14. Data: 2013-03-27 10:19:35
    Od: "Expert Muratora" <J...@p...murator.pl>

    Kris grzecznie zapytał:
    > Ile kosztuje budowa domu?

    Zdania są podzielone, generalnie lepiej wynajmować.

    > Czy solary się opłacają?
    > Czy rekuperator jest niezbędny?
    > Czy Adamowi Sz PC się opłaca?

    Nie, nie, nie, to jest hobby a hobby kosztuje.

    > Co mam zrobić z kretem?
    > Co z Kikiego paragonami?

    Teraz chłody, idzie wiosna, będzie za trzy miesiące, więc kreta przenieść do
    ciepłej piwniczki a paragony przydadzą się na opał do kominka.
    Pozdrawiam i dziękuję za uwagę.

  • 15. Data: 2013-03-27 10:27:07
    Od: "Expert Muratora" <J...@p...murator.pl>

    Maciek grzecznie napisał:
> [...]
    > miast (może być Mokotów w Warszawie). Jaki będzie dla mnie
    > najbardziej optymalny sposób finansowania inwestycji?

    Optymalnym sposobem finansowania dla Pana będzie gotówka.
    Przytoczę przykład Kasi Tusk, bezrobotnej studentki renomowanej uczelni,
    która to właśnie zakupiła za 1,5 miliona złotych gotówki piękne mieszkanie w
    warszawie, auto o wartości 0,5 miliona złotych też zakupiła za gotówkę i
    jest jak na razie zadowolona.
    Pan już jest po studiach, więc proponuję zakupić kilka mieszkań, wynająć i z
    czynszów skromnie żyć. Dziękuję za uwagę.

  • 16. Data: 2013-03-27 10:29:24
    Temat: Re: Pytania do Experta - sam tego chciałeś
    Od: SJS <s...@p...pl>

> [...]
    > specjalnymi, co czyni mnie ekspertem w budowlance. Dlatego proszę śmiało
    > zadawać pytania a ja udziel fachowych odpowiedzi za free.

    1. Dlaczego lepiej montować systemy alarmowe klasy SA-3 i SA-4 wg
    wymagań ustalonych w 1993 roku niż systemy stopnia ochrony od 1 do 4 wg
    aktualnych wymagań wprowadzonych w 2009 roku?
    2. Dlaczego mamy montować okna klasy WK2 jeśli w polskich normach nie ma
    takich okien?
    3. Dlaczego w systemach bezprzewodowych elementy mają być montowane
    wysoko jeśli zalecenia mówią, że niektóre elementy montuje nawet się
    nawet na podłodze?
    4. Dlaczego każdy system aby działał musi mieć czujki ruchu jeśli
    najmniej fałszywych alarmów maja systemy bez czujek ruchu?
    5.Dlaczego wbrew zaleceniom producentów Murator nie zaleca stosowania w
    jednym pomieszczeniu kilku czujek radiowych?
    6. Co to są czujki utrafalowe które występują tylko w Muratorze a nikt
    oprócz muratora o nich nie słyszał?
    7. Co to są czujki piezoceramiczne i jak one uruchamiają alarm napadowy?
    8. W której normie można znaleźć parametry okien pancernych?
    9. Co to są szyby klasy P4 bo w żadnej normie takie nie występują?
    10. Jeśli dawno wycofana norma na drzwi klasy C wykluczała montowanie
    oszkleń w drzwiach to na bazie jakiej normy można montowac do drzwi
    klasy C szyby?
    11. Jaka obecnie aktualna norma określa wymagania na zamki klasy C
    opisywane w Muratorze?
    12. Gdzie można kupić antywłamaniowe szyby, hartowane z pętlą alarmową?

    --
    sjs

  • 17. Data: 2013-03-27 10:31:46
    Od: "Expert Muratora" <J...@p...murator.pl>

    Ergie grzecznie napisał:
> [...]
    > skoro ja mam i tylko trochę wieje z gniazdek a szczyty prawie nie
    > przemarzają?
    > 6. Czy w mieszkaniu 30m2 z jedną łazienką powinienem kupić kocioł
    > z zasobnikiem 250l czy wystarczy 200l?
    > 7. Mam instalację składającą się z kotła na gaz, kotła na eko-groszek
    > i kominka z płaszczem. Dałem do tego 5 sterowników 17 pomp i dwa
    > zbiorniki. Wydałem na to 30 tysięcy, ale dzięki temu oszczędzam
    > 300zł rocznie. Chętnie wydam kolejne 10 tysięcy aby oszczędzać
    > 100zł rocznie więcej. Co powinienem kupić i dlaczego solary?

    Ma Pan stanowczo za dużo problemów, pewnie od nadmiaru czytania Muratora.
    Proszę się takimi rzeczami nie stresować, lekturę pozostawić Expertom a
    samemu wybrać się na wycieczkę do jakiegoś ciepłego i egzotycznego kraju i
    będą to zapewne lepiej wydane pieniądze, może Syria, Mali, Egipt?

  • 18. Data: 2013-03-27 11:37:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Dlaczego

    Dziadku, chyba jako jedyny nie zalapales dowcipu.

  • 19. Data: 2013-03-27 11:40:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 marca 2013 11:37:59 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Dziadku, chyba jako jedyny nie zalapales dowcipu.

    I jak sie biedak naprodukowal przy tych pytaniach eh... :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2013-03-27 11:49:54
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Panie ekspercie polece klasykiem (nijaki paprykarz) : Jak żyć?

    Odpowiem klasykiem: krótko... ;)