eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieRachunek za tesle › Re: Rachunek za tesle
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rachunek za tesle
    Date: Tue, 21 Nov 2017 18:45:02 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 32
    Message-ID: <ov1on0$mtu$1@dont-email.me>
    References: <2...@g...com>
    <abfkxz5dj7so$.dlg@myjk.org>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 21 Nov 2017 17:45:04 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="85b36b137b84985e957f43a7e0099d34";
    logging-data="23486";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18F+RWg+jt75eSsLFrDVetx"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.1
    In-Reply-To: <abfkxz5dj7so$.dlg@myjk.org>
    Content-Language: pl
    Cancel-Lock: sha1:M+igSJVM0/p2nk0cAyYuqzfJfAg=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:535231
    [ ukryj nagłówki ]

    > Koszty każdy będzie mieć inne. Ja mam wysokie koszty pomimo 2T, bo pracuje
    > w domu i pożeram prąd w 1T. :P Mimo tego wychodzę na małym plusie.
    Czy dwutaryfowy, w tej droższej taryfie jest droższy niż dla odbiroców
    jdednotaryfowych? Jeśli tak - to łatwo policzyć. Osoba chcąca przejść na
    2 taryfy powinna (strzelam, bo to wyjdzie z obliczeń) ponad 50% swojego
    zużycia zmieścić w drugiej taryfie. czyli piece akumulacyjne, gotowanie
    pranie, prasowanie na tańszym pradzie.


    > Skoro już taki akumulator będzie, ładując go w 2T także chcę wykorzystać
    > zeń prąd w 1T
    ładowarka akumulatora ma pewną sprawność. Wysoką, ale jednak nie 100%.
    Akumulator ma taką sobie sprawność, wikipedia podaje że ok 60%, choć ja
    już gdzieś czytałem o spawności 80-90% przy specyficznych warunkach
    ładowania i którkim czasie użytkowania. Kolejny krok, to zamiana prądu
    (napięcia) stałego na przemienny i to o określonej wartości napięcia. To
    proces w którym też występują straty. Suma tych strat powoduje że biznes
    się nie opłaca. bardziej już się opłaca pompować wodę w górę w tańszej
    taryfie, a "zrzucać" ją na genetator w droższej.
    Wogóle słowo iPhone i Tesla ogłupia. Proponuje pewne wyzwanie dla ludzi
    o otwartych umysłach. my, znaczy polacy, i większa część europy,
    będziemy jeździli elektrykami zasilanymi z elektrowni spalającej paliwa
    kopalne. Wiem że u nas węgliel, ale dla uproszczenia przyjmijmy że takie
    elektrownie są napędzane olejem napędowym. teraz policzcie ile energii
    można w elektrowni wytworzyć z 1 litra ON, jakie są średnie straty na
    przetransportowaniu tej energii do stacji ładującej, jakie są straty na
    akumulatorach tesli, i ile wtedy auto elektryczne przejedzie kilometrów.
    na załączonym ogrzewaniu lub klimatyzacji. wtedy wyjdzie czy jest to
    ekologiczne czy nie. Bo opłacalne w sensie transportu ludzi może być,
    głównie dzieki akcyzie i podatkom na paliwa (uproszczenie)

    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1