  • Data: 2017-11-21 21:54:43
    Temat: Re: Rachunek za tesle
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.11.2017 o 21:44, Lisciasty pisze:

    > A no widziałem że takie coś montują u Angoli, ale póki co pieruńsko
    > drogie i słaba moc, trzeba poczekać aż dopracują :>

    Masz na myśli moc elektryczną? Problem w tym, że budynek ma skończone
    zapotrzebowanie na moc grzewczą, która w kogeneracji jest odpadem z
    produkcji prądu. Jak zwiększysz moc elektryczną to nie będziesz miał co
    z tym ciepłem zrobić i kogeneracja przestaje mieć sens.

    Poza tym, że drogie to raczej z mocą nie ma problemu, są kogeneratory
    mające kilka kilowatów prądu i kilkanaście ciepła, są też większe i
    nawet dużo większe;) Jeden "dużo większy" kręci się we wrocławskim
    aquaparku.

    Jest jeszcze jeden ciekawy temat: trigeneracja - w zimie grzeje, w lecie
    chłodzi. Nie zgłębiałem tematu na tyle żeby znaleźć urządzenia tak małej
    mocy żeby domu nie zamrozić, wiem tylko, że w przemyśle się używa.

    --
    Pozdr
    Sebatian Rusek