  • 31. Data: 2017-11-21 23:05:04
    Temat: Re: Rachunek za tesle
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nowoczesny a nawet mniej nowoczesny piec gazowy bedzie lepszy od wynalazku z
    silnikiem. Przeczytalem opis, prawie 90% paliwa jest zamieniane na cieplo i prad. W
    moim piecyku na pellet jest podobnie bo zamienia z 90% energii z pelletu na cieplo.
    No fakt, pradu nie daje tylko go zuzywa. Ma pobor pradu w okolicach 16W.

  • 32. Data: 2017-11-21 23:06:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Rusek napisał:

    > Gdzieś widziałem na necie kiedyś opis czy filmik gościa, który właśnie
    > coś w tym rodzaju zrobił. Gaz miał z butli. Może to ten sam?

    Pomysł tak prosty i oczywisty, że nie sądzę, by tylko jeden się zdarzył,
    co pokusił się o realizację. Silniki pracujące regularnie na wolnych
    obrotach wytrzymują długo (jak amerykańskie V8 z lat 70, co robiły
    milion kilometrów), można się spodziewać proporcji 2kW prądu i 8kW
    ciepła z typowego silnika samochodowego kiladziesiąt koni. To akurat
    tyle, co może się przydać w domu. W tych Vaismannach podają proporcje
    około 1:3.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2017-11-21 23:08:25
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 21.11.2017 17:00, Kris wrote:

    > Jak przeszedłem na II taryfy to rachunki miesięczne spadły z ok 250zł do kwot
    150-200zł

    Ja mam rachunki 750 co 2 miesiące czyli 375 / miesiąc. Nie wiem jak wy
    to robicie.

  • 34. Data: 2017-11-21 23:24:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    No fakt, pradu nie daje tylko go zuzywa. Ma pobor pradu w okolicach 16W.

    o ile dobrze wyczytałem 2kW generator zużywa ok 1.5 - 2 litry paliwa
    jeśli te 2kW w najlepszym przypadku to 30% mocy, to mamy dodatkowo 6kW
    ciepła. razem 8 KW za 8-10zł. czyli kilowatogodzina kosztuje ok 1zł.
    drogo. ale jakby skombinować silnik spalinowy na LPG, odrazu mamy 50
    groszy za 1kW. o ile gdzieś się nie pomuyliłem za mocno, tak czy siak
    się to relanie nie opłaca. nawet jakby slinik "przejechał" milion
    kilometrów bez remontu. Cena kilowata ogrzewania z pgnig to 12 groszy
    plus opłaty abonamentowe

    ToMasz

  • 35. Data: 2017-11-21 23:27:48
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jak dlamnie ekologia to właśnie minimalizowanie strat.

    Nie no ładne opisujesz. W elektrowniach same straty na przesyłach, a do
    auta to się leje z magicznego dystrybutora, żadnych strat. Bo tam paliwo
    bierze się prosto spod niego.

    > W przypadku spalania węgla, można jeszcze w elektrowni zastosować
    > filtry na kominach, ale dpf i inne pro ekologiczne bajery robią to
    > samo)

    Faktycznie robią to samo. W godzinach porannych i popołudniowych przejdź
    się koło popularniejszych skrzyżowań w swojej okolicy. Można oddychać
    pełną piersią.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2017-11-21 23:30:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ja mam rachunki 750 co 2 miesiące czyli 375 / miesiąc. Nie wiem jak wy
    > to robicie.

    Mostki, straty cieplne. Masz pewnie styro na placki :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2017-11-21 23:30:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

> [...]
    > się to relanie nie opłaca. nawet jakby slinik "przejechał" milion
    > kilometrów bez remontu. Cena kilowata ogrzewania z pgnig to 12 groszy

    No ale te silniki chodzą na gaz z sieci. To nie jest problem. Ogólna
    sprawność jest podobna do kotła gazowego (kilka procent idzie w wydech
    i komin). Ale część tej energii dostajemy w postaci prądu, co jest
    sporym zyskiem, po prąd droższy od każdej innej energii.

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2017-11-21 23:39:28
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    > Mostki, straty cieplne. Masz pewnie styro na placki :-)

    ...i jeszcze L podłączone do uziomu fundamentowego ;-)

  • 39. Data: 2017-11-21 23:45:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Odgrazali sie w tv ze zrobia prad do ogrzewania w granicach dwudziestu groszy za
    kilowatogodzine. Mialo tak byc juz w tym sezonie. Na razie nie ma. Przy dwudziestu
    pieciu groszach za kilowatogodzine wszystkie wynalazki w stylu wlasny silnik
    napedzajacy pradnice traca sens.

  • 40. Data: 2017-11-21 23:50:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak by przejechal ale nie bedzie chcial przejechac miliona kilometrow do remontu
    czyli przepracowac rok bez przerwy. Ze sie moze wylaczac? Tym gorzej. Przy rozruchu
    zuzywa sie bardziej niz w czasie pracy.