    From: "Irokez" <n...@e...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Remont w mieszkaniu - wymieniać instalację elektryczną?
    Date: Thu, 1 Apr 2010 17:14:51 +0200

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hp1ugt$lh9$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > Mieszkanie w bloku z końca lat 70, może początek 80. Na początek w jednym
    > z pokoi chcemy zrobić remont: gładzie, nowe podłogi, okna już wymienione.
    > Czy trzeba wymieniać instalację elektryczną? Żona uważa, że nie, bo po co.
    > Ja jednak wolałbym wymienić.
    > Jak uważacie?

    Blok lata 70, aluminium w ścianach zmeczone, poupalane, w jednym miejscu
    kabel upalony w ścianie i zyłe prowadziłem pomiędzy gniazdkami po podłodze.
    Od wyłacznika światła w ścianie podkuwałem się aby założyć łączówkę bo
    aluminiowe barachło pekło przy samym wyjściu z puszki. Instalacja 2- zyłowa
    od gniazdka do gniazdka na jednym bezpieczniku, jak na końcu w kuchni
    właczyłem piekarnik to napięcie do 180V siadało na nim. Kabel miał 3 żyły
    ale trzecia nie uzywana i pocięta. Poprzybijane na gwośdzie do ściany,
    miejscami gwóźdź dotykał żyły (neutralnej na szczęście), w przedpokoju
    izolacja ze starości tak spękana, że kiedyś podczas malowania ścian jak
    nawilgotniała to nie wolno było się jej dotykać bo kopała. Trzeba było
    czekać aż wyschnie.

    Obecnie wymienione wszystko na 3- żyłowe. Dwie róznicówki, z jednej zasilam
    wszystko oprócz kuchni, druga kuchnię (aby wybicie nie gasiło wszystkiego).
    Rozdzieliłem poza tym pokoje, kuchnię i łazienkę osobno. Nowa skrzyneczka
    rozdzielcza. Nowe wszystkie gniazdka z bolcem. Nareszcie nie spada napięcie
    na piekarniku a gniazdko od pralki nie pali sie co pół roku.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez