    From: "Panslavista" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Rozmieszczenie czujek alarmowych
    Date: Fri, 10 Sep 2010 12:34:00 +0200

    "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote in message
    news:189876a3-7e2f-4600-adc7-de266d9e533d@r10g2000vb
    c.googlegroups.com...
    > Wystarczy użyć dwóch kontaktronów. Jeden działa normalnie, reagując na
    > magnes w skrzydle okiennym, drugi umieszczony obok zwiera całą gałąź
    > (potrzebne są kontaktrony z opornikami, systemu 2EOL), ale nie ma w
    > skrzydle swojego magnesu, ma za zadanie jedynie reagować na zewnętrzny
    > magnes i wywoływać alarm.

    Tyle że to zwiększa koszty ...

    Jedno okno z dwoma uchylnymi oknami to od razu cztery kontraktony ,
    więc od razu potrzebne 4 miejsca w centralce na jedno podwójne okno.
    Nie wiem ile kosztuje taki kontrakton systemu 2eol ...

    Wystarczy połączenie LUB, wtedy tylko jedno miejsce w centralce.

    Ale zwykły kontrakton jaki popularnie montowany jako zabezpieczenie
    nie jest żadnym zabezpieczeniem a jedynie niszczy okno i paskudzi
    wygląd :(

    Ja chciałem kontraktrony , ale po tym jak gościu mi powiedział jak je
    obejść to chyba dam sobie spokój z tym "zabezpieczeniem" ...

    Zapewne masz rację , dwa kontraktony w tym jeden specjalny może to
    dobry pomysł , ale o ile to zwiększy koszt ...

    W moim przypadku gdybym chciał zastosować podwójne kontraktony na
    każdym oknie (okno pojedyncze - 2 kontraktony , okno "dwuskrzydłowe" -
    4 kontraktony) , wychodzi aż 30 kontraktonów i 30 miejsc w centralce
    oraz setki metrów okablowania ...
    Wedlug mnie to lekkie "przegięcie" ...

    trzydzieści szt zwiernych około 90zł. Do tego dla bezpieczeństwa
    ozwierne - drugie tyle, + magnesiki neodymowe