    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Rozmieszczenie czujek alarmowych
    Date: Fri, 10 Sep 2010 04:46:42 -0700 (PDT)

    On 10 Wrz, 12:17, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Tyle że to zwiększa koszty ...

    Jeden kontaktron kosztuje ~10PLN, nie jest to majątek w skali kosztów
    całego alarmu.

    > Jedno okno z dwoma uchylnymi oknami to od razu cztery kontraktony ,

    Zgadza się, 40zł za bezpieczeństwo okien. Sama czujka PIR chroniąca to
    pomieszczenie kosztowała dwa razy tyle.

    > więc od razu potrzebne 4 miejsca w centralce na jedno podwójne okno.

    NIe zrozumiałeś, te dwa kontaktrony pracują razem i łączysz je do
    jednego wejścia. A jeśli chcesz oszczędzać na ilości portów, to oba
    skrzydła możesz też połączyć tak, żeby je obsłużyło jedno wejscie
    centralki, IMO zresztą jest to rozsądne, nie widzę sensu rozbijania
    poszczególnych skrzydeł okien na osobne porty, bo i co to niby da?
    Dodatkową informację, które skrzydło okna jest niedomknięte? A sama
    informacja, o które okno chodzi, nie wystarczy?

    > Nie wiem ile kosztuje taki kontrakton systemu 2eol ...

    2EOL Satela około 10PLN, bez rezystorów są jeszcze tańsze.

    > Ja chciałem kontraktrony , ale po tym jak gościu mi powiedział jak je
    > obejść to chyba dam sobie spokój z tym "zabezpieczeniem" ...

    Wszystko można obejść. Na czujki PIR też są sposoby, na syreny,
    powiadomienia... Jesli twój dom będą chcieli obrobić specjaliści, to
    się nie uchronisz, a przynajmniej nie takimi sposobami. Ale i
    specjaliści niczego nie będą szukać w domu przeciętnego Kowalskiego,
    który z cennych rzeczy w domu ma telewizor, wieżę i najwyżej trochę
    biżuterii po babci. A na gówniarstwo w dresach i lokalną żulię te
    kontaktrony spokojnie wystarczą, nawet bez dodatkowych zabezpieczeń.

    > Zapewne masz rację , dwa kontraktony w tym jeden specjalny może to
    > dobry pomysł , ale o ile to zwiększy koszt ...

    O kilkanaście zł na dwuskrzydłowe okno. Ilość wejść w centralce
    zostaje bez zmian, ilość koniecznych przewodów także, bo tych
    centymetrów potrzebnych na dołączenie dodatkowego kontaktronu nie ma
    co doliczać, ze ścinków wystarczy.

    J.