  • 21. Data: 2009-06-19 21:03:16
    Temat: Re: Rzetelne informacje o Verona Building [Crosspost]
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *DJ* wdusil[a] knefle:

    | Z chęci do materiałow naturalnych, tam gdzie je można zastosować, i
    | gdzie ich zastosowanie jest racjonalne.

    Co to za bredzenia, co ma do tego technologia skoro zalezy od jakosci wykonania.
    I ze niby w budynkach z cegly panowie ze szpadlem w bialych kitlach pipeta nakladaja
    zaprawe w labolatoryjnych proporcjach?

  • 22. Data: 2009-06-19 21:26:04
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    zil0g pisze:
> [...]
    > I ze niby w budynkach z cegly panowie ze szpadlem w bialych kitlach pipeta

    Nie, ale faktycznie mieszkam teraz w budynku (bloku) w którym tylko
    parter jest ceglany a wszystko powyżej (3 piętra) są z "czegoś innego" i
    u sąsiada na 2gim piętrze jest "pieczarka na ścianie" a u mnie nie -
    mieszkam na parterze. Nie wiem jak jest między parterem i piętrem sąsiada.
    Ale, skoro mam wybór to się decyduję albo na beton, albo na cegłę, albo
    na mieszkanie na Partynicach, Biskupinie, Bielanach itp... Zadałem
    konkretne pytanie w konkretnym celu.
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Niniejszym wątek uważam za zamknięty.

    --
    Reseller

  • 23. Data: 2009-06-20 01:07:38
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Z chęci do materiałow naturalnych, tam gdzie je można zastosować, i
    > gdzie ich zastosowanie jest racjonalne.

    > Jak również miliony ludzi żyją w glinianych lepiankach, i też im się
    > nic nie dzieje. Nie oznacza to że mamy dążyć do czegoś, z tego tylko
    > powodu że jest to akceptowane przez miliony. Być może akceptowane, bo
    > nie ma innej opcji do wyboru.
    >
    > --
    > DJ
    >
    > PS. przy odpisywaniu na priv usun antyspamowy wpis z adresu

    Co dla Ciebie jest surowcem naturalnym? Cegły z krowich i wielbłądzich kup, domy
    z gałęzi kryte liśćmi? Beton to surowiec naturalny. Składa się z wyprażonych i
    drobno zmielonych skał, piasku i wody. Jak w zimę robiony to chyba chlorek
    wapnia dodają. Coś mi się widzi że to też surowiec naturalny. Budownictwo nie
    może być oparte na surowcach sztucznych bo są za drogie i nie ma ich tyle żeby
    domy budować. Wyobrażasz sobie cegły z korundu spajanego żywicą epoksydową. Bo
    ja sobie wyobrażam. Kilo epoksydu kosztuje z 40 złotych. Cegłę by z tego zrobił.
    Dasz 6 dych za cegłę? Nikt nie da. Albo belki z włókien węglowych. Robi się.
    Widziałem w tv. 5 razy wytrzymalsze od stalowych i 5 razy lżejsze. Ale nie do
    domów one były bo też za drogie.

  • 24. Data: 2009-06-20 07:52:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Deni wrote:
    > Użytkownik "Reseller" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czy ktoś ma jakieś rzetelne informacje o tym deweloperze,
    > potencjalnych problemach i wprost, czy warto wchodzić w ten budynek i
    > układy z Verona? Jakich niespodzianek można się spodziewać?
    > Cena atrakcyjna ~5.900 zł brutto za 1m2 w budynku B.
    >
    > Cena 5 900 zł za m2 budynku z betonu to stanowczo za dużo.
    > Ja się nie znam może na budowaniu, ale myslalam, ze juz dawno
    > odeszlo sie od budowania budynkow mieszkalnych z betonowych plyt...?

    a co jest złego w betonie?

    to jest prawdopodobnie pół monolityczna konstrukcja, im wyżej tym mniej
    ścian żelbetowych, żelbet jest tam gdzie jest potrzebna nośność bez zbędnego
    pogrubiania scian.

  • 25. Data: 2009-06-20 07:53:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    DJ wrote:

    > Z chęci do materiałow naturalnych, tam gdzie je można zastosować, i
    > gdzie ich zastosowanie jest racjonalne.

    hm z trzciny i drewna ciężko jest zbudować wysoki na kilka pięter budynek

    beton jest tak samo naturalny jak porotherm :)

  • 26. Data: 2009-06-20 07:54:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:
    > Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> napisał w wiadomości

    > GWno prawda. Ściana z betonu nie oddycha, słabo izoluje termicznie i
    > akustycznie, mieszkanie z betonu jest niekomfortowe dla człowieka.

    sciany są ocieplane, a beton jako materiał ciężki doskonale izoluje
    akustycznie.

  • 27. Data: 2009-06-20 08:03:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    DJ wrote:

    > Polacy - dawno. A importowane technologie znów przywlokły te manierę
    > budowlaną. Szybko, łatwo i przyjemnie.

    ????

    > Cicho szzzaaa.... to teraz takie nowoczesne, wzronictwo włoskie,
    > hiszpańskie. To jest trendy. Dodatkowo aby upiększyć efekt - jakaś
    > szpanerska nazwa budynku/osiedla. To jest coś! Nie ważne z czego jest
    > ściana. Wystarczy blok potem ubrać w kafelki i wygląda jak z cegły. Bo
    > ma wyglądać, nie ma z niej być. Liczy się złudzenie, nie fakt.
    > Kafelki będą odpadać za 10 lat? Nieważne, wymieni się na nowe, no
    > oczywiście jest to koszt właścicieli ;)))

    daj nam skany twojego wpisu do izby inżynierów, bo piszesz tak zdecydowanie
    że musisz być jakimś rzeczoznawcą budowlanym.

    beton jest naturalnym i bardzo dobrym budulcem, pierdoły o oddychaniu scian
    to brednie. sciany nei maja oddychać w domu ma być wentylacja a sciany mają
    być prawidłowo zaizolowane cieplnie. Grzyb sie robi z dwóch zasadniczych
    powodów, nie wietrzenia mieszkań i mostków cieplnych któe pwoodują
    wykraplanie sie wilgoci w scianach wewnątrz pomieszczeń.

    > A o blokowcach z lat 60-70 ubiegłego wieku słyszy się "bueee.. wielka
    > płyta, mam nadzieję że wyburzą". Ciekawe jak o dzisiejszych
    > wynalazkach będzie się słuchać za lat 10 i 20.

    wielkia płyta była zła nie z powodu ż ejest zbudowane z betonu tylko ze
    względu na neichlujność wykonawców tych konstrukcji. Prawidłowo wykonane
    bloki z WP trzymają sie całkiem dobrze pwoiedział bym że bardziej sie boje o
    współcześnei budowane konstrukcje z cegiel za 30 lat niż o dobrzez zrobioen
    bloki w WP za kolejne 30 lat.

    Mieszkałem w budynku z WP. był zrobiony prawidłowo, było ciepło, grzyba nei
    było sąsiadów nei słyszałem, pamiętam jak sie zdziwiłem ze na pianinie grała
    sąsiadka zza sciany, a ja myślałem ze to ktoś kilka pięter dalej gra.

    Widuje czasem te wspaniałem nowe domy z cegiel po 5 latach sie zaczynają
    sypać.

    > BTW - a propos sztuki budwlanej, będąc kilka dni temu na spacerze
    > widziałem że niektóre(tylko niektóre!) ścianki osłonowe są
    > przykotwione do nośnych kawałkami blachy... Czyżby zaprawy brakło i
    > się nie trzyma?

    moze to są wzmocneinia? kotwienia do betonu

  • 28. Data: 2009-06-20 18:54:51
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-06-20 09:54:09 +0200, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> said:

    > sciany są ocieplane, a beton jako materiał ciężki doskonale izoluje
    > akustycznie.

    Ciekawe czemu w blokowcach słychać jak sąsiad się kąpie, nawet jak nuci
    przy goleniu. Słychać jak pierdzi w kublu. I wiele innych ciekawych
    rzeczy słychać.
    Doskonałe pudełko rezonansowe... Ktoś coś wspominał o izolacji
    akustycznej? ;)))

    --
    DJ

  • 29. Data: 2009-06-20 18:56:26
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-06-19 17:24:44 +0200, "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> said:

    > Chodzi mi o to, że tak samo komfortowo można sobie mieszkać w bloku z
    > płyt betonowych, jak i w bloku z cegły. Nie czuć różnicy.

    A sam sprawdzałeś (przez kilka lat przynajmniej), czy tylko tak Ci się wydaje?

    --
    DJ

  • 30. Data: 2009-06-20 19:00:02
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-06-20 09:54:09 +0200, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> said:

    > sciany są ocieplane,

    Dla niezorientowanych dodam że chodzi również o mikroklimat przy
    materialach naturalnych (zachowanie odpowiedniej wilgotności,
    bezwładność cieplna), nie tylko o opakowanie "klocka" styropianem i
    wełną mineralną.

    --
    DJ