  • 1. Data: 2009-06-18 20:50:26
    Temat: Zakup pralki Amica. Prośba o weryfikację selekcji.
    Od: "Piotr" <f...@w...pl>

    Witam,
    Zdecydowałem się na zakup nowej pralki. Wybór padł na Amicę - głównie ze
    względu na polski rodowód (części/serwis), nienajgorszy design, atrakcyjny
    stosunek jakości do ceny i możliwość wykupienia za 150 zł 5-letniej
    gwarancji.
    Poruszam się w obrębie trzech modeli - w weekend je obejrzę osobiście. Czy
    ktoś miał jakieś dobre/złe doświadczenia z tą marką?

    Wybrane modele:
    AWCN14DA / AWCE14DA
    AWCM12D
    AWCE14DE

    Dzięki!
    P.

  • 2. Data: 2009-06-18 21:55:27
    Od: rjka <r...@o...pl>

    nie uzywalem osobiscie ale po opiniach netowych amica ma kiepskie pralki
    ja kupilem teraz (wczoraj :) beko WMD 25106 PT ma 5 lat gwaracji jak
    kupisz do 30 czerwca i wyslesz zgloszenie
    kupilem za 999pln w neonet a w media-markt kosztuje 1400pln (dla idiotow :)

  • 3. Data: 2009-06-19 07:43:38
    Od: geyb <g...@g...pl>

    rjka pisze:
> [...]
    > kupisz do 30 czerwca i wyslesz zgloszenie
    > kupilem za 999pln w neonet a w media-markt kosztuje 1400pln (dla idiotow :)

    Też zapłaciłeś za gwarancję ok. 115 zł - w sklepie
    http://www.marketmedia.pl/produkt-pralka-beko-wmd-25
    106-pt--21611.html?partner=1
    kupisz ją za 884 zł + 10 zł przy odbiorze osobistym, gwarancja 24 mies.

    g.

  • 4. Data: 2009-06-19 09:01:47
    Od: "dziobak" <dziobak-usun@hot..pl>

    Użytkownik "geyb" napisał

    - pracują w necie oceniacze , pracują

    Gratuluje , ale napraw starą , żebyś miał w zapasie , jak Beko będzie w
    naprawie :>>>>>

    dziobak

  • 5. Data: 2009-06-20 07:38:38
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 18.06.2009 Piotr <f...@w...pl> napisał/a:
    > Witam,
    > Zdecydowałem się na zakup nowej pralki. Wybór padł na Amicę - głównie ze

    Co do polskości to wiele pralek jest robionych w PL, whirlpool zdaje
    się..? Choć nazwa jakby nie nasza.

    > Poruszam się w obrębie trzech modeli - w weekend je obejrzę osobiście. Czy
    > ktoś miał jakieś dobre/złe doświadczenia z tą marką?

    Co do teraźniejszych modeli to Ci wiele nie podpowiem, ale teściowie
    mają amicę tak około 5-6 latkę. Topowy model. No i: tuż po gwarancji
    (~2.5roku) padły łożyska bębna. W czwartym roku użytkowania padła
    elektronika. Serwisant zapowiedział, że nie będzie wymieniał całej
    płytki, bo te padają jak muchy, tylko wymieni jakieś elementy na
    mocniejsze. Starczyło na rok. Teraz pralka dla odmiany świruje i na
    losowo wybranych programach strajkuje :>

    Teściowa stwierdziła, że do niej nic dokładać nie będzie tylko wywiezie
    na 10 piętro i z okna zrzuci i do sklepu po coś innego pójdzie :P
    Pralka wyjątkowo mało używana, dla dwóch starszych osób które dbają o
    kupione sprzęty...

    A teraz z innej beczki:
    sam mam amicę ale taką ~10 letnią: jak padła grzałka i przyszedł
    serwisant to przestrzegał nas, żeby nie wymieniać tej pralki, bo są nie
    do zajechania, a nowe się często psują, z elektroniką przede wszystkim
    jest problem, a jak się wymieni płytkę, to i tak za jakiś czas leci ;/
    Zapytany jaką pralkę kupić, przestrzegał nas przed kupnem topowych
    modeli, mało tego jest na rynku i jak się zepsuje to problem. Odrzucić
    też dolną półkę cenową. Kupić średniaka ze średniej półki - tego czego
    się najwięcej sprzedaje :)

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 6. Data: 2009-06-20 09:38:50
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Poruszam się w obrębie trzech modeli - w weekend je obejrzę osobiście. Czy
    > ktoś miał jakieś dobre/złe doświadczenia z tą marką?

    Gwarancja na 5 lat nic nie znaczy (mało znaczy).
    Tzn. Miałem 5 lat gwarancji na lodówkę PoLAR - kupiłem bo POLSKIE, ale nigdy
    więcej - serwisowana była wielokrotnie
    Dalej wykazuje problemy. Czytając opinie o AMICA - daj sobie spokój.
    Ja mam Electroluxa pralkę model EWF 1445 - model pewnie już niedostępny -
    jechana prawie codziennie od ponad 3 lat i nic. zero problemów
    Sam sobie odpowiedz czy wolisz 5 lat gwarancji i ciągłe problemy czy
    wystarcza 2 lata gwarancji i święty spokój.

  • 7. Data: 2009-06-20 12:06:51
    Od: "witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "JerzyR" <j...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Sam sobie odpowiedz czy wolisz 5 lat gwarancji i ciągłe problemy czy
    > wystarcza 2 lata gwarancji i święty spokój.

    Mam Amicę od 6 lat. 2-3 prania na tydzień. Nigdy nie było z nią
    żadnych problemów.

    Witek

  • 8. Data: 2009-06-20 15:54:05
    Od: Ra <a...@a...com>

    Piotr pisze:
> [...]
    > Poruszam się w obrębie trzech modeli - w weekend je obejrzę osobiście. Czy
    > ktoś miał jakieś dobre/złe doświadczenia z tą marką?

    ja mam co prawdę kuchnię amica, generalnie jest ok ale wysłałem meilem
    do ich zapytanie i totalka olewka. Z bosch/siemens kontakt bez problemu
    ale moja pralka moja okazuje się że niemczech robiona mimo że ponoć w
    polsce mają najnowocześniejsze zakłady
    Cześci do polskich pralek też są drogie to starego elektroluxa majster
    powiedział że programator 800zł kosztuje - wolałbym dołożyć i nową
    pralkę kupić

  • 9. Data: 2009-06-21 11:10:46
    Od: "mataw" <m...@q...pl>

    Witam

    Mam pralkę AMICA PB4512b421
    Od nowości (kupiona w połowie 2003 roku) padło:
    Programator x3 (elektroniczny)
    Łożysko x2
    Pompa x2 (właśnie znów zaczęła charczeć - padnie wprzeciągu 2ch tygodni -
    naogladałem sie tyle napraw, że sam wymienie - koszt 50zł)
    elektrozawór x2

    Wg mnie masakra - szczescie w tym nieszczęściu, iż 90% awarii zdarzyło się
    podczas 4ro letniej gwarancji.

    Mam jeszcze nieprzyjemność posiadać zmywarkę i piekarnik tej firmy:
    zmywarka (programator x2, pompa x1, jakiś złączki x2) - tu niestety wszystko
    po gwarancji, dołożyłem już w naprawach jakieś 60% ceny nowej
    piekarnik (grzałka od termoobiegu spaliła się już 3 razy) - wymiemiam sam -
    koszt około 35zł

    AMICA - omijać szerokim łukiem

    Pozdrawiam

    matjaw

  • 10. Data: 2009-06-21 23:46:18
    Od: "dziobak" <dziobak-usun@hot..pl>

    Użytkownik "mataw" napisał

    > AMICA - omijać szerokim łukiem

    a nie pomyslałeś chociaz , że do tej "ZŁEJ " Amici to przynajmniej części
    są?

    Moja pralka zepsuła się kilka dni po zakupie (programator elektroniczny) .

    Infolinia Amica , serwis na drugi dzień , człowiek wymienił , pogadalismy :
    a, z ekspozycji była? No tak, to ludkowie kręcili programatorem we
    wszystkie strony....

    Ma ze 6 lat 3 prania na tydzień , bez zarzutu.

    Nie pomysłałes ,że ci dzieciaki 3 razy ukręciły programator??

    Przy zachodnim sprzęcie serwis z reguły przyjeżdża bez częsci, tylko na
    diagnozę , jaką część ma zamówić w serwisie centralnym w Pikutkowie Dolnym ,
    potem przychodzi nie ta albo zepsuta i robi sie z tego 21 dni roboczych albo
    30 (drobnym druczkiem dopisane w karcie gwarancyjnej - jeżeli część wymaga
    sprowadzenia zza granicy , a zawsze wymaga) i masz w domu zbędny mebel i
    stertę prania.

    pozdrawiam

    dziobak