  • 1. Data: 2013-06-24 15:47:31
    Temat: SOBLET vs CERAMIKA
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    pomocy!
    za miesiac musze kupic material na budowe domu a nie wiem z czego na 100%
    stawiac!
    chcialem solbet 24 + styropian 15cm ale po rozmowie z fachowcem stwierdzilem
    ze ceramika nieco drozsza ale lepsza.
    domek normalny z poddaszem ok 140m2. zalezy mi na cieplym domu w zimie :)
    majster stwierdzil ze dla niego lepiej stawiac z solbetu ale osobiscie
    doradza ceramike...
    prosba o rady i ewentualne ZA i PRZECIW użytkowników obu technologii.

  • 2. Data: 2013-06-24 15:56:16
    Temat: Re: SOBLET vs CERAMIKA
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2013-06-24 15:47, Marcin Ł pisze:

    > prosba o rady i ewentualne ZA i PRZECIW użytkowników obu technologii.

    Beton komórkowy
    + tańszy
    + bardziej idiotodoporny
    + szybciej się buduje
    + łatwo kładzie się instalacje

    - -20 do lansu za używanie "biedamateriałów

    --
    Gregorius

  • 3. Data: 2013-06-24 16:15:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Gregoriusx" napisał w wiadomości grup

    > Beton komórkowy
    > + tańszy
    > + bardziej idiotodoporny
    > + szybciej się buduje
    > + łatwo kładzie się instalacje

    Potwierdzam.

    No chyba że ktoś lubi więcej płacić za ogrzewanie i mieć problem z
    powieszeniem czegokolwiek to wtedy oczywiście ceramika.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-06-24 18:49:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 16:15:29 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Potwierdzam.

    ja też, było juz o tym tyle ze szkoda prądu na powtarzanie sie.

    b.

  • 5. Data: 2013-06-24 19:23:43
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 24.06.2013 15:47, Marcin Ł pisze:
> [...]
    > osobiscie doradza ceramike...
    > prosba o rady i ewentualne ZA i PRZECIW użytkowników obu technologii.

    również optuje za betonem komórkowym(białym)
    powody były wymieniane milion razy, więc nie będę powtarzał
    ceramika jest przereklamowana

  • 6. Data: 2013-06-24 21:43:43
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-06-24 15:47, Marcin Ł pisze:
    > po rozmowie z fachowcem
    > stwierdzilem ze ceramika nieco drozsza ale lepsza.

    Pewnie jedynym argumentem za było - "ceramika to ceramika" czyż nie? ;-)

    Buduj z Ytonga ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 7. Data: 2013-06-24 22:18:28
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2013-06-24 15:47, Marcin Ł pisze:
    > po rozmowie z fachowcem
    > stwierdzilem ze ceramika nieco drozsza ale lepsza.

    Pewnie jedynym argumentem za było - "ceramika to ceramika" czyż nie? ;-)

    dokladnie :) szlachetny material ;)

  • 8. Data: 2013-06-24 23:24:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 16:15:29 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > No chyba że ktoś lubi więcej płacić za ogrzewanie i mieć problem z
    > powieszeniem czegokolwiek to wtedy oczywiście ceramika.

    Mit z problemem z wieszaniem czegokolwiek na kolkach w ceramice widze dalej panuje.

    Bo fakt jest oczywiscie taki ze o wiele latwiej i mocniej zamocowac kolek w moim
    porothermie 25 niz miekkim betonie komorkowym (sprawdzone wielokrotnie).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-06-25 07:07:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gregoriusx wrote:

> [...]
    > + szybciej się buduje
    > + łatwo kładzie się instalacje
    >
    > - -20 do lansu za używanie "biedamateriałów

    zawsze może kupić Ytonga - będzie mial 30%+ do lansu.

    tak serio... beton komórkowy jest wygodneijszy do budowy, i wygodniejszy do
    robienia instalacji wewnętrznych :)

  • 10. Data: 2013-06-25 09:36:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > Bo fakt jest oczywiscie taki ze o wiele latwiej i mocniej zamocowac kolek
    > w moim porothermie 25 niz miekkim betonie komorkowym (sprawdzone

    Mam beton komórkowy i nie mam problemów z wieszaniem czegokolwiek. Wcześniej
    mieszkałem w ceramice i była loteria. Beton komórkowy jest słabszy ale
    jednorodny więc zawsze osiąga się powtarzalne wyniki - jak się dobierze
    odpowiedni kołek to wszystko można powiesić. W ceramice raz trafisz w
    ściankę raz w dziurę a raz okaże sięże wierciłeś w słabszym miejscu i kilka
    ścianek się pokruszyło.

    Pozdrawiam
    Ergie