eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSkoro takie modne klimatyzatory - klimatyzator przenośny podpięty pod wentylację › Re: Skoro takie modne klimatyzatory - klimatyzator przenośny podpięty pod wentylację
  • Data: 2019-06-17 01:27:45
    Temat: Re: Skoro takie modne klimatyzatory - klimatyzator przenośny podpięty pod wentylację
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    heby pisze:

> [...]

    Trudno się z tym nie zgodzić (o ile nie jest się Wybitnym Teoretykiem
    z Usenetu).

    > Bo tu chodzi o minimalizacje strat a nie o zalanie silikonem każdej
    > szpary w oknie.
    >
    > Klimatyzator przenośny jest zdecydowanie za hojny jeśli chodzi o wymianę
    > powietrza z otoczeniem, możesz wsadzić rękę z tyłu i poczuć ile m3
    > wywiewa poza budynek. Tyle samo zasysa gorącego z zewnątrz. Tyle *nie*
    > trzeba wentylować aby czuć komfort bez kiszenia się.

    Z tym też mogę się zgodzić. Zbyt hojny. Ale jeśli ktoś potrafi jakoś
    to ograniczyć, nich tak zrobi. Ja pomysłu nie mam. Z dwojga złego
    wolę jednak nadmiarową wentylację (i parę groszy ubytku z portfela)
    niż kiszenie się w wilgoci obiegu zamkniętego. Wiem co mówię.

    > W przypadku klimy przenośnej problem jest znacząco większy proporcjonalnie.

    Mniejszy. Jak sobie kiedyś w aucie wdusiłem przypadkiem "obieg zamknięty",
    to nawet nie zauważyłem. Splita bez wentylacji znam. Nie polecam.

    --
    Jarek