    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
    Date: Tue, 25 Aug 2015 23:46:40 -0500
    <1wdhdhv0ifs5i.jgyesq703k4r$.dlg@40tude.net> <mqu7iv$ftb$1@dont-email.me>
    <srps4yykpbyx.1pfhtvtdej77t$.dlg@40tude.net> <mqvoii$qev$1@dont-email.me>
    <1hmyyvq38xrx7$.1oyrk8evmg4lu$.dlg@40tude.net>
    <55d39263$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <17sxd77zukq43.1wc07y28z8u2s$.dlg@40tude.net>
    <mr0ec1$o96$1@dont-email.me> <1jqh9jbrzh1os.e98zwgdy4501$.dlg@40tude.net>
    <mri397$4va$1@dont-email.me> <mrirgo$9ih$1@dont-email.me>
    <mrirrk$af0$1@dont-email.me>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:mrirrk$af0$1@dont-email.me...

    > czyli regulujesz czy dostaniesz mniej czy więcej równie lodowatego
    > powietrza

    nie masti... regulacja jest w dwu wymiarach:
    - owszem, siła dmuchania to jedna forma regulacji nadmuchu
    - druga forma to temperatura nadmuchu: mieszać możesz
    z gorącym powietrzem owiewającym nagrzewnicę.

    nieautomatyczna klima ma zwykle trzy pokrętła do regulacji:
    1. wybór którędy ma wiać (szyba, nogi, twarz + kombinacje)
    2. wybór jak mocno kręcić wentylatorem (skokowa)
    3. zawór łączący nagrzewnicę z chłodnicą silnika (płynna)

    dodatkowo warto wspomnieć, że wydajność typowej klimy
    nie jest na tyle duża, aby przy upale na zewnątrz wiać równie
    lodowatym powietrzem na maksymalnym ustawieniu nadmuchu
    co na minimalnym: w rezultacie te 4-9C z otworów wentylacyjnych
    dostaniesz tylko przy najpowolniejszych obrotach dmuchawy
    a przy szybszych obrotach wlatujące do kabiny powietrze
    z zewnątrz ochłodzi się tylko niewiele i wyleci robiąc miejsce
    nowemu, ciepłemu.