  • 11. Data: 2012-02-20 11:15:21
    Temat: Re: Smrodek z kanalizacji... w salonie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Feb 2012 02:45:04 -0800 (PST), ptoki napisał(a):

    > Jak
    > zakleisz szczeline gdze wychodzi rura (tymczasowo) to smrod powinien
    > ustac. W ten sposob namierzysz zrodlo.

    Zrobilem to wczoraj (klejem gipsowym do plyt g-k). Prawie przestalo jechac,
    ale PRAWIE.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 12. Data: 2012-02-20 15:52:59
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie, naczynia w ogole nie ma, rura jest zaslepiona korkiem.

    Jest jeszcze jedna możliwość, bo wszyscy tu zakłądają że połączenia są
    prawidłowo wykonane a całe stada "miszczóf" składając kanalizę wyciągają
    uszczelki z kielichów bo tak i m się łatwiej mierzy i składa rury podczas
    pasowania. A jak już jest wszystko spasowane i złożone to im się
    najzwyczajniej w świecie nie chce tego rozbierać aby powkładać uszczelki. W
    mojej okolicy to absolutnie powszechna praktyka w całym osiedlu bloków z
    wielkiej płyty z lat 80tych - prawie nigdzie nie uświadczysz uszczelek
    wargowych w rurach pcv.
    Inna rzecz to klejna kaegoria miszczuf którzy podczas składania rur nie
    wykonują fazowania bosego końca rury i nie smarują połączenia żadnym
    poślizgiem. Takie włożenie niesfazowanego bosego końca rury na sucho nieraz
    skutkuje podwinięciem uszczelki lub jej zerwaniem.
    Przy braku uszczelek woda spływająca w dół nie będzie się wydostawać z rur
    ale gazy już mogą

  • 13. Data: 2012-02-20 16:04:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Feb 2012 16:52:59 +0100, Jackare napisał(a):

    (...)

    Podejrzewam, ze przy laniu wylewki polaczenie moglo sie rozlezc albo
    faktycznie uszczelka sie podwinela/uszkodzila.
    Ja, jak robilem sam dla siebie odprowadzenie do szamba, to fazowalem i
    smarowalem ludwikiem, ale komu by sie chcialo tak meczyc dla klienta, za
    pieniadze...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 14. Data: 2012-02-20 16:38:58
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > Ja, jak robilem sam dla siebie odprowadzenie do szamba, to fazowalem i
    > smarowalem ludwikiem, ale komu by sie chcialo tak meczyc dla klienta, za

    mnie się zawsze chce, ale potem mówią niektórzy - zwłaszcza ci co się na
    mnie nie decydują - że jestem za drogi. Ci co się zdecydują zazwyczaj
    polecają mnie innym. Poprawek w ciągu ostatnich lat miałem zaledwie kilka i
    to błachych lub poprawialiśmy coś co ktoś inny uszkodził w naszej robocie.
    Ogólnie poprawek robię sporo. Są to przede wszystkim poprawki po kimś. Nie
    lubię tego cholernie, ale cóż - taki lajf....

  • 15. Data: 2012-02-20 17:59:38
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > uszczelki z kielichów bo tak i m się łatwiej mierzy i składa rury podczas

    no ja miałem jednego "miszcza", który wyprowadzał odpowietrzenie
    kanalizacji ponad dach i musiał pod koniec zredukować rurkę z 100 na
    75, oczywiście pod ręką redukcji nie było, więc wsadził rurę w rurę i
    obsikał pianką PU, potem wszystko przykryła wełna i reszta zabudowy...
    i teraz się zastanawiam (teoretycznie, bo już trzeci rok idzie i nic
    nie śmierdzi), czy pianka będzie wiecznie trzymać, czy będzie odporna
    na wyziewy kanalizacji, czy też już jej tam nie ma, ale smrodkowi nie
    sprawia różnicy, czy wychodzi przez kominek, czy też pół metra przed
    nim przez membranę, potem pół metra pod dachówkami i przez gąsior w
    kalenicy...?
    wytrzyma ta pianka?

    pozdrawiam
    s_13

  • 16. Data: 2012-02-21 01:17:19
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    bb.googlegroups.com...

    wytrzyma ta pianka?

    pozdrawiam
    s_13

    Jeżeli nie jest wystawiona na UV to powinna wytrzymać

  • 17. Data: 2012-02-21 05:26:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    s_13 wrote:

> [...]
    > sprawia różnicy, czy wychodzi przez kominek, czy też pół metra przed
    > nim przez membranę, potem pół metra pod dachówkami i przez gąsior w

    powinna...

  • 18. Data: 2012-02-22 08:14:59
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

> [...]
    > dlatego, ze byl przytkany wywietrznik na pionie kanalizacji? Czy tez mimo
    > przytkanego wywietrznika nie ma prawa smierdziec z rur kanalizy na zadnym
    > laczeniu?
    > Nie bylo smrodu z wanny, umywalki, zlewu itp. - tego jestem pewien.
    >
    > Nie mam doswiadczenia, wiec odwoluje sie do waszego.
    >
    > Jesli polaczenia maja byc idealnie szczelne nawet przy braku
    > wywietrznika/napowietrzacza, to znaczy, ze czeka mnie rozbiorka sciany i
    > odkuwanie kolanka.
    >
    > Ewentualnie zalanie tej rury jakims uszczelniaczem...

    Na smród przy zatkanym lub w złym miejscu umieszczonym odpowietrzniku nie ma
    siły. Nie ma takiego uszczelnienia, które wyeliminuje smród.

    t-1