  • 11. Data: 2012-03-27 14:31:30
    Temat: Re: Solar 2846kWh
    Od: <news>

    Użytkownik "kogutek" napisał:
    > Nie warto. Na Allegro widziałem sztuki nówki nie śmigane
    > z gwarancją po niecały tysiąc za 2m2. Jak bym mógł
    > zainstalować to już bym takiego miał.

    Ja obserwując niebo od roku zastanawiam się czy nawet zabawa w samoróbki się
    opłaca, słońca praktycznie nie ma a jak czasem się pojawi (jak dzisiaj) to
    zaraz słychać huk silników odrzutowych i całe niebo po chwili pokryte jest
    smugami w kratkę a za chwilę już są tylko chmury.

  • 12. Data: 2012-03-27 14:52:08
    Od: <news>

    Użytkownik "4CX250" napisał:

    > Nikt normalny solarami nie grzeje kaloryferów, lecz jeśli
    > już to ogrzewanie podłogowe, a tu wystarczy 25-30stC.

    Ale nie jest żadnym problemem uzyskać 90 stopni z solara, nawet setki stopni
    się przemysłowo uzyskuje, wystarczy skupiać słońce w rurce lustrem, aby
    tylko słońce grzało, ale z tym już trochę gorzej.

  • 13. Data: 2012-03-27 15:11:45
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

> [...]
    > się przemysłowo uzyskuje, wystarczy skupiać słońce w rurce lustrem, aby
    > tylko słońce grzało, ale z tym już trochę gorzej.

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem, pomyśl, zastanów się.

    Marek

  • 14. Data: 2012-03-27 15:12:19
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > dzisiaj) to zaraz słychać huk silników odrzutowych i całe niebo po chwili
    > pokryte jest smugami w kratkę a za chwilę już są tylko chmury.

    Bredzisz.

    Marek

  • 15. Data: 2012-03-27 15:28:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-27 10:41, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:jkrpfo$fd9$1@news.task.gda.pl...
    >

    > Weź ceny z allegro zeby daleko nie szukac, kalkulator i policz :-) Abo
    > ważne nie są solarne zyski tylko stopa zwrotu.
    > A ja wielkim zwolennikiem solarów to owszem jestem, tylko zbuduję je
    > sobie sam.

    Nie bądź taki. Widzę, że masz dawno policzone. Nie chcę wyważać
    otwartych drzwi.

  • 16. Data: 2012-03-27 15:41:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 15:28:51 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Nie bądź taki. Widzę, że masz dawno policzone. Nie chcę wyważać
    > otwartych drzwi.,

    Tak na szybko
    Zestaw solarny- koszt min 8tys zł- jak kupisz i zamontujesz samemu. Jak z dotacjami
    to licz koszt 10tys zł;)
    Ciepła woda grzana gazem dla 3 osobowejj rodziny to koszt ok 100zł miesięcznie
    solary zapewnia zapotrzeboiwanie na CWU w 100% przez przyjmijmy 7 miesięcy w roku.
    Zysk 700zł rocznie
    Zwrot inwestycji po ok 12 latach.
    Dla grzejących wode medium tańszym jak gaz(wegiel, drewno) jeszcze dłuższy

  • 17. Data: 2012-03-27 16:29:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 15:41:15 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Zestaw solarny- koszt min 8tys zł- jak kupisz i zamontujesz samemu. Jak z dotacjami
    to licz koszt 10tys zł;)

    Oplaca sie jeszcze w jednym wypadku. Ponoc kupa ludzi tak robi - zdradzil mi to
    ostatnio taki jeden instalator solarow. Biora zestaw za 7k pln (netto) ale instalator
    wystawia inwestorowi fakture na np. 15k netto (z 8% vat oczywiscie wiec juz
    instalator ma te 15% vatu w kieszeni), wieksza dotacja (uzyskana nielegalnie) dziela
    sie fifty fifty. W ten sposob zestaw moze kosztowac inwestora ~4k pln i wtedy to sie
    rzeczywiscie mu oplaca... Tylko w naturze nic nie ginie wiec taki inwestorek bogaci
    sie kosztem reszty spoleczenstwa ktore dorzucilo sie do tej nielegalnej dotacji :)
    Wszedzie nas wala i nawet sobie z tego nie zdajemy sprawy :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2012-03-27 16:42:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 16:29:54 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    juz instalator ma te 15% vatu w kieszeni), wieksza dotacja (uzyskana >nielegalnie)

    Wiesz nawet z miesiąc temu przy piwku mielismy podobny pomysł z kumplem który ma
    firme z usługami hydraulicznymi.
    Miałem się tylko zorientowac jak to jest z tymi dotacjami- bo teraz to poprzez bank
    trzeba. Nie miałewm czasu i temat odłożony ale jak widze ludziska już z tego
    korzystają

> [...]
    reszty spoleczenstwa ktore dorzucilo sie do tej nielegalnej >dotacji :) Wszedzie nas
    wala i nawet sobie z tego nie zdajemy sprawy :-)

    Bo tak to jest z tymi dotacjami kto cwany to wykorzysta a reszta płaci.

  • 19. Data: 2012-03-27 19:16:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    sion-forums@ynnk21...

    >Tak na szybko
    >Zestaw solarny- koszt min 8tys zł- jak kupisz i zamontujesz samemu.

    Od tego odejmij 15% VAT.

    Pozdro.. TK