    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Spalinowy rozdrabniacz do gałęzi (shredder)
    Date: Fri, 2 Jan 2015 19:31:48 -0600

    "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message
    news:m87av4$nkg$1@mx1.internetia.pl...

    > :)
    > Kupiłem na Allegro gdzieś w drugim końcu Polski
    > i dopiero po zakupie z naklejki na nim dowiedziałem się,
    > że sprowadza je do Polski Krysiak http://www.krysiak.pl/,
    > do którego mam dwadzieścia parę kilometrów i zapewne
    > kupiłbym u niego nieco taniej.

    http://www.sklep.krysiak.pl/ogrod/urzadzenia/rozdrab
    niacze-spalinowe/rzdrabniacz-faworyt-frs-130/
    3183zł plus 45zł za kuriera... Hm... Zapłaciłeś jeszcze więcej?
    No i u krysiaka: Brak w magazynie :-(

    > Montowany jest chyba w Chinach ale ma typowy silnik
    > i wszystkie części zamienne dostępne są u Krysiaka:
    > Parę dni temu gdy zmroziło to wziałem się za rozdrabnianie gałęzi
    > i przeciągając go z miejsca na miejsce po zamarzniętych grudach
    > przewrócił mi się na ziemię.
    > W rezultacie uderzenia, połamała plastykowa osłona filtra powietrza oraz
    > owiewki gaźnika. W sumie 4 całkiem spore elementy i jak sądziłem zanim
    > zadzwoniłem do serwisu Krysiaka,że naprawa będzie kosztowała ze 2-3
    > stówki ale cały element wraz z nowym filtrem do powietrza kosztował tylko
> [...]

    Dobra wiadomość z tego że można kupić części zamienne...
    Zła wiadomość jest z tego taka że urządzenie jest, hm.. wątłe skoro
    wywrotka od pionu wystarcza aby połamać 4 elementy na raz...

    > :)
    > JAk obejrzałem sobie ten filmik
    > https://www.youtube.com/watch?v=JZ6kqIlLGjY
    > ( nakręcony u Krysiaka przed wejściem do firmy)

    Tak, właśnie ten film na youtube obejrzałem :-)

> [...]
    > gdy próbowałem co maszyna potrafi i zamiast jak na filmie dawkować jemu
    > ten drobiazg garstkami ja wrzuciłem do kosza całkiem spore naręcza
    > i zanim noże rozdrobniły pierwszy rzut, ja załadowałem kolejny.
    > W rezultacie zapchałem całą komorę, zablokował się wał i silnik się
    > wyłączył. Przestraszyłem się,że zatarłem silnik po kilku minutach pracy
    > ale gdy odkręciłem osłonę wały z nożami i usunąłem blokadę
    > to silnik odpalił.
    > Sita osłony już nie zakładałem ale po obejrzeniu filmiku na Youtube
    > chyba je założę bo wiem teraz,że trzeba te gałązki wrzucać mniejszymi

    Czyli dobra wiadomość i dla mnie (jednak tnie dobrze) i dla Ciebie
    że możesz sobie łatwo naprawić coś sam sobie zepsuł :-)))

    > Obie wlotki są zabezpieczone gumami na szczelnie. W otworze dla grubych
    > gałęzi gałąź się wpycha ale jak dojdzie ona do noży, to dalej one same ją
    > ciągną.
    > W koszu tez trzeba te gałązki przepchnąć przez gumę deska czy jakaś
    > gałęzią. Jestem zadowolony z tej maszynki ale dość ciężko ją się
    > przemieszcza i dlatego mi sie ona przewróciła bo gdy szarpnąłem to nie
    > utrzymałem na uchwycie tego ciężaru. Mogłem coprawdą zablokować albo
    > zamortyzować choć upadek ale wolałem nie chwytać gołymi rękoma za
    > rozgrzany silnik

    No jest to według opisu 105kg wagi - dziwne że takie małe kółka dali.
    Do nierównego terenu przydałyby się większe i pneumatyczne, jak do taczek.

    Może warto będzie przerobić i dać takie większe kółka i podstawke wyżej?

    Bo u mnie ten lasek w którym gałęzie chcę ciąć jest mocno pod górkę więc
    będę ciągnął tą maszynę po trawie pod górę... hm... muszę to przemyśleć.
    Chyba będzie wreszcie pretekst aby sobie quada kupić "do ciągnięcia
    do lasu rębaka". Ha, ha ;-)