  • 31. Data: 2010-03-19 04:10:27
    Temat: Re: Spawarka
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Blachy Ci rdzewiały, bo przechowywaleś ją w miejscu do tego niewlaściwym,
    > Bestrkę pokazałem Wam, byście przestali pisać głupoty o rzekomo tragicznie
    > beznadziejnym cyklu pracy spawarek Chińskich - Besterki też maja ten cykl
    > 10%..
    > Spawarka którą spaliłeś nie jest winna temu, ze nie potrafisz spawać; jeśli
    > dziś wiesz, że miałes uszkodzone zabezpieczenie termiczne, wyłączające
    > dopiero przy 140C i przyglądaleś się jak się pali jej izolacja, to znaczy,
    > ze jesteś masochistą a nie spawaczem.

    Piotrze nie udawaj takiego Dinozaura, to byly co prawda dosc wypasione
    zwierza ale male mozdzki mialy. Zarzucasz Przedpiscy zle obchodzenie sie ze
    spawarka. Propozycja: napisz do producenta coby w instrukcji napisal, ze
    nalezy ja przechowywac w warunkach muzealnych tj klimatyzowanych i
    kontrolowanych, scisle ustalonych wilgotnosciach. Albo, jesli to takie wane,
    niech te rdzewiejace blachy przed tym rdzewieniem zabezpieczy.
    Spawarka, ktora Przedpisca spalil miala ten termostat umieszczony na
    uzwojeniu wtornym a spalilo sie pierwotne. Czy to Ci tez nic nie mowi?

    > Autor wątku dał link do aukcji Allegro z inna spawarką niż Ty opisujesz.
    > Albo mamy inny internet, albo inne Allegro. U mnie po kliknięciu na ten link
    > pokazuje się spawarka, ktora ma nie 7400W, a 7400VA. Cyfry te same, literki
    > jakby inne.

    Mowisz czyli piszesz jak rasowy, dobrze wyszkolony na kursach "diler".
    Starasz sie zawstydzic klienta nieznajomoscia elektrotechniki... Tyle, ze jak
    widze sam nie masz o niej zielonego pojecia.
    Spawarka jest obciazona czysto rezystancyjne; nie pojemnosciowo ani
    indukcyjnie tylko sam ordynarny opor omowy. Taki opor nie przesuwa fazy
    napiecia zmiennego ani o sekunde, zatem fi jest rowne zero, zatem cos fi jest
    rowny jednosci a z tego wynika, ze VA jest rowny W. Tak, ze Twoje jakby inne
    literki niczego nie zmieniaja. Wytworca czy diler normalnie klienta robi w
    bambuko czyli oszukuje. A Ty, udajac fachofca go bronisz.

    > I tu pewnie jest pies pogrzebany.
    > Mam taka propozycję, - ponieważ ten wątek od jakiegoś czasu stał sie nudny,
    > proponuję chwilowe jego zawieszenie. Ty i paru kolegow poszperacie w necie -
    > polecam mi. portal nomem omen "elektroda", podciągniecie się, a jak
    > natraficie na coś niezrozumiałego, to się umówimy na korepetycje. Nie jestem
    > zbytnio drogi.

    No nie sadze abys by zbyt wzietym korepetytorem; ja bym nie skorzystal,
    natomiast wiem, ze potrafilbys zrobic taki metlik w glowie, ze nawet trafko
    dzwonkowe mlodemu klientowi wcisnalbys jako najlepsza na "East bank of
    America" spawarke... Wolno Ci ale tu trafiaja sie tez ludzie odporni na takie
    numery.
    Na zakonczenie napisze Ci, ale w zaufaniu, gdyz dotychczas tego nie
    opublikowalem, dlaczego dinozaury wyginely. Otoz dawno-dawno temu na Ziemie
    spadl meteoryt, taki bardziej wyrosniety, moze jeden z takich, ktory utworzyl
    Zatoke Meksykanska. Jak ten meteoryt w nia pieprznal to cala Ziemia zafalowala
    tak, ze te dinozaury dostaly takiego kopa w de, ze jak z powrotem na ziemie
    spadly to sie juz nie pozbieraly...
    Pzdr.
    Tornad

  • 32. Data: 2010-03-19 08:48:59
    Od: DigTel <a...@g...pl>

    > Blachy Ci rdzewiały, bo przechowywaleś ją w miejscu do tego niewlaściwym,

    Jeśli ogrzewany garaż jest niewłaściwy to pewnie masz rację.

    > Bestrkę pokazałem Wam, byście przestali pisać głupoty o rzekomo tragicznie
    > beznadziejnym cyklu pracy spawarek Chińskich - Besterki też maja ten cykl
    > 10%..
    Nie zrozumiałeś, ale nie szkodzi, ktoś kto nie miał elektrody w ręce
    tak ma. Chodzi o to, że o ile w Lincolnie może jest to prawda, o tyle
    w spawarkach made in europa, po pierwszym przegrzaniu, co w przypadku
    nauki trwa kilka-kilkanaście minut - potem wyłączają się co chwila bo
    ciepło nie nadąża oddawać ciepła do otoczenia.
> [...]
    > dziś wiesz, że miałes uszkodzone zabezpieczenie termiczne, wyłączające
    > dopiero przy 140C i przyglądaleś się jak się pali jej izolacja, to znaczy,
    To znaczy tylko tyle, że została rozebrana i zmierzona pirometrem. I
    chyba na zdjęciu widać jak jest zamontowane zabezpieczenie termiczne.

> [...]
    > pokazuje się spawarka, ktora ma nie 7400W, a 7400VA. Cyfry te same, literki
    No właśnie jakby inne - ciekawe że w opisie sprzedawcy jest 7,4KW -
    czego pewnie nie spostrzegłeś, ani w tej ani na innej aukcji, chyba
    mamy jednak inny internet, albo w zbyt wielu dziedzinach życia się
    udzielasz. Co do mojej spawarki pokazuję jak wygląda w środku coś co
    ma spawać prądem 160A, i że jest to niewykonalne przy takich
    parametrach. Wiem, że dla Ciebie 20A różnicy to przepaść nie do
    ogarnięcia, ale dla kogoś kto chce kupić taki sprzęt to może byś
    ciekawe porównanie, tym bardziej, że ten sam producent (made in china)

    > I tu pewnie jest pies pogrzebany.
    Od mojego psa to łapy z daleka.
    > Mam taka propozycję, - ponieważ ten wątek od jakiegoś czasu stał sie nudny,
    Dzięki Twoim nic nie wnoszącym postom niestety. Nie piszesz o niczym
    związanym ze spawarką, nie odpowiadasz na pytania, po co w ogóle się
    odzywasz skoro taki sprzęt oglądasz tylko w necie. Wiedzy jak widać
    nie masz kompletnie żadnej, używać jak widać omawianych urządzeń nie
    używałeś bo byś nie bredził.
    Idź doradzaj użytkownikom Win9x

    > natraficie na coś niezrozumiałego, to się umówimy na korepetycje. Nie jestem
    > zbytnio drogi.
    Drogi pewnie nie bo konkurencja duża, ale wiedzę trzeba jakąś
    posiadać, a do tego trzeba mieć szkołę odpowiednią - i tu możesz psa
    pogrzebać - wypowiadasz się chyba dla samego pisania i czytania swoich
    wypowiedzi.
    Żebyś jeszcze chociaż przeczytał kilka razy wątek, spojrzał na to co
    chcą wcisnąć na allegro - przeczytał uważnie co Tornad napisał, a
    potem możesz bajdurzyć. Ale nie ty piszesz chyba jak spać nie możesz i
    wydaje Ci się, że jesteś taki mądry, dowcipny i wyjątkowy.
    Jeszcze tylko napisz, że "Jestem Expertem i na ten temat przejrzalem
    cala dostepna literature na swiecie jeszcze wtedy, gdy nie potrafiles
    sie wysikac na stojaco."
    I już nikt Ci nie podskoczy....

  • 33. Data: 2010-03-19 08:52:39
    Od: DigTel <a...@g...pl>

    miało być, że trafo nie nadąża oddawać ciepła do otoczenia

  • 34. Data: 2010-03-19 09:08:54
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "DigTel" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > Blachy Ci rdzewiały, bo przechowywaleś ją w miejscu do tego niewlaściwym,

    Jeśli ogrzewany garaż jest niewłaściwy to pewnie masz rację.
    --------------------------------

    Dla samochodu - jak najbardziej niewłaściwy.

    Pzdr

    JKK

  • 35. Data: 2010-03-19 12:48:46
    Od: DigTel <a...@g...pl>

    > Dla samochodu - jak najbardziej niewłaściwy.
    To mnie uspokoiłeś, bo auto jest tak stare, że szkoda go trzymać w
    garażu. Tam są tylko maszyny, wiertarki, skoczki i inne narzędzia ;-)
    Pozdrawiam Arek

  • 36. Data: 2010-03-19 19:50:19
    Od: "Piotr Dino Zaur" <g...@f...onet.pl>

    "Tornad" <t...@h...com> wrote

> [...]
    > literki niczego nie zmieniaja. Wytworca czy diler normalnie klienta robi w
    > bambuko czyli oszukuje. A Ty, udajac fachofca go bronisz.

    Mogłem przyciąć Twoj cytat, ale zostawiam w całośc - dla potomnych. Wierz
    mi. ten wątek mnie już bardzo, bardzo nudzi. Od samego początku piszę, że
    kilka osób zabierających tu głos nie powinno sie odzywać. Mi. Ty.
    Zreasumujmy moze.
    Tematem wiodącym jest sprzedawana na Allegro niezwylke tanio spawarka
    transformatorowa. Pytanie brzmi - czy warto ten konkretny model kupić? Ja
    mówie, ze tak, ktoś, - rownież Ty, że nie.
    Za TAK jest: wspomniana cena, deklarowane parametry techniczne, rok
    gwarancji i już poza wątkiem, bardzo pozytywny stan konta komentarzy
    sprzedawcy.
    Nie do podważenia jest fakt, że prądem 180A można spawać elektrodą fi 4mm, a
    do pospawania blach grubości 4 mm wystacza elektroda 2,5 mm i prąd 80A.
    Również niepodważalny jest fakt, ze markowe spawarki nieprofesjonalne są
    budowane dla cyklu pracy 10%.

    Za NIE w zasadzie na początku było tylko "nie" bo "nie" - nie będzie spawać,
    będzie smarkać, potem wyskoczył problem ww. cyklem 10% ktory obalilem
    Besterką, a potem - z braku argumentow, była maglowana czyjaś chińska
    zardzewiała i spalona spawarka. Czy ta spawarka spalila się podczas
    gwarancji, jakie były kwalifikacje spawacza, czy zardzewiała z nieznanych
    powodów, czy posikania jej przez UFO? - ani słowa.

    Teraz, wracając do zamieszczonego na wstępie twojego cytatu. Błądzisz i
    brniesz wraz z Twoim kolegą DigTelem w najlepsze. Od pierwszego posta
    odsylam Was do książek lub wiedzy w necie, a Wy swoje. Możecie mieć awersję
    do książek, ale miejcie trochę wyobraźni: tej klasy spawarki kupuja
    majsterkowicze w dziesiątkach tysięcy sztuk na całym świecie. Jak
    przejrzycie net, OBI, LM i Praktikera, znajdziecie dokładnie ten sam model,
    w tej samej obudowie - jedyna rożnica to kolorystyka i nazwa. Możecie sobie
    wyobrazić sytuację, że te spawarki padają jak muchy? Klient jeden z drugim
    machnie ręką na 200 zł i nie pójdzie po swoje z gwarancją? Padnie jedna na
    100, albo jedna na 50 i to nie z powodu parametrów, a z bylejakości
    wykonania. Taki już jest urok masowej taniochy. Rozumny człowiek da spawarce
    w kość w ciągu 12 m-cy gwarancji, a nie uczy się spawać po gwarancji,
    chłodząc ją pod prysznicem.
    Na zakończenie, tym razem definitywne, bo tracę przez Was czas i
    pieniadze: - spawarka nie jest obciążona rezystancyjnie, transformator
    spawalniczy to maszyna elektryczna pracująca w sposób specyficzny - inaczej
    niż "zwykłe" transformatory - na zwarciu. Zwarte uzwojenie wtórne jest
    analogią do klatki silnika asynchonicznego, ma jednak od niego gorsze
    parametry. Cos fi spawarki na biegu jałowym może przyjmować rożne wartości -
    głównie w zależności od nap. zasilania, lecz po zaplonie łuku, czyli zwarciu
    uzwojenia wtórnego ustala się i zazwyczaj przyjmuje wielkość w granicach 0,5
    do 0,8. Mogę założyć, że spawarka z Allegro ma ok. 0,6.
    Sprzedawca na Allegro uczciwie zamieścił w ofercie zdjęcie tabliczki
    znamionowej czy też tabelki z pudła. Ta tabliczka nie powstała w Polsce i
    zawiera błąd, który jest błędem tłumaczenia z jakiegoś języka na polski: -
    podany jest parametr "zużycie energii" wynoszący 7,4KVA. Gimnazjalista wie,
    że KVA nie jest jednostką energii, a podawanie zużycia energii jako
    parametru spawarki to jest cos nieteges. Należało pomyśleć, a nie pleść
    bzdur o perpetum mobile - producent podaje wartość obciażenia przy prądzie
    maksymalnym, a jako, że jednostką są KVA, to jest to maksymalna moc
    (pozorna) jaką obciążona jest sieć przez ten transformator. Ww.
    gimnazjalista, jakby nie wpadł na to od razu, to poszperałby w necie
    szukając podobnych, dobrze przetłumaczonych tabelek. A potem policzłby
    szybko dla tej spawarki waty.
    W wątku poruszono też sprawę aluminiowych uzwojeń choć spawarki z Allegro
    nikt do tej pory od środka nie widział. Te aluminiowe uzwojenie maja sie
    brać z jakoby chińskiej pazerności. Nie będę tu tego tlumaczył, ale w
    _prostych_ transformatorach spawalniczych aluminiowe uzwojenie wykonywane
    jest z diametralnie innego powodu, - stabilizuje łuk i takie tam inne
    rzeczy.

    Aha, popatrzylem na aukcję, - parę mu tych spawareczek zeszło :)
    EOD

    -
    Piotr Dino Zaur

  • 37. Data: 2010-03-19 23:20:01
    Od: DigTel <a...@g...pl>

    > nikt do tej pory od środka nie widział. Te aluminiowe uzwojenie maja sie
    > brać z jakoby chińskiej pazerności. Nie będę tu tego tlumaczył, ale w
    Nie no są tak rozrzutni, że nawet druty dają w lakierze, zamiast w
    bawełnie.
    Koniec tej jałowej dyskusji, bo masz jakieś swoje bzdurne i
    wyimaginowane opinie, i zamiast zarabiać, to się tu ekscytujesz i
    produkujesz. A sądząc po innych wątkach to masz do powiedzenia bardzo
    dużo, ale do dyskusji nie wnosisz nic nowego. Jedno co Ci jako tako
    wychodzi to pokazywanie innym jakimi są nieukami w porównaniu z Tobą.

    PS. Nie wiem co miałeś na myśli pisząc Mi. ale w języku polskim skrót
    między innymi wygląda tak: m.in.

  • 38. Data: 2010-03-23 08:05:00
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    d.googlegroups.com...
    > Więcej mi sie pisać nie chce.

    ja wiem, że trzeba patrzeć
    na te wszystkie cykle, prądy, aluminiowe trafa, porównywać i
    przeliczać... ale mnie od tego patrzenia tylko głowa boli :-)) a
    spawarki jak nie ma tak nie ma...

    pozdrawiam
    s_13

    Za 1000 zł to jak się dobrze potargujesz w salonach spawalniczych kupisz
    inwerter z TIGiem o cyklu pracy około 50%, z regulacją pulsacji, z zakresem
    do 140-160 A.
    W tym budżecie kupisz w Castoramie inwerter DEDRA o zakresie do 200A i chyba
    mniejszą dedrę 160 A z TIGiem ale podstawowym - bez pulsacji ale już z
    bezstykowym zajarzeniem łuku.
    Także kasy masz całkiem sporo, wystarczy się dobrze ponaprzykrzać zwłaszcza
    w sklepach spawalniczych prowadzonych przez ich właścicieli - im zależy na
    sprzedaży i są w stanie dać dobre warunki, takze nie patrz na ceny nominalne
    :)
    --
    Jackare