eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie › Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
  • Data: 2017-01-19 14:19:27
    Temat: Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 18 Jan 2017 13:53:22 -0800 (PST), Lisciasty

    > Niektórzy producenci chwalą się, że mają np. 91% sprawności,
    > ale czy to aby nie jakaś grubsza ściema?
    > Póki co roboczo przyjąłem 85% dla grzania chaty i 80% do grzania CWU.

    To jest ściema. Wartości te są podawane dla laboratoryjnego spalania, na
    czyściutkim piecu z idealnymi wartościami powietrza, odpowiednim paliwie,
    przy nominalnej mocy kotła. W warunkach realnych sprawności tych
    najlepszych nawet kotłów węglowych spadają do 60% dla sezonu zimowego, a
    znacznie poniżej dla całego roku (tj. tylko grzania CWU w lato).

    Mnie niezmiennie dziwi jakim trzeba być ignorantem, aby w nowym domu sobie
    instalować ogrzewanie na paliwo stałe, szczególnie przy mocach szczytowych
    do 10kW i zapotrzebowaniu do 15MWh. Szczególnie, że bardzo łatwo te
    wartości zmniejszyć niewielkim kosztem.

    --
    Pozdor
    Myjk