  • 11. Data: 2020-11-04 01:00:05
    Temat: Re: Śruby z gównolitu - jak usunąć?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-11-03 o 20:56, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > To jest gniazdo na wkrętak płasko-krzyżowy, czasem nazywany plus-minus.
    > Do dostania w większych/lepszych sklepach. Tylko że to są izolowane z
    > odpowiednimi papierami, więc do najtańszych nie należą.
    >
    > Tu masz przykład:
    > https://products.wera.de/pl/tools_for_electricians_k
    raftform_plus__series_100_vde_162_is_ph_s.html

    Mam taki zestaw wkrętaków izolowanych z osłoną antyprzebiciową do 1000V,
    ale w sumie to nie patrzyłem, czy mają łby typu plus-minus. Są
    oczywiście w zestawie płaskie i krzyżowe. Będę musiał się przyjrzeć
    dokładnie.

    Tak, czy siak śruba wkręcona na tyle mocno, że trzeba będzie spróbować
    metodami siłowymi ją wydostać.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 12. Data: 2020-11-04 10:27:10
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-11-04 o 01:00, Krystek pisze:

    > Ale że do rozwiercania? Czy masz na myśli, by spróbować wykręcić wiertarką?
    >
    > K.

    Wynaleziono to dawno temu po to, aby rozwiercając wykręcić.

  • 13. Data: 2020-11-04 10:58:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 4, 2020 at 1:00:03 AM UTC+1, Krystek wrote:

    > Ale że do rozwiercania? Czy masz na myśli, by spróbować wykręcić wiertarką?

    Trzeba miec wiertlo lewoskretne, jest szansa, ze podczas wiercenia sie wykreci...
    Ewentualnie zwykle (prawoskretne) nawiercic lekko + wykretak (ale male 1-2mm trudniej
    dostac, tanie zestawy zaczynaja sie od wiekszych...)

  • 14. Data: 2020-11-04 11:00:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Już to widzę: wykręcać - i to z plastiku - wkręcik średnicy 1,8 milimetra.

    -----

  • 15. Data: 2020-11-04 15:54:36
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-11-04 o 11:00, ąćęłńóśźż pisze:
    > Już to widzę: wykręcać - i to z plastiku - wkręcik średnicy 1,8 milimetra.

    W plastiku jest zazwyczaj umocowana metalowa nakrętka.
    A ta śrubka ma typowo 3mm.

  • 16. Data: 2020-11-04 17:50:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to różnie bywa - czasem blaszka pod gwint śrubki, czasem wkręcik w plastik.
    2,5-3 mm to średnica zewnętrzna, a nie trzpienia który chcesz wiercić.

    -----