    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sterowanie kotłem - AI ;-)
    Date: Sat, 23 Oct 2021 15:23:53 +0200

    (...)
    > Używam kocioł Brotje kondensacyjny i ma opcje adaptacji parametrów. Trwa
    > to dość długo ale sam dopasuje nastawy. Sterowanie PLC Siemens.
    > Rewelacja. Ustawiasz manualnie wszystko co chcesz w regulatorze pokojowym.

    Tak się zastanawiam, albo może poddaje Wam pod zastanowienie czy to ma
    sens. Wróciłem do domu ok 14stej. nietypowo. zazwyczaj wracam rowerem,
    zgrzany, jest mi gorąco. Dzisiaj był deszcz, przez 20 minut. akurat jak
    jechałem. uda miałem zamrożone. Zostawiłem rower, idę po schodach,
    sięgam po smartfona i odpalam kocioł co na maksa. Kosz instalacji - 17
    złotych. Nie minęło 15 minut, wyszło słońce, termometr od zachodu
    pokazuje prawie 20 stopni.
    Krzywe pogodowe na podstawie prognozy z netu, kilkunastu czujników,
    ogarnie arduino za 5 usd, ale ja sie pytam po co?
    żeby sterownik kotła wiedział czy mnie jest ciepło czy zimno, musiałbym
    nosić czujnik temperatury w... dupie?
    40 minut po mnie (dalej mi jest zimno), wchodzi żona do mieszkania i
    pyta co tu tak gorąco?
    Nie rozumiem po co inwestować w sterowanie, które czy kosztuje 10 czy
    1000zł robi robotę albo perfekcyjnie, albo w 99% perfekcyjnie, ale to co
    dla maszyny jest perfekcją, dla mnie nie jest.
    Czy Wy nie macie tak, ze jak podejmujecie aktywność fizyczną to robi Wam
    sie ciepło? A jak siedzicie przy kompie, tv, książce (ta, już to widzę)
    to marzniecie? Ludzie których znam, mają różny czas potrzebny na zmianę
    samopoczucia termicznego, ale wszyscy działają według tego schematu. Tak
    więc po jasną cholerę utrzymywać zadaną temperaturę co do jednej setnej
    stopnia? JEśłi chodzenie do wc nie jest problemem, to (zakładając
    najgorszy scenariusz) ręczna zmiana (na sterowniku lub smartfonie)
    temperatury kotła co, też chyba problemem nie bedzie?

    ToMasz