    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sterowanie kotłem - AI ;-)
    Date: Sat, 23 Oct 2021 18:03:12 +0200

    On 23.10.2021 15:23, ToMasz wrote:
    > Tak się zastanawiam, albo może poddaje Wam pod zastanowienie czy to ma sens.

    W wątku chodzi o to iż regulatorem pokojowym można zastąpić czujnik
    temperatury zewnętrznej i sterowanie za pomocą krzywej grzewczej -
    przynajmniej ja tak zrozumiałem.

    > żeby sterownik kotła wiedział czy mnie jest ciepło czy zimno, musiałbym
    > nosić czujnik temperatury w... dupie?

    To też by nic nie dało jeżeli zastosowane ogrzewanie miało by np. wysoką
    inercję.

    > Czy Wy nie macie tak, ze jak podejmujecie aktywność fizyczną to robi Wam sie
    ciepło?

    Robi i też się zgadzam, że nie ma sensu z tego powodu zmieniać ustawień
    ogrzewania czy rekuperacji. M.in. dlatego drążek, ławeczkę i inne graty
    mam w "garażu" - jak niektórzy się naśmiewali.

    > zazwyczaj wracam rowerem, zgrzany, jest mi gorąco. Dzisiaj był deszcz, przez 20
    minut. akurat jak jechałem. uda miałem zamrożone. Zostawiłem rower, idę po schodach,
    sięgam po smartfona i odpalam kocioł co na maksa.

    Ja w takiej sytuacji wchodzę po prostu pod prysznic - taki zgrzany
    właśnie. Tylko że na koniec przed wyjściem stopniowo obniżam temperaturę
    wody.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz