    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sterowanie kotłem - AI ;-)
    Date: Sat, 23 Oct 2021 18:11:30 +0200

    On 23.10.2021 17:59, Budzik wrote:
    > Na chłopski rozumi taki piec mogłby sie tego uczyc i zapamietywac ale
    > własnie byłem ciekawy czy tak jest czy raczej opiera sie na jakichs
    > stałych danych, wykresach krzywych etc i to po stronie uzytkownika stoi
    > aby to odpowiednio poustawiac.

    Mógłby. Tak samo jak sterownik w aucie uczy się korekt dla mapy
    wtrysków. Tylko jakiś feedback byłby potrzebny.

    > Z odpowiedzi kolegów zrozumiałem ze co producent to inna filozofia.

    Poszedłbym nawet dalej i powiedział, że co użytkownik to inna filozofia.
    A nie masz tak, że w każdym sterowniku każdego urządzenia które masz w
    domu coś byś "poprawił"? :-)

    Przykładowo. I ja i znajomy mamy sterowniki do rekuperacji ustawiane na
    zasadzie harmonogramu tygodniowego (a mamy WM dwóch różnych
    producentów). Ja mam po cztery nastawy dla każdego dnia, znajomy ma 6.
    Po kilku latach użytkowania z jego perspektywy wolałby mieć więcej
    nastaw na dzień, z mojej perspektywy zamieniłbym te nastawy na
    sterowanie względem temperatury zewnętrznej - każdy inaczej widzi swój
    ideał.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz